V boxech zářil Red Bull, Haas hořce zaplakal, Ferrari předvedlo nejdelší stint

Kimi Räikkönen při výměně pneumatik | foto: Scuderia Ferrari

MELBOURNE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy v průběhu Velké ceny Austrálie 2018 své piloty a s jakými strategiemi ji odjely?

Nejrychlejší zastávku předvedli mechanici Red Bullu, kteří v 21. kole odbavili Verstappena za 2,15 vteřiny. U jeho týmového kolegy Ricciarda jsme o pět kol zaznamenali třetí nejrychlejší čas, skvělá práce rakouského týmu!

Ferrari vyměnilo pneumatiky Räikkönenovi v 18. kole za 2,39 s, přezutí Vettela v 26. kole sice bylo až osmé nejrychlejší, zato zlaté - po výjezdu z boxů se během virtuálního safety caru dostal před překvapeného Hamiltona, jehož Mercedes o sedm kol dříve zdržel 3,03 sekundy.

Video: Grosjean utěšuje mechanika Haasu

Williams sice na dráze nikterak nezářil, zato jeho mechanici ukázali čtvrtou nejrychlejší zastávku, když Strolla v 25. kole přezuli za 2,53 s. Haas byl v případě Magnussena jen o 0,19 s pomalejší, v boxech však došlo k chybě a Dán musel krátce poté zastavit s uvolněným kolem na dráze. Totéž postihlo jeho týmového kolegu Grosjeana, hořký tým pro amerického nováčka, který letos příjemně překvapuje svou výkonností.

Jak jsem včera zmiňoval v analýze sektorů, měly týmy v případě hezkého počasí v plánu jednozastávkovou strategii navzdory záměru Pirelli donutit je ke dvěma zastávkám prostřednictvím letošního změkčení pneumatik.

Z klasifikovaných pilotů ke svým mechanikům zamířili dvakrát pouze tři: Hartley, Leclerc a Stroll. Do závodu startovala většina jezdců na ultra-měkké směsi, pouze Hartley, Leclerc, Ricciardo, Verstappen a Stroll začínali na super-měkké.

Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách odjel Hartley: 34 kol. Na super-měkkých vydrželi Bottas s Vandoornem 32 kol, Räikkönen na měkkých dokonce 39 kol z celkových 58, na které byla vypsána Velká cena Austrálie - tedy 67,2 % závodu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy