Po výměně dodavatele pohonných jednotek sice britský tým, který loni skončil až na 9. místě v šampionátu konstruktérů, sice ujel o 810 km více než loni s Hondou, stále šlo ale o nejmenší vzdálenost ze všech týmů. Podle dvojnásobného mistra světa ale všechny potíže odstranili.
"No, myslím, že bychom měli být optimisty. Během testování jsme měli nějaké potíže se spolehlivostí, ale všechny jsou teď vyřešeny. Tým v posledních dvou či třech týdnech odvedl úžasnou práci, abychom měli pro Austrálii stoprocentní auto," popisuje Alonso.
Jak by si ideálně představoval vstup McLarenu do sezóny? "Myslím, že být na bodech, blízko top 5, to by bylo to nejlepší, jak bychom mohli začít sezónu. Potřebujeme tento dobrý výsledek k motivaci týmu a k tomu, abychom pokračovali v práci po zbytek sezóny," odpovídá Španěl.
Věří, že by pak v průběhu sezóny mohl dosáhnout na své 100. pódium kariéry: "Myslím, že jo. Podle mě je umístění v první čtveřici pro nás cílem. Víme, že Mercedes má před všemi ostatními trochu náskok a že v posledních čtyřech letech sportu dominuje. A na počátku nové sezóny jsou znovu velkými favority. Ale pak máme Red Bull, Ferrari a dalším týmem v pořadí musí být určitě McLaren."
Soupeři Mercedesu musí podle Alonsa zabrat, aby nebyl vítěz závodů předem jasný: "Vždy to je důležité mít v kterémkoliv sportu určitou míru soupeření. Soutěžení a těsné souboje podle mě přilákají více lidí a učiní šampionát zajímavějším, jinak podle mě není s dominancí Mercedesu žádný problém. Odvedli v posledních několika letech lepší práci než ostatní, proto si to zaslouží."
"Je tedy na nás, abychom se zlepšili, podávali lepší výkony a snad je i brzy porazili. A McLaren je zřejmě jedním z týmů, které by to v budoucnu, v blízké budoucnosti mohli dokázat. Snad je to hudbou blízké budoucnosti, třeba i letošního roku," sní Alonso, jenž letos bude závodit také ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou.