Doprovodné bezpečnostné auto Safety Car má za úlohu spomaliť autá Formule 1 počas pretekov. Dôvodov môže byť viacero, ale nasadené býva najmä, ak je na dráhe prekážka, ktorá bráni bezpečnosti pri pretekaní po nehode.
Podľa Marka Webbera, ako jedného z hlavných členov asociácie pilotov F1, nie je moment opustenia Safety Car z trate a znovu rozbehnutie pretekov bezpečným.
Hlavný problém podľa Marka spočíva v poklese tlaku pneumatík kôli ich vychladnutiu pri dlhej a pomalej jazde za Safety Carom. Po rozbehnnutí pretekov potom hrozí ich poškodenie a defekt. Pri vysokých rýchlostiach tak ide o doslova o život.
Markovo tvrdenie má svoje opodstatnenie. Každé pretekárske auto je navrhnuté pre veľké rýchlosti a pomalá jazda neprospieva len pneumatikám, ale aj iným dôležitým častiam, ako sú motor a brzdy. Na druhej strane však stojí potrebná bezpečnosť pre traťových komisárov pri odstraňovaní nehody.
Foto: Audi Sport Press
Webber: Safety Car je pomalé
Pilot Williamsu by chcel rýchlejšiu jazdu za bezpečnostným vozidlom.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jaká byla Simona Postlerová (†59)? Dagmar Havlová promluvila!
-
Rusové stále usilují o život Zelenského. Kontrarozvědka odhalila agenty FSB
-
Vražda v Plzni? Policie vyšetřuje podezřelé úmrtí ženy v centru města
-
Tomáš Hertl za Česko na domácím MS? Je rozhodnuto!
-
Tomáš Hertl za Česko na domácím MS? Je rozhodnuto!
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl
-
GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů
-
GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí
-
GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body