Nováček Sauberu je po své mistrovské sezóně v loňské Formuli 2 vysoce oceňován, a tak dostal letos díky novému sponzorovi (Alfa Romeo) a užším vazbám na Ferrari šanci závodit v F1. Jeho týmovým kolegou je Marcus Ericsson, jenž jede už svou pátou sezónu (čtvrtou za švýcarský tým). V Bahrajnu se postaral o jedno z překvapení, když projel cílem jako devátý a získal dva body.
"Upřímně si myslím, že je velmi dobrým jezdcem. Má špatnou pověst, ale vůbec si nemyslím, že si ji zaslouží. V Melbourne a v Bahrajnu byl velmi rychlý, a to je pro mě těžké. Můžu se ale od něj hodně učit. To je dobré a doufám, že to tak zůstane," uvádí 20letý Leclerc.
Švéd si získal horší reputaci i kvůli nekonkurenceschopným vozům, s nimiž nastupoval, byť v roce 2015 bodoval v pěti závodech 9 bodů, poté ale držel téměř 3 roky půst. Mezi jeho nevýhody patří tělesná stavba, jelikož patří k těm nejvyšším pilotům v poli a loni proti Pascalovi Wehrleinovi měl 10kg hendikep, což v F1 dělá kolem 0,35 sekundy.
Během zimy ale zhubnul 5kg, dietou prošel také monopost, takže u Sauberu poprvé nejsou o 5 - 8 kg nad minimálním limitem, jak tomu bylo v minulosti. "Byla to těžká zima, ale makal jsem naplno. Po celou svou kariéru jsem měl váhovou nevýhodu ve srovnání se svým týmovým kolegou. Je to těžké se s tím vyrovnat, snažíte se to lidem říkat, ale neberou to moc v potaz," připouští Ericsson.
"Charles je ten nejsilnější týmový kolega, jakého jsem kdy měl. Je velmi, velmi rychlý, já však cítím, že jsem také udělal velký pokrok. Vnímám to jako svou velkou příležitost ukázat, co dokážu a jak moc jsem se za ta léta jako jezdec vyvinul," pokračuje.
Po závodu v Bahrajnu si konečně oddechl: "Je to velká úleva, protože jsem prožil velmi náročné roky. Můžete cítit, jak ze mě spadla zátěž, protože i když víte, že auto na body nemá, tak kvůli nim jsme tady."