Renault si v honbě za vyšším výkonem zahrával s ohněm

Pohonná jednotka Renaultu | foto: HaJ

Renault připouští, že s v honbě za zvyšováním výkonnosti v sezóně 2017 zahrával s ohněm, když jí dosahoval na úkor spolehlivosti. Podle Cyrila Abiteboula kvůli tomu přišel o páté místo v poháru konstruktérů a utrpěla tím i jeho reputace.

Red Bull sice v loňském roce vyhrál tři velké ceny, všechny tři týmy poháněné motory z Viry se ale často trápily se spolehlivostí, což vyvrcholilo zejména v závěru roku, kdy si Toro Rosso francouzského výrobce otevřeně zkritizovalo a Christian Horner označil rok 2017 za jejich nejhorší rok poslední dekády.

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se sice za potíže omluvil, zároveň ale řekl, že museli být velmi agresivní, aby jim Ferrari a Mercedes neutekli. "Spolehlivost v roce 2017 byla samozřejmě velkým negativem, což vyšlo draho - náš tým, ale také zákaznické týmy. To mi je líto. Museli jsme však být velmi agresivním, abychom vytvořili platformu pro plnou konvergenci s dalšími výrobci pohonných jednotek."

"Šlo o kombinaci zcela nového motoru a nedostatku ujetých kilometrů během zimních testů - na některé problémy jsme přišli během nich, na jiné až na začátku sezóny, což bylo velmi pozdě pro reakci a nasazení vylepšení," pokračuje Francouz v rozhovoru pro Autosport.

Toro Rosso na sklonku sezóny 2017 otevřeně zkritzovalo Renault kvůli bídné spolehlivosti a nedostatku nových dílů | foto: Red Bull Content Pool

"Později v sezóně jsme si při odemykání nových výkonnostních módů trochu zahrávali s ohněm, což mělo dopad i na spolehlivost, a taký jsme měli problém s tím, že některé týmy se nedržely určitého měřítka pro chlazení," vysvětluje Abiteboul.

Poukázal na Toro Rosso, které v závěru mělo více potíží než ostatní týmy, jelikož se nedrželo jejich doporučení pro chlazení pohonné jednotky. "Přišli jsme na nové způsoby provozování motoru s vyšší výkonností, což vytvořilo první dávku problémů. S další ujetou vzdáleností jsme začínali mít potíže, které se týkaly jednoduše životnosti součástek. Snažili jsme se to zvládnout snížením provozní teploty, což se některým týmům podařilo, ale ne všem."

Renault si myslí, že nebýt potíží se spolehlivosti, tak mohl v šampionátu konstruktérů skončit pátý | foto: Pirelli

Spolehlivost podle něj Renault stála páté místo v poháru konstruktérů, v němž jim právě na Williams před sebou nakonec scházelo 27 bodů. "Stála nás hodně - myslíme si, že něco kolem 45 bodů, což také odpovídá 5. příčce, která byla v šampionátu naším cílem."

To je velkým negativem, které nechci nikterak snižovat, protože odstupující auto - ať už jde o Renault nebo kterékoliv jiné Renaultem poháněné - je vždy ohromně frustrující. Poškodilo to nás, náš image a naši reputaci, takže jde určitě o něco, co pro příští ročník zlepšíme bez jakýchkoliv kompromisů, to je jisté," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 46 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy