Francouzský inženýr začne v Maranellu pracovat 20. září, od kdy se bude zodpovídat technickému ředitelovi Mattiovi Binottovi. Mekiesovi měl u FIA na starosti bezpečnost od roku 2014 - tehdy ve funkci nahradil Herbieho Blashe, jenž odešel do důchodu. Nyní se "s okamžitou platností vzdává všech F1 povinností a už nebude zapojen do žádné záležitosti týkající se F1," byť jejím zaměstnancem oficiálně zůstane až do června.
Zkušenosti v F1 ale začal sbírat již v roce 2001 u Arrowsu, další rok poté u Minardi. Z toho se před sezónou 2006 stalo Toro Rosso, kde Mekies pracoval jako hlavní inženýr a později jako šéf výkonnosti vozidla. U FIA v poslední době dohlížel například na zavedení ochrany kokpitu Halo pro Formuli 1 i pro Formuli 2.
Budou proti tomuto tahu protestovat ostatní týmy? Naposledy vody rozčeřil technický delegát FIA Marcin Budkowski, jehož služby si na konci loňského roku zajistil Renault. To vzbudilo velkou vlnu nevole, protože měl přístup k citlivým informacím o vozech všech týmů.
FIA minulý týden potvrdila, že pro ni začne pracovat bývalý hlavní konstruktér Ferrari Nikolas Tombazis (psali jsme zde).
Týmy opět pobouřeny
S přestupem Mekiese je velmi nespokojený McLaren, protože "FIA přišla o dalšího klíčového zaměstnance ve prospěch závodního týmu," uvedl jeho závodní ředitel Eric Boullier.
Štve ho to "zejména pro to, že všechny týmy na poslední schůzce Strategické skupiny souhlasili s tím, že žádný technický zaměstnance FIA nebude zaměstnán závodním týmem do 12 měsíců od opuštění FIA. Ferrari šlo proti této gentlemanské dohodě a FIA to neprosadila."
Mekies sice s okamžitou platností přestává být zapojen do jakýchkoliv F1 projektů, zaměstnancem FIA ale zůstává až do června. Poté po 3 měsících pauzy nastoupí k Ferrari.