Mladý Belgičan se trápil s ovladatelností svého vozu od počátku závodu, v němž dojel jako 12. z osmnácti klasifikovaných pilotů, zatímco jeho týmový kolega Fernando Alonso vybojoval dva body za deváté místo.
Když se McLarenu auto vrátilo z parc fermé, tak jeho mechanici při kontrole zjistili, že část difuzoru byla zablokována černou páskou, kterou tým nepoužívá. To ho stálo velkou porci přítlaku.
"Myslíme si, že Stoffel odjel celý závod s velkým kusem pásky uvízlým v difuzoru. Tento druh super-lepivé, pěticentimetrové pásky používají týmy při závodech silničních vozů k přichycení předního nárazníku. Na konci závodu měl v levé části plotu difuzoru 20cm kus," popisuje závodní inženýr Tom Stallard.
"Věříme, že během závodu tam měl té pásky mnohem více. Měřili jsme ztrátu přítlaku - odpovídala otevření DRS, jenže se projevovala po celé kolo, a bez poklesu odporu. Také ztráta na difuzoru byla symetrická, ale na konce se páska nacházela pouze na levé straně," pokračuje pro Autosport Vandoorneův inženýr.
"Kolem 22. kola se difuzor částečně zotavil a tempo Stoffa se zlepšilo. Myslíme si, že do té doby měl ucpané obě strany, pak se ale uvolnil a zůstal už jen na levé straně. Odhaduji, že původní kus musel měřit kolem 50 centimetrů," říká Stallard.
Jeho domněnku mu po závodě potvrdil i Pierre Gasly z konkurenčního Toro Rosso: "Jezdil v prvním stintu za Stoffelem a řekl, že jeho auto bylo neuvěřitelně přetáčivé a že také viděl, jak mu něco vlaje v difuzoru. Vzhledem k tomu si myslím, že Stoffel odvedl výjimečnou práci nejen v tom, že udržel svůj vůz na trati, ale také že za sebou udržel 6 aut."