Haas se musí naučit bojovat v "lize velkých kluků"

Haas na počátku sezóny trápily zastávky v boxech | foto: Pirelli

Velké ambice před začátkem sezóny, kvalitní vstup do prvního závodu, který americkému týmu zhatily vlastní chyby v depu. Dostavilo se rozčarování a ve stáji zavládl názor, že na soupeření se samotnou špičkou je třeba si řádně zvyknout.

Drahocenné body ztracené v Austrálii a Bahrajnu, rovněž v Baku se závod nevyvedl podle představ, to když Grosjean havaroval v době, kdy byl šestý a Magnussen musel na body zapomenout po několika drobných incidentech - to je dosavadní výsledek ze čtyř závodů letošní sezóny. Naděje vkládané v typ VF-18 se tedy zatím nepotvrdily, i když z větší části jsou nevalné výsledky spíše důsledkem chyb než aby je zapříčinila malá nespolehlivost.

"V současné době se nám nedaří všechno patřičně sladit. V Austrálii nás zradily pit-stopy, zaměřili jsme se na ně - pak už s nimi nebyl problém. Teď potřebujeme, aby se všechno sešlo v jednom závodě. Daří se nám téměř všechno, ale pak nám chybí třeba jedna maličkost. Asi nám chybí ta schopnost hrát si s velkými kluky, musíme se to naučit, protože už přeci jenom závodíme třetím rokem. Není to výmluva nebo ospravedlnění, nýbrž realita. Asi bude potřeba, abychom trochu přitvrdili. Myslím, že jsme dost ostří, ale pořád jsme všechno nepropojili. Až se nám to podaří, tak zazáříme," vyznává se z pocitů manažer Günther Steiner.

Romain Grosjean neměl v Baku příliš důvodů se usmívat | foto: Haas F1 Team

Výroky manažera týmu Haas jsou odrazem Grosjeanova tvrzení po posledním závodě v Baku, kdy Francouz prohlásil, že provedení ze začátku sezóny nebylo dostatečně dobré k boji ve vyšších sférách startovního roštu.

"Pokoušíme se poprvé začlenit se do ligy »velkých kluků«, kde každý omyl draze zaplatíte. Tým vyprodukoval vůz, který byl pravděpodobně čtvrtý nejrychlejší - možné to neplatí tady v Baku, ale obecně čtvrtý nejrychlejší, takže si tým musí zvyknout, že se posune o něco výš. A když se na tuto úroveň dostanete, najednou zjistíte, jaké maličkosti vám mohou chybět. S ohledem na naše malé zkušenosti a fakt, že se poprvé pokoušíme proniknout do samé špičky nám pořád pár krůčků chybí," komentuje situaci Grosjean.

Dle Steinera má Haas rozhodně na víc než na momentálních 11 bodů | foto: Pirelli

Steiner byl po závodě dotazován, jak hodnotí kvality svých pilotů a zejména s ohledem na poslední závod stále tvrdí, že se mohou řadit mezi užší špičku. Server motorsport.com připomněl Grosjeanovu havárii a trest Magnussena po manévru vůči Gaslymu - Steiner nicméně stále tvrdí, že o schopnostech svých chlapců nepochybuje.

"Romainova nehoda nejspíš nebyla to, co od někoho očekáváte. Obecně si myslím, že plně nevyužíváme potenciál vozu, abychom dojížděli na bodech. Máme na to, abychom byli podstatně výš. Vidí to všichni, protože vůz je opravdu velmi dobrý. Startovali jsme poslední a najednou jsme byli osmí za Pérezem. Bylo to o rychlosti, protože všichni jeli na jednu zastávku. Pak vyjel safety car, poskočili jsme na šestou příčku - a nakonec odjíždíme s prázdnou," lamentoval Steiner.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy