Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového motoru?

Red Bull by podle Renaultu mohl být se stejnými palivy ještě rychlejší | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull by mohl podle Cyrila Abiteboula dělat se větší pokroky, kdyby používal stejná paliva jako Renault, který mu dodává pohonné jednotky.

Renault se svým zákazníkem McLarenem používají paliva a maziva společnosti BP/Castrol, Red Bull má ale smlouvu s Exxon/Mobil. To znamená, že ve Viry musí na dynamometru testovat pohonné jednotky pro rakouský tým zvlášť, a proto jim nevěnují tolik času jako těm, které jsou určeny pro jejich tovární tým.

Poslední vylepšení paliva nasadil BP/Castrol během Velké ceny Španělska, těžil z nich pouze Renault a McLaren, zatímco Red Bull se kvůli tomu trochu propadl. Red Bull kvůli tomu ztrácel trochu výkonnosti také u poslední specifikace motoru, které Francouzi přivezli do Montrealu.

"Tajně jsem doufal v to, že Red Bull bude mít rychlost na vítězství. Byli velmi, velmi blízko, ale na špičku nakonec úplně neměli. Máme toho v zásobě ještě více a oni by toho mohli z paliva dostávat více. To je naprosto jasné," popisuje šéf Renaultu Abiteboul.

Renault tráví více času na testovacích stolicích se palivy a mazivy svého partnera BP/Castrol | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Můžeme zajistit rovnost ve výkonnosti toho, co máme pod svou kontrolou - a to se týká hardwaru a softwaru. Nic kromě toho, jako je palivo, protože si ze strategických a komerčních důvodů vybrali svého vlastního partnera, což oceňujeme a podporujeme homologací jejich produktů," pokračuje Francouz.

"Jsem si jistý tím, že Exxon má schopnosti a kapacity na to, aby manko stáhnul, jsou však o kus pozadu. Instalace se také trochu liší. Proto dochází k drobným rozdílům. Já to akceptuji," vysvětluje Abiteboul.

Max Verstappen v Kanadě souboj o druhou příčku s Valtterim Bottasem prohrál | foto: Daimler AG

Hodnocení nové specifikace motoru: plníme své sliby
Jak byl spokojený s výkonem jejich nového motoru v Kanadě, který podle zákazníků nepřinesl avizovaných 20 koní navíc? "Na chvíli jsem přestal dýchat, když jsem viděl, že si Alonso stěžuje na svůj ERS. Ale chápu, že šlo o jiný problém [než o problém s díly Renaultu]."

"Bylo to tedy dobré, velmi zajímavé nasazení specifikace B. Z maximálních rychlostí jsme viděli, že jsme byli velmi konkurenceschopní. Tak jsme mohli pozorovat nějaký pokrok u Hondy. Víme přesně, co poskytují naše motory - a že poskytují to, co jsme avizovali před několika týdny, ne-li měsíci," dodává šéf Renaultu.




Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 26 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy