Oba piloti Ferrari naznačují, že nové provedení pneumatik co do jejich fungování oproti Mercedesu jejich stáj znevýhodnilo. Změna měla efekt na menší opotřebení pneumatik, takže celkem deset ze 14 pilotů dokončilo závod s jednou zastávkou v boxech.
"Pokud se potýkáte s vysokou hladinou opotřebení, která postihuje většinu nebo všechny vozy ve startovním poli, pak nejde o závod, nýbrž loterii. Není to správný přístup a my jako jediný dodavatel pneumatik pro F1 musíme všem poskytnout vhodný a bezpečný produkt pro daný okruh. Domnívám se, že drobná změna v tloušťce běhounu změnila do jisté míry výkon některých vozů," vysvětlil situaci pro server motorsport.com Mario Isola.
V závodě pak superměkkou směs použili pouze dva piloti - Fernando Alonso na ní zajel čas v prostřední části kvalifikace, po druhé zastávce v boxech pak vsadil na červeně označené pneumatiky Sergej Sirotkin. Vettel po závodě prohlásil, že změna pneumatik znamenala určité komplikace, ovšem Isola to rázně popřel.
"Směs je stejná, konstrukce je identická, jediný rozdíl je v tloušťce. Z technického hlediska je obtížné to vysvětlit, protože pokud superměkká směs byla během závodu vytlačena kvůli obecnému pocitu, že je příliš měkká, problém musíme hledat jinde," pokračuje Isola.
Závodní inženýr Pirelli zdůraznil, že ke změně v tloušťce běhounu došlo po konzultaci s týmy, přičemž Ferrari si uvědomoval, že se nachází v té skupině, která trpěla při testování větším opotřebením. Letos byl čas nejrychlejšího pilota v kvalifikaci o tři vteřiny lepší než při loňské Grand Prix, v samotném závodu dokonce o čtyři až pět vteřin.
"Zkoumali jsme důvod, proč se na pneumatikách objevují puchýřky a dospěli jsme k názoru, že největší roli hraje povrch dráhy, zdaleka to není novými monoposty nebo změnami ve směsích. Bylo nutné počkat až do Melbourne. Když se tam ukázalo, že je situace v normálu, osobně jsem oslovil všechny týmy, požádal je o jejich názor a shromáždil názory na danou problematiku. Pak proběhla v Pirelli interní schůzka, kde jsme vše vyhodnotili a připravili zprávu pro FIA, kde je vysvětleno, proč jsme se pro zmíněnou změnu rozhodli," podává vysvětlení Isola.
Na značné množství názorů, že provedení připravené pro Grand Prix Španělska bylo navrženo tak, aby zvýhodnilo Mercedes a způsobilo větší problémy Ferrari, se Isola ostře ohradil. "Nikdy bychom nic takového neudělali. Spolupracujeme se všemi špičkovými výrobci, nejenom v oblasti F1, tak proč bychom pro někomu měli poskytnout výhodu," uzavírá Isola.