Podle FIA jsou totiž "některé pohonné jednotky provozovány odlišným způsobem než ty, které bývají dodávané stejným výrobcem," což zákaznické týmy znevýhodňuje. Ti si nám na to v rozhovorech mimo záznam často stěžovali, oficiálně ale často raději mlčeli.
Výrobci dle pravidel musí odběratelům poskytovat identický hardware, jenže výkon navíc často získávali pomocí odlišného softwaru, mapování či paliva. Vedení F1 si na ně nyní posvítí. V novém znění pravidel totiž požaduje, aby jejich hardware "mohl být provozován přesně stejným způsobem" všemi týmy, které jej využívají.
A to vždy i přes hardwarově identickou specifikaci pohonné jednotky zkrátka nešlo. Z toho by mohly těžit všechny zákaznické týmy: Force India, Haas, McLaren, Red Bull, Sauber a Williams.
Nová úprava má výrobcům zabránit, aby svým odběratelům stanovovali přísnější limity na to, jak často mohou používat výkonnostní nastavení motorů a speciální mapy, tzv. "Q3 módy." Zákazníci mohou ale i nadále jezdit s odlišnou specifikací softwaru, paliva a oleje než výrobce, pokud si to budou přát.
Technická směrnice TD/005-18 totiž od všech výrobců pohonných jednotek požaduje, aby byly:
a) dle dokumentace identické
b) provozovány s identickým softwarem a byly schopné fungovat přesně
tím stejným způsobem
c) provozovány s identickou specifikací oleje a paliva, pokud tým
neinformuje FIA o záměru jít svým směrem