Letošní motory budou i přes restrikci přinejmenším stejně silné jako loni, tvrdí Mercedes

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi | foto: Formula1.com

Šéf vývoje motorů Mercedes Andy Cowell tvrdí, že inženýři nemají problémy s prodloužením životnosti komponent a že letošní pohonné jednotky i přes zpřísnění pravidel budou poskytovat minimálně stejný výkon jako v předchozí sezóně F1.

Zatímco v loňské sezóně čítající 20 závodů mohl každý pilot beztrestně využít 4 motory, letos si bude muset vystačit se třemi kusy i přes to, že kalendář bude o jednu velkou cenu bohatší. U Mercedesu ale kvůli tomuto zpřísnění v poli nečekají žádné větší potíže se spolehlivostí.

"Přechod na tři motory znamená, že s každou pohonnou jednotkou musíte odjet sedm závodů místo pěti. To je rozumný krok kupředu, nicméně posledních 10 let každý inženýr progresívně zvyšoval životnost všeho, na čem pracoval, takže nejde o novou vědu, jen o odlišné číslo," přibližuje pro Autosport Cowell.

"Mívali jsme povolené kvalifikační motory, ale řekli jsme, že to je směšné mít kvalifikační motor a pak nasazovat ten závodní, a tak jsme se rozhodli pro stejnou specifikaci motoru pro celý závodní víkend. To bylo poprvé. Jde o vyvážení kvalifikační výkonnosti a závodní životnosti. Pak jsme řekli, že musí vydržet 2 závodní víkendy, potom bylo osm motorů na jezdce a nato pět pohonných jednotek na jezdce, protože KERS byl úplně bez omezení. Všechno se to děje kvůli nákladům," vzpomíná šéf továrny v Brixworthu.

Mercedes se komplikací neobává, výkon jeho motorů letos bude vyšší než loni | foto: Mercedes AMG F1 Team

Pouze na dva kusy na sezónu jsou omezeny motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), řídicí elektronika a úložiště energie (baterie). "U těchto dílů jde o pozornost vůči detailům. Uvidíte, že letos budou u týmů nejméně často spotřebovávány úložiště energie a řídicí elektronika. Jde zřejmě o tu nejsnadnější oblast pro prodloužení životnosti."

"Elektrické komponenty, pokud nejde o díl namáhaný vysokou teplotou, často vydrží tak dlouho, jak to umožní robustnost mechanického návrhu jejich podpory. Pokud tedy zvládnete vibrační uchycení, pak tyto díly vydrží dlouho," vysvětluje Cowell.

Výkonnost pohonných jednotek kvůli nutnosti vydržet více závodů podle něj letos nijak neutrpí: "Inženýři se tomu zcela přizpůsobili a naší ambicí je nikdy nenarušit naší kvalifikační ani závodní rychlost, přitom se ale vyhnout odstoupením či nutnosti penalizací na roštu. V některých oblastech jde o vyvážení mezi čistým výkonem a životností, v jiný jde o boj mezi čistým výkonem a hmotností."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy