Mezinárodní automobilová federace (FIA) se snaží zpestřit závodění, proto na přidává další DRS zónu na letos již čtvrtý okruh. Zvláštností je to, že povede i dvěma rychlými zatáčkami za sebou.
A pikantní to je proto, že s vozem plným paliva v nich možná na začátku závodu nebudou využívat svůj systém pro redukci odporu (DRS), i když by dle pravidel jinak mohli, aby nevylétli mimo trať. Bude na pilotech, zda ji projedou naplno.
"Nejde o velkou zónu, ale zajímavé na ní je to, že s otevřeným zadním křídlem budou moci projíždět zatáčkou č. 1, budou-li chtít. Jakmile ji aktivují na výjezdu z poslední zatáčky č. 18, tak se zavře jen tehdy, pokud budou brzdit nebo uberou. Teoreticky by mohli projet s otevřeným křídlem první a druhou zatáčkou. Uvidíme," usmívá se ředitel závodů FIA, Charlie Whiting.
S tím, jak fungovala třetí DRS zóna včera v Rakousku, byl spokojený: "Myslím, že trochu pomohla. Rozhodně pomohla v F2. Ale věřím, že poskytla lepší šanci na předjetí. Mohli jste celkem často vidět, že se auta k sobě dostala před zatáčkou č. 3 blíže, než by tomu bylo normálně. Pak jsme viděli častá předjíždění před zatáčkou č. 4, ne? Proto si myslím, že fungovala celkem dobře. Nebylo to příliš jednoduché, jak někteří piloti mysleli."
Své obavy z příliš snadného předjíždění serveru F1news.cz na čtvrteční tiskové konferenci před Velkou cenou Rakouska sdělili Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo. Sebastian Vettel pak dokonce uvedl, že mu Red Bull Ring se 3 DRS zónami připomíná motokárovou hru Mario Kart z konzolí.