PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen podle Hornera musí přestat dělat chyby

Daniel Ricciardo v Monaku | foto: Red Bull Content Pool

Daniel Ricciardo byl nezastavitelný a zítra odstartuje z pole position. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

RED BULL 

Daniel Ricciardo, 1. místo
Je to hodně dobré. Ukázali jsme se už ve čtvrtek a v každé části víkendu jsme byli nejrychlejší. Ale závod je až zítra a až potom můžeme slavit. Mám to nedokončenou práci. A mám v sobě stále dost ohně. Zatím jsem udělal vše, co jsem mohl, takže uvidíme, zítra musíme tu práci uzavřít. Jsem nabitý energií, posledních pár dní bylo hodně dobrých.

Max Verstappen, nenastoupil ke kvalifikaci
Měl jsem problém s předjížděným vozem, ale to není omluva. Lehce jsem škrtl o vnitřní bariéru a pak udeřil do svodidel. Stalo se to velice rychle, možná jsem to podcenil, možná jen příliš brzy zatočil. Stejně jako v Číně to byla moje chyba. Pochopitelně to není nic, co by se mi líbilo, ale občas se to stává. Před kvalifikací jsem byl odhodlán dostat z auta všechno, ale pak se to tak trochu změnilo v horskou dráhu. Nastartovali jsme motor a teprve pak jsme si všimli průsaku, v té fázi už bylo pozdě na to cokoli udělat. 

Je to o to bolestivější, že tento okruh je přesně takový, na němž jsme mohli v plné síle zaútočit na pole-position a vítězství. Taková malá chyba nás stojí příliš velkou cenu, což je v Monaku obvyklé. Sledoval jsem Daniela a po skvělém výkonu mu blahopřál. Vím, že jsme tu dost rychlí, ale bude to těžké, když se propadnete takhle dozadu.

Christian Horner, šéf týmu
Daniel na to šlapal celý víkend, byl vždy nejrychlejší a zajel dvě skvělá kola, která stačila na pole. Úžasná práce. Ale je to trošku hořko-sladké, protože jsme tam měli mít dvě auta. Jsme rádi, ale zároveň je to frustrující, že na čele nejsou oba vozy. Maxovo auto bylo nastartované, ale uviděli jsme, že uniká olej v převodovce a to byl konec. Mechanici odvedli maximum, všichni se zapojili a udělali co mohli, ale dnes se to bohužel nepodařilo. Tohle místo umí tvrdě kousnout. Max je rychlý jezdec a to my víme, měli jsme tu navíc dobré auto, takže nikdo nebude frustrovanější než on sám. Měl bojovat o pole position. Brutálnější lekce než mu byla udělena asi ani neexistuje. Nicméně - musí přestat dělat tyto chyby.


FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Myslím, že je to ok. Ale samozřejmě chcete být blíž a nebo ještě lépe vepředu. Zítra to bude dlouhý závod a bude zajímavé vidět, jak bude ostatním fungovat hyper-měkká směs. My budeme mít šanci na startu. Uvidíme.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Ve 2. pokusu v Q3 jsme se zlepšili, nevím proč - kdybych to vědět, tak tady o tom nemluvíme. Když do toho nenajedete na 100 % od první zatáčky, pak je to těžké. Musíte udělat vše přesně, vědět, co se přihodí, pokud na to chcete tlačit.

Red Bull je na čele, my nejsme 100% spokojeni s tím, jak to dopadlo. Celé to tady je o důvěře. Nevím, co by zítra mohlo být klíčem. Nedá se nic plánovat, uvidíme, jak dopadneme.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místo
Gratuluji Danielovi. Měli rychlost po celý víkend a my jsme věděli, že to tak dopadne. Dal jsem do toho všechno, co jsem mohl. Měl jsem v posledním kole trochu navrch, ale nedokázal jsem to udržet. Zítra je před námi stále dlouhý závod. Nemyslím si, že Red Bull si už vyzkoušel ostatní pneumatiky, takže to bude zajímavé pozorovat, jak si všichni povedeme.

Valtteri Bottas, 5. místo
Dnes to bylo těžké. Čekali jsme, že Red Bull tu bude rychlý a že nám to tu moc sedět nebude. Zlepšili jsme nastavení, auto se chovalo lépe, ale limituje nás celková přilnavost, hodně to klouzalo. Nemyslím, že jsem mohl jet rychleji, jinak bych skončil ve zdi. Zkusili jsme to v Q2 na ultra měkkých, ale zjistili jsme, že na to rychlost nemáme. Takže odstartujeme na hyper-měkkých, což bude zajímavé. Není to ideální, ale může se stát cokoliv.

Toto Wolff, šéf týmu
Nejde to udělat tak, aby vašemu autu seděly všechny okruhy. Čekali jsme, že to tu pro nás bude slabší, cílem je minimalizovat škody co se bodů týče. A dnešní výsledek? To je celkem slušná výchozí pozice. Nemůžeme být spokojeni, ale i tak to není vůbec špatné. Oba zajeli velmi slušná kola. V Q2 jsme zkusili něco jiného, ale nešlo to, ale alespoň jsme se pokusili vyjet na ultra měkkých. Bylo to až příliš optimistické. Co se závodu týče, je dlouhý a náročný, a předjíždění se tu moc neděje. V čele budou hlídat své pozice a musíme mít dobrý start, abychom se posunuli. Budeme čekat na příležitosti a limitovat škody.


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 6. místo
Jsem velmi šťastný. Dnes jsme prokázali, že jsme v paddocku silní. Víte, se zdroji, které máme k dispozici, s penězi, rozpočtem - a jsme tu zpátky a jako první z "ostatních". Je fantastické to vnímat a fantastické, že jsem součástí tohoto týmu. Těší mě každá vteřina s našimi profesionály dnes jsme si vytvořili perfektní pozici, abychom mohli vzhlížet kupředu. Pořád je mým snem stát na pódiu, samozřejmě, ale pokud se něco nestane, bude to hodně těžké - ale máme výborný výchozí bod, abychom o tom mohli přemýšlet. Tým odvedl spoustu práce, já jsem cítil, že můj výkon v Q3 nebyl nejlepší, ale auto fungovalo dobře a čas nakonec stačil. Nechci se nechat příliš unést, pořád potřebujeme odvést dobrou práci, vyhnout se potížím a dojet do cíle.

Sergio Pérez, 9. místo
Byla to velmi intenzivní kvalifikace a pro tým nakonec dobrý celkový výsledek. Jsem spokojen s výkony v Q1 a Q2, zajel jsem perfektní kola, možná nejlepší za celý víkend. V Q3 jsem měl trochu ztratil tento pocit, ale i tak mi chyběla jen desetina na šesté místo. Byl to maličký rozdíl, ale na roštu to bude velký odstup. Jsem spokojen s tím, jak jsme po trénincích vylepšili vůz. Esteban udělal pro tým fantastickou práci, naše tempo nám pro zítřek poskytuje naději. Závod bude dlouhý a může se toho hodně přihodit. Uvidíme, jak budou hyperměkké pneumatiky fungovat v závodě, zvlášť pokud bude horko. Nejdůležitější je odjet čistý závod, pak to může dopadnout dobře.

Otmar Szafnauer, ředitel závodních operací
Vynikající týmový výkon v mimořádně důležité kvalifikaci! Před ní jsme udělali pár drobných úprav a Esteban se Sergiem zajeli čistá a klidná kola, každým zvyšovali svou rychlost. Rozdíly byly opravdu velmi těsné, takže šesté a deváté místo je dobrou výchozí pozicí. Pochopitelně, nejdůležitější část víkendu teprve přijde, ale poskytli jsme sami sobě velkou šanci na zítřejší dobré výsledky.

MCLAREN

Fernando Alonso, 7. místo
Když jsme skončili třetí trénink na 15. místě, tak jsme se trochu obávali, chybělo nám tempo a vyvážení nebylo ideální. Ale tým před kvalifikací odvedl výbornou práci, kompletně jsme přestavěli vůz, bylo to jako hodit si mincí do vzduchu a mít všechno tak, jak chceme. Odpolední kvalifikace byla trochu vyhrocená - silný provoz, v němž potřebujete trefit takové kolo, kdy jsou vaše pneumatiky správně zahřáté a pak se modlit, aby byl váš čas dost dobrý. Bylo to dost napjaté a zároveň velmi náročné.

Zítra nás čeká dlouhý závod. Potřebujeme se vyvarovat problémů a dostat oba vozy do cíle na co nejlepších místech. Takže bude moc důležité, jakou pozici zaujmeme po startu a pak rozehrát správnou strategii. Klíčem k úspěchu budou pneumatiky - hyperměkká směs má velké opotřebení, bude třeba s tím počítat.

Stoffel Vandoorne, 12. místo
V třetím tréninku bylo auto dobré, ale před kvalifikací se objevil malý problém. Na opravu nebyl čas, takže jsem musel jít do kvalifikace bez správného nastavení. Okamžitě jsem to pocítil, auto nebylo tak dobré jako v tréninku, chybělo správné vyvážení. Pro kvalifikaci nic ideálního, ale teď už je to jedno, před zítřkem se to dá do pořádku.

Stále jsme byli konkurenceschopní a měli dobré výsledky v Q1 i Q2. Při mých výjezdech byl značný provoz, takže jsem nikdy nezajel dokonalé kolo, takže jsem skončil až dvanáctý. Ztrácel jsem dvě desetiny, takže si myslím, že za jiných okolností bych se do Q3 dostal. Jsem samozřejmě zklamán, ale zítra máme potenciál dosáhnout na bodované příčky. Mohu si vybrat pneumatiky na start - hyperměkké se nezdají být jako nejlepší volba, asi tedy začnu s jinou směsí, což nám snad pomůže. Zítra budeme potřebovat trochu štěstí.

Eric Boullier, závodní ředitel
Sedmé a dvanácté místo na startu nám dávají dobrou příležitost, abychom zítra bodovali. Je to naše prozatím nejlepší kvalifikační umístění a je důkazem snahy celého týmu, který při nasazení nových komponentů opravdu tvrdě pracuje, stejně tak provádí vyhodnocení a hladký průběh prozatímní účasti v Monaku. Společně s Fernandem a Stoffelem jsme odhodlaní a přesní - nebýt malého problému u Stoffelova vozu, mohli jsme mít obě auta v první desítce. Registrovat potvrzení vzestupné tendence je pro tým nesmírně povzbudivé. Doufám, že se nám to povede přenést i do závodu - pevně věřím, že se to podaří.

RENAULT

Carlos Sainz, 8. místo
Jsem spokojený. V Monaku je dobré zajet takto skvělé kolo. Soupeři nás proháněli, ale udělali jsme pár úprav a zlepšili se. Zajel jsem dobré kolo v Q2, potom znovu v Q3. Šlo to dobře, ale zahřátí pneumatik nebyl lehký úkol. V Monaku je dobré ukázat karty a já si to nyní hodlám užít, ale stále myslím na závod. Stále máme před sebou kus práce. Toto je neobyčejný okruh a co se našich novinek týče, věděl jsem, že je to jen otázka času. Odvádíme dobrou práci s vývojem vozu a máme ještě potenciál na víc. Hádám, že na začátku budeme opatrní, ale potom se může stát spousta věcí, především co se strategie týče. Jet na jednu zastávku v boxech nebude jednoduché a soupeři i my toho můžeme využít. Myslím, že to bude zábava.

Nico Hülkenberg, 11. místo
Nebyla to zrovna čistá kvalifikace, ale cítíme, že to zítra může být hodně dobrý den. Zablokoval jsem kola v zatáčce číslo 10 za tunelem a ztratil tam čas, jinak bych se asi dostal do Q3. Ale máme možnost výběru strategie a to nám může pomoci.

Alan Permane, sportovní ředitel
Máme smíšené pocity. Carlos z auta dostal maximum a jsem s tím spokojeni. Časy byly těsné. Nicovi to nevyšlo. Podle našich propočtů mohl být šestý, ale dostal se do provozu a chybka ho stála čas a v Monaku se to hodně trestá. Musíme se podívat, zda start s výběrem pneumatik bude výhodou. Máme díky tomu nějaké možnosti a budeme to studovat.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 10. místo
Musím říci, že dnes jsem se ve voze cítil dobře. Ve srovnání se čtvrtkem a několika posledními závody jsme udělali správné kroky. Ztrácel jsem na šesté místo jen desetinu, což je a není skvělé, protože je samozřejmě zklamání, když si uvědomíte, že byste tu desetinu někde mohli vydolovat. Jsem rád, že jsem se dostal do Q3, je to dobrá výchozí pozice zvláště na této trati, důležitá pro start. V autě mám stále lepší pocit, takže chci nadále rozvíjet své zkušenosti a neustále se zlepšovat. Monako je opravdu zvláštní, museli jsme vůz nastavit jinak - bylo to pozitivní. Každý víkend se toho víc a víc naučím a vypadá to stále lépe. Udrželi jsme se ve středu pole, takže očekávám skvělý závod a zisk nějakých bodů.

Brendon Hartley, 16. místo
Jsem opravdu zklamaný, když jsem vypadl v Q1, zvlášť když jsem v posledním tréninku skončil sedmý a byl jsem skutečně spokojený se svým autem. Celý víkend jsme vypadali jako silný tým, ale když přišla kvalifikace, už jsem tak nadšený nebyl. Co se týče nastavení, bude to nutné ještě prověřit. Je to tu vždy velmi těžké, taková loterie s provozem i žlutými vlajkami, to se mi stalo při mých posledních dvou pokusech v kvalifikaci, takže to skutečně nebylo ideální - hlavně proto, že je nesmírně těžké se dostat dopředu. Auto ale vypadá slušně, tak uvidíme, co zítra půjde udělat, i když to bude nesmírně těžké.

Jonathan Eddolls, závodní šéfinženýr
Monako je jedinečné, máme celý pátek, abychom prošli data ze čtvrtka. Inženýři strávili spoustu času ohledně nastavení vozu, aby prověřili nastavení aerodynamických částí a optimalizovali výkon pneumatik. Když jsme vše uvedli do praxe v posledním tréninku, bylo auto hodně konkurenceschopné. Pierre měl ve čtvrtek problémy, ale když jsme jeho vůz opravili, byl velmi rychlý. Ve třetím tréninku se oba piloti tlačili dopředu, takže jsme si mysleli, že účast v Q3 s oběma vozy by byla reálná. 

Kvalifikace byla nakonec určitým zklamáním, myslím, že piloti měli šanci na zajetí kvalitních výsledků, ale nedokázali jsme zúročit potenciál vozu. Pole bylo extrémně vyrovnané a Brendon bohužel neprošel Q1, postup mu utekl o pouhou desetinu. O to lepší byl Pierrův postup až do Q3. Jeho poslední jízda s novými pneumatikami vypadala extrémně dobře, dokud se v zatáčce 15 nedotkl bariéry, což pro něj znamenalo ztrátu. Je to škoda, auto mělo odhadem na šestou nebo sedmou příčku i s přihlédnutím k tomu, že Verstappen kvalifikaci vůbec nejel. Zítra to bude výzva, protože tu není snadné předjíždění, ale naše auto má výhodu, protože jeho vztah k pneumatikám je snadnější než u soupeřů. Na hyperměkké směsi bychom tak měli mít větší šanci. Doufám, že zítra získáme nějaké body, protože naše závodní tempo vypadá nadějně.


WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 13. místo
Byla to dobrá kvalifikace. Předčili jsme naše očekávání během tréninků, takže teď je to trošku zklamání, že jsme výkon nezopakovali. Ale musíme být realisté. Zlepšujeme se tvrdě pracujeme s inženýry odvádíme dobrou práci. Je dobré být zpět tam, kde si zasloužíme být. Bojujeme ve středu pole. Je to dobrá startovní pozice a může se toho stát spousta. Jdeme do toho.

Lance Stroll, 18. místo
Bylo to špatné. Na to budu chtít rychle zapomenout. Měl jsem problém s opěrou hlavy a nemohl pořádně zatáčet doleva a vlastně ani doprava. Potom se objevily žluté vlajky a neměl jsem tedy vůbec šanci ukázat, co mohu udělat. Zítra budu muset předjíždět.

Paddy Lowe, technický ředitel
Je to okruh, kde je důležité se vyhnout incidentům a bohužel to nešlo dobře u Lance. Měl problém s opěrou hlavy a potom žluté vlajky a dojel tak osmnáctý. Sergej jel velmi dobře a dokonce jsme doufali v první desítku, ale nevyšlo to. Dostal z auta maximum. Ale stačilo to na třinácté místo. Celkově si myslím, že to byla dobrá práce. Jsme trošku zklamaní, protože jsme mohli mít obě auta výš, ale oproti předchozím závodům vypadáme silněji a pokusíme se tak v závodě o maximum.


SAUBER

Charles Leclerc, 14, místo
Z dnešní kvalifikace jsem opravdu nadšený. Třikrát v řadě se dostat do Q2 a zvláště v mém rodném městě je o to krásnější. Celý den se jevil dobře a zdálo se, že všechno do sebe zapadá. Jsme na náročném okruhu a celý tým při snaze dostat z auta maximum odvedl výbornou práci. Těším se na zítřek, až se poprvé v F1 zúčastním Grand Prix Monaka. Splní se mi velký sen, už se nemohu dočkat, až nastane.

Marcus Ericsson, 17. místo
Jak se dalo v Monaku očekávat, byla to hodně těsná kvalifikace. Věděli jsme, že Q2 je na dosah, pokud by všechno perfektně vyšlo. Bohužel když mé pneumatiky byly v nejlepší kondici, zavlála žlutá vlajka, takže jsem hodně zklamán. Cítil jsem, že auto má potenciál, dobře se mi s ním jelo. Je pozitivní, že jsme opět ve středu pole a schopní bojovat. Teď je nutné se zaměřit na zítřek, protože v Monaku se může stát cokoli. Pokud budeme mít dobrou strategii a bezproblémový závod, můžeme dosáhnout dobrého výsledku. Těším se, že zítra dostanu možnost si vybojovat nějaké pozice zpět.


HAAS

Romain Grosjean, 15. místo
Bohužel mezi druhým a třetím tréninkem se nám nepovedlo navýšit výkon vozu. Věděli jsme, že kvalifikace bude obtížná. Hodně mě potěšilo, když jsem se dostal do Q2, protože to nikdo ani neočekával. V Q1 jsem ze sebe vydal, co se jen dalo a věděl jsem, že v Q2 už nebudu mít moc šancí. Zlepšil jsem svůj čas, což je dobré, ale podobně se vedlo i ostatním. Byl to prozatím těžký víkend. Myslím, že se můžeme hodně poučit. Máme malý přítlak, ale vyvážení vozu je v pořádku. Prostě to je Monako, takže nic ještě není finální, dokud nezavlaje šachovnicová vlajka. Asi není ideální začínat takhle vzadu..."

Kevin Magnussen, 19. místo
Je to trošku šok, minulý víkend byl tak dobrý, a zde se trápíme a jsme nekonkurenceschopní z různých důvodů. Nevíme, zda to jsou jen pneumatiky nebo je to vyvážení. Prostě celkově chybí rychlost a nedokážeme na to přijít. Zkusil jsem hodně věcí, ale není to lehké. Máme poškozené auto kvůli jízdě na obrubnících, je to tu navíc hrbolaté a podlaha to odnesla. Opravili jsme to, ale mohlo to na to mít vliv. Ale vypadá to šíleně, že bychom ztratili tolik rychlosti jen kvůli tomu. Snad přivezeme nějaké novinky do Kanady. Snad to tam bude jiné. Hodně týmů přináší novinky, musíme je dostihnout a věřím, že se nám to podaří.

Günther Steiner, manažer týmu
Je zřejmé, že kvalifikace je pro nás zklamáním, protože jsme zvyklí být lepší. Viděli jsme to už ve čtvrtek - nebyli jsme nijak konkurenceschopní. V tom je Monte Carlo zvláštní. Myslím, že to plně neodráží schopnosti našeho vozu na trati. Zítra se pokusíme o co nejlepší výkon. Možná se něco přihodí a přinese nám to dobrou pozici. Ale i bez ohledu na to stále věříme, že na tom můžeme být v jednotlivých závodech lépe.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy