McLaren ví, že musí zlepšit maximální rychlost. V Ázerbájdžánu by se mu to mohlo vymstít...

Stoffel Vandoorne v tréninku v Bahrajnu | foto: McLaren

McLaren při GP Ázerbájdžánu, respektive v pátek při trénincích před samotnou Grand Prix, zkusí nový přístup ke svému nastavení tak, aby zvýšil maximální rychlosti dosahované na rovince. O víkendu nás totiž čeká, i přesto, že se jede ve městě, jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři.

McLaren i přesto, že přešel z motorů Honda na motory Renault, tak měl nejnižší maximální rychlost v kvalifikacích na GP Austrálie i GP Bahrajnu. V Číně sice přišlo menší zlepšení, ale i tak na konci dlouhé roviny jezdci McLarenu dost zaostávali. Loni v Baku ztrácely McLareny 15 km/h na nejrychlejší, i tak ale nepostoupily z Q1.

"Tohle pro nás byla v předešlých letech hodně těžká Grand Prix. Měli jsme svoje limity pokud šlo o výkon. I letos se zdá, že máme docela pomalé auto na rovinkách, ale snad to zlepšíme. Na pátek máme připraven určitý test, půjdeme na to s jinou filozofií a snad se nám povede tuto ztrátu snížit. 

Letos jsme se zatím do Q3 nedostali a odhaduji, že to bude těžké i tentokrát. Snad tomu ale budeme trošku blíž," doufá Fernando Alonso. Baku je dost speciální - jede se ve městě, ale přitom startovní a cílová rovinka je nejdelší v šampionátu. To znamená, že týmy potřebují také dobrou maximální rychlost. Dle Alonsa jejich páteční pokusy vzešly z povahy okruhu, nicméně vyšší maximální rychlost by se týmu hodila i v pozdějších závodech (třeba Kanadě).

Na rovinkách McLareny zaostávají, ale co všechno lze udělat jenom kvůli maximální rychlosti? | foto: McLaren

Jenomže kompromisy, které by McLaren udělal, aby získal vyšší maximální rychlost, by jej mohly mrzet ve zbytku okruhu: "Ano, jsou zde velmi odlišné části okruhu. Když uděláte nějaký kompromis kvůli jedné části okruhu, pak to v jiné části pocítíte. Musíme být opatrní, zítra je ale jenom testovací den, takže zkusíme rozdílná řešení."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy