Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Lewis Hamlton neměl v 1. tréninku konkurenci | foto: Mercedes AMG F1 Team

PAUL RICARD - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Francie zajely Stříbrné šípy vedené Lewisem Hamiltonem. Red Bull byl o tři desetiny zpět, Ferrari chyběla další půl sekunda.


Zatímco se ve střední Evropě ochladilo, tak piloty v Paul Ricard přivítalo slunečné počasí s teplotami kolem 27 °C (trať 44 °C). Ve 12 hod se na dráhu jako první vydali Ericsson stíhaný Magnussenem a domácím Gaslym.

Mercedes nasadil nové motory, ale až do poslední chvíle tajil, zda jde o novou specifikaci, s níž měl při testech na dynamometru těsně před Kanadou problémy, nebo jde o tu starší, se kterou doposud závodil. Podle našich informací by mělo jít o tu novou, výkonnější verzi. To potvrzovali také svým náskokem na speed-trapu.

Jeho jezdec Bottas se jako první zapsal do výsledkové listiny časem 1:36,849 min. Hamilton dostává z boxové zídky pokyn: "Můžeš používat DRS. Potřebujeme jen tři konzistentní kola."

Verstappen se po 13 min dostal na 1:35,261, krátce na to dostal Hartley smyk v zatáčce č. 6, ale bez poškození díky zdejším štědrým únikovým zónám pokračoval. O něco později piruetu ve stejném místě zopakoval Vandoorne.

"Bylo to velmi překvapivé, jak jsem nad vozem ztratil kontrolu," komentoval Novozélanďan. Poté si postěžoval na nedostatečné navyšování výkonu svého motoru Honda s tím, že mají určitě nějaký problém. Na nejrychlejší ztrácel 2,6 sekundy. "Mód 2 by měl být lepší," radí mu tým.

Po 20 min se do čela vyhoupnul Ricciardo (1:34,956 a 1:33,495), jenž o 3 desetiny předčil svého týmového kolegu. O první pozici se přetahoval s Räikkönenem, který se pak jako třetí pilot roztočil v zatáčce č. 6.

Ve smyku se krátce po sobě ocitly také oba Saubery, byť v jiných místech. "Hodně auto se dostalo do smyku v zatáčce č. 6 kvůli tomu, že se tam mění vítr," varoval McLaren Alonsa.

Bottas zvládl kolo za 1:33,139, ale Ricciardo měl odpověď i pro něj - 1:32,576. Hamilton na něj ztrácel skoro 1,5 sekundy. "Ztratili jsme spojení s vozem, takže jsme ti nebyli schopni říct, abys zajel do boxů. Potřebujeme, abys tam teď zamířil," říká Toro Rosso Gaslymu. Všichni totiž musí po 40 min vrátit 1. sadu pneumatik Pirelli.

Mechanici McLarenu nasazují přední křídlo s nosem na monopost Stoffela Vandoornea | foto: McLaren

Většina pilotů před Velkou cenou Francie zamířila do svých továren na simulátory. Našlo se ale pár výjimek. Lewis Hamilton podobně jako Fernando Alonso není fanouškem simulátorů: "Opravdu jezdím rád na nové okruhy. Znáte to, když dostanete novou práci a vše objevujete? Já to rád zažívám na závodní dráze," vysvětluje pilot Mercedesu.

Ve druhé polovině se Bottas (1:32,606) přiblížil k vedoucímu Red Bullu na rozdíl 3 setin a dalším pokusem (1:32,566) jej už o setinu překonal. Hamilton si stěžoval na nastavení svého Mercedesu: "Auto nezatáčí, Bono!" Piloti se pak začali věnovat delším jízdám. Ocon se nato zařadil mezi smykující jezdce v zatáčce č. 6. "Sirotkin pořád zavází," ulevil si a oznámil, že si prodřel pneumatiky.

Hamilton si po hodině spravil na ultra-měkké směsi pneumatik chuť výborným časem 1:32,273 min a odsunul svého týmového kolegu na druhou příčku. Vettel kvůli technickým problémům trávil většinu času v garáži, 20 min před koncem se zapojil a hned povyskočil z posledního na šesté místo (1:33,404).

Piloti se na kvalifikačních (ultra-měkkých) pneumatikách kolo za kolem drobně zlepšovali, Vettel se dostal před Grosjeana. Red Bull stále řešil nějaký problém na voze Verstappena, jenž naposledy vyjel zeširoka ze zatáčky č. 12. Se ztrátou 1,5 sekundy mu patří až osmé místo.

Pět minut před koncem svou havárii předčasně trénink ukončil Ericsson. Vylétl v rychlé zatáčce Signes a narazil do zdi, jeho Sauber poté začal hořet. Švédský pilot naštěstí zraněný není.

Mercedesy jsou s čerstvými motory zatím nejsilnější, Nejblíže jim je se ztrátou 3 desetin Ricciardo s Red Bullem, Ferrari ztrácí kolem 8 desetin. Ve velmi dobré světle se v úvodním tréninku předvedl domácí Grosjean, jenž zaznamenal šesté nejrychlejší kolo a potvrzuje důvěru Haasu v to, že mají stále 4. nejrychlejší auto.




GP Francie (Circuit Paul Ricard)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:32,231
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:32,371
3. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:32,527
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:33,003
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,172
6. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:33,318
7. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:33,331
8. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:33,685
9. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:33,719
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:34,108
11. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:34,258
12. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:34,484
13. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:34,513
14. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:34,592
15. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:34,664
16. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:34,862
17. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:34,881
18. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:34,993
19. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:35,021
20. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:35,105

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy