Mercedes se bude pohybovat na hraně spolehlivosti, kompromisy ve výkonu činit nehodlá

Mercedes i přes zpřísnění pravidel nechce dělat jednoduché kompromisy | foto: Mercedes AMG F1 Team

Zástupci Mercedesu uvádějí, že se u své pohonné jednotky budou vždy pohybovat na hraně spolehlivosti, i když letos vstoupí v platnost přísnější pravidla. Nehodlá jednoduše snižovat výkon kvůli prodloužení životnosti, to by podle jejich hlavního inženýra Phila Prewa bylo příliš jednoduché.

Německý tým i loni jezdil s tím nejspolehlivějším motorem, což jim pomohlo k zisku dalších mistrovských titulů v F1. Penalizace za výměnu nadlimitních komponent dostal jen v Brazílii, tehdy šlo ale jen o taktickou výměnu po havárii Lewise Hamiltona v kvalifikaci.

Letos se pravidla zpřísňují, každý pilot bude moci v průběhu sezóny využít jen 3 spalovací motory, turba a MGU-H a pouze 2 MGU-K, baterie a řídicí elektroniku. Mercedes se bude i nadále hnát za zvyšováním výkonu a hodlá se přitom pohybovat na hranici spolehlivosti, ne volit kompromisy v podobě snižování počtu koní.

"Abych byl upřímný, vždy se budeme pohybovat na hraně, protože vždy budete chtít zvyšovat výkonnost k životnosti pohonné jednotky. Snížit výkon pohonné jednotky a nalézt tak spolehlivost je jednoduché. My tohle dělat nechceme - to nám šampionáty nevyhraje," upozorňuje pro Autosport hlavní inženýr Phil Prew.

Mercedes se znovu podíval na všechny díly a před letošní sezónou přistoupil k velkým změnám zejména u svého hybridního systému | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Budeme mít tedy napilno s tím, abychom poznali naše současná omezení. Poznali, jak můžeme pokračovat ve zvyšování počtu ujetých kilometrů z motorů, větší vzdálenosti z elektrických hybridních systémů, abychom si v příštím šampionátu vystačili s předepsaným počtem jednotek, nedostávali na dráze penalizace a dosáhli takové úrovně výkonnosti, o níž všichni víme, že jí je motor schopný," pokračuje.

Mercedes proto udělal velké změny u své loňské pohonné jednotky, zejména u jejich hybridních komponentů. Jeho práce na spolehlivosti v továrně podle inženýrů nebere konce.

"Řešíme každé omezení - všech komponent motoru v závislosti na tom, co potřebují. Jsme docela omezeni pravidly, pokud jde o kapacity turba, elektrického výkonu atd. To vše je dáno pravidly. Pokud potřebují změnu, změníme je, abychom dosáhli spolehlivosti a výkonnosti. Pokud ne, budeme se držet toho, co známe. Opravdu všechno probíráme případ po případu, požadavky jsou však zcela zřejmé," dodává Prew.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy