FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32 | foto: Honda Racing F1

Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.

Pohonná jednotka s V6 spalovacím motorem o objemu 1,6 litru příliš slávy neposbírala. McLaren s ní získal jen 30 bodů, což bylo obrovské zklamání oproti loňské sezóně, kdy obsadil mezi konstruktéry 6. příčku se 76 body. Není divu, že mu po třech letech došla trpělivost a partnerství s Hondou ukončil.

Na dráze ve výkonu zpočátku za Mercedesem zaostávala navzdory vysokým očekáváním ještě více než loni - až o 120 koní, a až do konce sezóny zůstala jasně nejslabší a nejméně spolehlivá. Vozy McLarenu byly na rovinkách pravidelně nejpomalejší, proto v Abú Zabí odjeli poslední závod. Honda bude od příštího roku pohánět Toro Rosso, svůj letošní koncept ale měnit nebude.

Pohonná jednotka Honda RA617H - technické specifikace:
- minimální hmotnost: 145 kg
- spalovací motor: 1,6litrový V6 s úhlem sevření válců 90 °
- počet ventilů: 24
- maximální otáčky: 15 000/min
- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)
- spotřeba paliva: pravidly omezen na 105 kg (světla - vlajka)
- vstřikování paliva: přímé, jedna vstřikovač na válec, max. 500 barů
- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína se sdílenou hřídelí
- palivo a maziva: BP Castrol

Systém pro rekuperaci energie:
- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes
   motorgenerátory; kliková hřídel spojena s MGU-K, turbo s MGU-H
- úložiště energie: li-ion baterie, 20 - 25 kg
- MGU-K: max. otáčky 50 000/min, výkon 120 kW, max. rekuperace
   energie 2 MJ/kolo, max. využití energie 4 MJ/kolo
- MGU-H: max. otáčky 125 000/min, max. výkon, rekuperace ani využití energie neomezeno

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 93 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy