Po náročném startu v Austrálii přišel v Bahrajnu šok, když Gasly postoupil do poslední části kvalifikace, zajel v ní 6. nejrychlejší čas a v závodě o den později si svou pozici po odpadnutí obou Red Bullů ještě o 2 příčky vylepšil. "Tak dobrý výsledek se špatným motorem nedosáhnete," pochválil tehdy Hondu.
Jenže minulý víkend v Číně z toho bylo po vzájemné kolizi s týmovým kolegou zas jen 18. místo, přičemž Brendon Hartley do cíle kvůli problému s převodovkou nedojel. Slavné to nebylo ani v sobotní kvalifikaci - Gasly vypadl hned v první části a Novozélanďan si v Q2 připsal nejhorší čas.
Hondě proměnlivá výkonnost vrtá v hlavě: "Myslím, že výsledek v Číně můžeme připsat balíku Toro Rosso - Honda. Nedokážu říci, jestli to bylo dáno spíše šasi či pohonnou jednotkou. Proto musíme pochopit a prošetřit příčiny," říká technický ředitel japonského výrobce motorů Tojoharu Tanabe.
"Potřebujeme zanalyzovat to, co se stalo v Číně, a také to, co se stalo v Bahrajnu. Proč se to stalo v Číně a proč v Bahrajnu. A pak si myslím, že stanovíme plán pro budoucnost," pokračuje Tanabe, který zatím těžko hledá odpovědi na výsledky, které jsou zatím jako na houpačce.
Honda v Melbourne zaznamenala problémy se svým MGU-H, které v obou vozech společně s turbem vyměnila (a Gaslymu i spalovací motor (ICE)). Od té doby podle něj ale pohonná jednotka šlapala v Bahrajnu i v Číně bez potíží.
"Zatím jsme v datech nezpozorovali žádné potíže. Hardware pošleme zpět do Sakury na údržbu, a potom se na něj podíváme. Z hlediska dat nemáme žádné obavy. Momentálně jsme s naším vylepšeným MGU-H spokojeni," říká Tanabe po úpravě tohoto motorgenerátoru. U jeho nové specifikace šlo ale spíše o spolehlivost než o výkon.
Obavy o spolehlivost? Moc ne, ale...
Všímá si i posledních potíží u Renaultu v Číně a uvědomuje si, že Honda musí být na spolehlivosti neustále pracovat. "Jedno ICE má odjeto tři závody, jedno dva. MGU-H pak mají dva závody, takže jsme s komponenty ujeli stále jen dva nebo tři závody. Současná situace znamená, že si neděláme moc starosti o spolehlivost, ale snadno se můžete dostat do nečekané situace, proto si musíme dávat pozor a nemůžeme být příliš spokojeni."
"Je mi velmi líto, že měl Renault problém," vrací se k tréninku v Číně, kdy Danielovi Ricciardovi odešlo turbo, a tak mu francouzský tým vyměnil raději kompletní pohonnou jednotku. Mechanici začali pracovat už v průběhu třetího tréninku a australský pilot stihl na poslední chvíli vyrazit do kvalifikace. Byly to nervy, ale v neděli se potom dočkali zadostiučinění v podobě vítězství ve velké ceně. Nové MGU-H dostali před 3. tréninkem i oba piloti továrního týmu - Nico Hülkenberg a Carlos Sainz.
"Je možné, že se nám v budoucnu stane stejná věc, nikdy nevíte. Ale pravidla jsou pravidla a my se jich musíme držet. Je to těžké, všichni výrobci se však snaží těchto pravidel kvůli spolehlivosti držet," dodává Tanabe.