Nejrychlejšího času dosáhl Sebastian Vettel s Ferrari na měkkých pneumatikách, o 3 desetiny sekundy pomalejší byl Mercedes Valtteriho Bottase, použil k tomu ale pomalejší středně-tvrdou směs. Třetí příčka patří Vandoorneovi s McLarenem, který po obědě už kvůli problému s výfukem nevyjel. Holanďan si svůj rekord zajel na hyper-měkkých pneumatikách.
Nejdelší vzdálenost si připsal také Vettel - 98 kol představuje porci 456,2 km. Nejblíže mu byli Bottas (94 kol), Gasly (82 kol) a Leclerc (81 kol). Nejhůře na tom jsou naopak Vandoorne (37 kol) a Magnussen (36 kol).
Přehled nejdůležitějších událostí
18:00 Druhý den předsezónních testů končí, z Barcelony se vám přihlásíme opět zítra.
17:50 Na dráze se toho už moc neděje, Kubica stále 10 sekund za svým rekordem. Na chvíli se ukázai Magnussen, Gasly, Ocon a Verstappen.
17:38 Vettel je na přechodných pneumatikách jen o sekundu rychlejší, časy už nic moc.
17:25 Na krátký průzkum vyrazili Bottas s Kubicou, jehož měřené kolo mělo hodnotu kolem 1:35 min.
17:00 Po 20 min prořízli ticho Gasly s Oconem. Po jednom kole se ale hned vrátili do garáže.
16:40 Auta mizí v garážích, je ticho. A sněží.
16:37 Teplota dráhy opět klesá pod 8 °C. Na dráze Bottas, Verstappen, Vettel a Sainz. Už dlouho jsme neviděli McLaren.
16:20 Předpověď počasí na středu týmy moc nepotěšila. Má být sice trochu tepleji, ale pořádně deštivo.
16:10 Verstappen na čtvrté příčce zvládá kolo za 1:20,687 min.
16:00 Kubica už je sedmý - 1:21,495 min. Bottas se dostává pod 1:20.
15:42 Vettel na měkké směsi předvádí další rychlé kolo - 1:19,673 min.
15:35 Drobná zrychlení zaznamenáváme i u Magnussena (1:22,727) a Leclerca (1:23,682 min).
15:25 Polák pronikl s časem 1:22,142 min mezi prvních devět.
15:05 Kubica poprvé na dráze. Vettel ve svém 60. kole na měkkých pneumatikách přepisuje svůj rekord - 1:20,115 min
14:55 Bottas se věnuje dlouhým jízdám, Vettel krouží na měkkých pneumatikách. Stále však čekáme na Roberta Kubicu, jenž by měl testovat s Williamsem.
14:40 Teplota vzduchu se stále drží na 5 °C, ale slunce rozehřálo asfalt už na 18 °C.
14:22 Po kratším přerušení vyjíždí Ocon.
14:15 Další červené vlajky. Předtím se zlepšili Sainz (1:21,212), Magnussen (1:22,850) a Vettel, jenž je nyní na čele (1:20,168 min). Všichni jsou zpět v boxech, traťoví komisaři čistí s trať v zatáčce č. 2 po smyku Ferrari, které pokračovalo dále.
14:00 S jakým motorem bude příští rok závodit Red Bull? Bude pokračovat s Renaultem nebo přesedlá na Hondu? Rakouský tým si chce co nejdéle nechat otevřená zadní vrátka, Renault ale pro to nemá moc pochopení a stanovuje mu termín: rozhodnutí chce slyšet do 15. května, jak ostatně stanoví příloha č. 9 sportovních pravidel.
"Nebudeme tady vyčkávat celou věčnost. Vím, co má Christian na mysli, když říká, že má možnosti. Má absolutní pravdu. Stejně jako on si čtu smlouvy a vím, jaké povinnosti ke sportu máme. Jasná je jediná věc, totiž plánování. A Red Bull se bude muset rozhodnout, co chtějí v budoucnu dělat. Je to ve sportovních pravidlech. Do konce května musí být jasno v tom, kdo bude dodávat komu. Pokud jde o nás, bude stanoven konečný termín," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
13:55 Vandoorne dokončil první půlku programu McLarenu pro druhý den, teď spěchá na oběd doplnit "palivo."
13:50 Provoz obnoven. Mercedes se rozhodl, že Bottase ponechá ve voze celý den, "abychom ujeli co největší vzdálenost po bídných podmínkách na dráze, které omezily naše jízdy dopoledne." Odpoledne ho měl vystřídat Hamilton.
13:37 První červené vlajky, stojí Leclerc v zatáčce č. 4.
13:35 Ve fotogalerii máme už přes 140 fotek z testování v Barceloně - viz odkaz. Můžete si je vyfiltrovat dle svých oblíbených týmů / jezdců.
13:25 Bottas si při průjezdu boxovou uličkou sundal fólii ze svého hledí, poté však uvízla na ochraně kokpitu Halo. Verstappen dohání ztracený čas - 1:30,930 min na středně-tvrdých pneumatikách.
13:15 Toro Rosso poháněné Hondou je relativně rychlé v posledním sektoru, trochu ale ztrácí na následující rovince. Gasly je čtvrtý s časem 1:21,318 min.
13:05 Red Bull dopoledne stál kvůli "úniku v palivovém systému, což si vyžádalo kontrolu a nápravu." Verstappen už je ale na dráze.
12:55 Před obědem sesazuje Bottas z trůnu Vandoornea - 1:20,270 min na měkké směsi. Vettel na středně-tvrdé 1:21,843 min.
12:50 Vettel dělá pokroky, dostává se na páté místo - 1:23,227 min.
12:35 Bude se testovat i o víkendu? Co na tiskové konferenci prozradila Claire Williamsová? "Oficiálně se nás na pátek nikdo nezeptal. Vím, že se hovořilo o možném prodloužení testů kvůli počasí. Musíme si počkat na to, jak se vyvine několik příštích hodin, a potom si o tom znovu promluvit. Nemyslím si, že by o pokračování testu stály všechny týmy. Několik z nich ano, ale my máme v plánu natáčecí den, pronajali jsme si okruh, a to je pro nás důležité. Vím, že Ferrari má v plánu totéž v sobotu. Pokud by tedy došlo k obecné shodě a ostatní by testování chtěli prodloužit, pak bychom se mohli podívat na nějaký den příští týden. Ale nic zatím není oficiální a my to spolu ještě budeme probírat."
12:30 Šéf Red Bullu Christian Horner se i přes nedávné zpřísnění předpisů týkajících se spalování oleje (psali jsme zde) stále obává obcházení pravidel zejména během kvalifikací, proto požaduje po FIA další úpravy. "Stále se netýkají kvalifikace. Závodu ano, ale v kvalifikaci stále existují určité možnosti, proto bychom rádi, aby je FIA uzavřela. Snad to bude mít dopad na sbližování výkonu motorů... je to mezi výrobci, my stále cítíme, že tam jsou v kvalifikaci díry, které je třeba zalepit, pokud jde o spotřebu. Pokud přijdete na způsob, jak mazivo využít odlišným způsobem, pak nabízí významný nárůst výkonnosti."
12:15 Týmy před obědem zvyšují aktivitu: Leclerc 1:28,604, Gasly 1:34,402, Vettel 1:36,076 a Vandoorne 1:20,325 min. Na trať se vrací Bottas, do garáže míří Magnussen, jenž se projel štěrkem.
Video: Mercedes pronásleduje Ferrari
12:01 Vandoorne zkouší nové hyper-měkké pneumatiky - 1:21,794 min.
11:57 Mercedes se rozhodl trochu zabrat - 1:20,806 min. Jezdci říkají, že k zahřátí pneumatik potřebují alespoň 5 kol.
11:50 Chodí nám dotazy na Ferrari, takže: Vettel zvládl zatím 5 instalačních okruhů, ani jeden měřený. Jeho týmový kolega Räikkönen včerejší chování vozu zhodnotil stručně: "Skutečný problémem, dnes jediným, bylo počasí. Mé první dojmy z nového auta byly OK, ale na nějaké hodnocení je ještě příliš brzy, obzvlášť kvůli těm podmínkám." A jeho komentář k chraně kokpitu Halo? "Nevšiml jsem si při jízdě s autem ničeho jiného oproti jízdě bez ochrany."
11:45 Týmy opět jednají o tom, že by se kvůli dnešní zimy testovalo ještě v pátek. Problémem je filmování Williamsu, který si dráhu pronajal výlučně pro sebe. Brzy bychom se měli dozvědět, jak to dopadne: jeho šéfka Claire Williamsová pořádá tiskovou konferenci.
11:10 Španěl má s Toro Rosso na kontě 8 kol. Honda ale přes zimu udělala ve spolehlivosti pokrok, včera ujel Hartley 93 kol. "Ačkoliv s Toro Rosso spolupracujeme relativně krátkou dobu, vývoj probíhá podle plánu díky tomu, že obě strany spolu úzce komunikují. Myslím, že všichni nyní pracujeme dobře jako tým a já oceňuji velké úsilní všech zaměstnanců v Itálii, v Británii a v Japonsku," poznamenal včera nový technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
11:00 Sainz krouží na intermediálkách - 1:25,059; Bottas 1:43,750 min.
10:35 Zápis Bottase - 1:50,7 min na měkkých pneumatikách.
10:15 První čas dne si připisuje Sainz - 1:34,177 min. Pro týmy to je těžké - nízké teploty mění způsob fungování vozů F1, mění i vlastnosti proudění uvnitř i vně (mění se bod, kdy dochází k jeho odtržení v difuzoru). Auta mají velmi úzké rozpětí, při kterém fungují. Např. teplota chladicí kapaliny by měla být neustále kolem 120 °C. Podmínky, jaké nyní panují v Barceloně, se těžko simulují.
10:00 Po hodině ani jedno měřené kolo, aktivita týmů je kvůli počasí slabá. Teplota se teprve před chvílí přehoupla přes 0 °C. Na dráze není v tuto chvíli ani jeden vůz.
9:25 Bottas na přechodných pneumatikách, zatím všichni bez času, krouží už i McLaren. Fin hodnotí včerejší den u Mercedesu: "Splnili jsme vše, co jsme měli v plánu. Dopoledne bylo hlavním úkolem nasbírat aerodynamická data, proto jsem kroužil konstantní rychlostí... Nevěnovali jsme se žádným výkonnostním jízdám, takže jsem W09 ještě k limitům netlačil. Prvotní pocity z auta jsou dobré, chová se dobře. Zatím nedokážu poukázat na žádné negativum ve srovnání s loňským vozem, jsou tady pouze pozitiva."
9:15 Williams přijde o svého titulárního sponzora Martini. Jakmile na konci letošního roku smlouva vyprší, už nebude obnovena. Společnost se rozhodla z F1 vycouvat, stáj z Grove tvrdí, že je finančně stabilní.
9:01 Dnes se začíná přesně, hned toho využívají Magnussen, Sirotkin, Gasly, Vettel, Leclerc a Sainz. Podle pilota Haasu se auto chová dobře, je však "extrémně zima."
Video: Výjezdy prvních vozů na trať
8:55 Teplota vzduchu v Katalánsku dosahuje pouze -0,5 °C, a tak týmy jednají o možnosti prodloužení testů. K tomu by bylo zapotřebí souhlasu všech, jenže v pátek má okruh pro sebe kvůli filmování zamluvený Williams, proto k dohodě nedošlo.