Prohlášení po kvalifikaci v Abu Zabí: "Závod by měl být vyrovnaný," věstí Vettel

Vettel si myslí, že zítra budou Mercedesům blíže | foto: Daimler AG

Jak hodnotí své dnešní kvalifikační výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Šlo to stále lépe a lépe. Zvládl jsem tu najít čas a být rychlejší, udržel jsem si to pod kontrolou a v autě jsme se cítil velmi dobře. První kolo ve třetí části bylo opravu hodně dobré, takže jsem spokojený. Mám tu rodinu, což je vždy příjemné. V Brazílii jsem byl smutný z toho, že jsem nevyhrál, takže cíl je tu pro závod naprosto jasný.

Lewis Hamilton, 2. místo
Valtteri měl neuvěřitelnou kvalifikaci a zajel skvěle, gratuluji mu. Odvedl výjimečnou práci. Já ztratil pole position v zatáčce číslo pět nebo šest. Každopádně je skvělé tu vidět tolik britských vlajek.

Niki Lauda, nevýkonný šéf týmu
Jsem moc rád, jak se to Valtterimu povedlo. I kvůli němu a problémům, se kterými se během roku potýkal. Jsem také moc rád kvůli jeho týmu - mechanikům a podobně. Jeho jezdecký styl musí odpovídat chování auta a když se to povede, tak to dopadá takto. Ale myslím, že druhé místo v šampionátu nezíská, pokud Vettel nebude mít problém. O čemž pochybuji. I tak budou závodit proti sobě jako vždy a uvidíme, jak to dopadne.


FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Zlepšuji se a myslím, že to byla dobrá kvalifikace. Je trochu škoda, že jsme tak vzadu, ale myslím si, že vzhledem k naší závodní rychlosti zítra můžeme být trochu blíže, nicméně oni jsou tady hodně silní. Valtteri zajel mega kolo, takže mu gratuluji. Závod by měl být vyrovnaný a zábavný.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Myslím, že auto bylo velmi dobré, ale bylo těžké přimět pneumatiky fungovat konzistentně. V autě jsem se cítil dobře, ale v některých zatáčkách byly pneumatiky dobré a jinde ne. Přilnavost byla dobrá, ale ujíždělo to a trošku přetáčelo během posledního kola a v zatáčce číslo 11 a to ovlivnilo dojezd do cíle. Cítil jsem, že máme rychlost, ale nemohl ji pořádně využít.


RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
Neměl jsem žádný zvláštní problém, jen jsem se snažil vyladit nastavení. Během kvalifikace jsme dobře komunikovali. První kolo v Q3 bylo špatné, ale pochopili jsme proč. Pak už to bylo lepší, přeskočili jsme jedno Ferrari, zítra to tedy bude těsná bitva.

Určitě máme šanci, jsme blízko. Stále zaostáváme o pár desetin, ale přes noc něco ještě upravíme. Tento rok jsem v kvalifikacích nebyl perfektní, proto jsem rád, že jsem ji dnes dokázal takto dokončit.

Max Verstappen, 6. místo
Byla to špatná kvalifikace. Trápil jsem se s vyvážením auta. Někdy zkrátka zažíváte takový dny. Stále se pokoušíte podat ten nejlepší výkon, ale jsme až šestí.

Změnili jsme hodně věcí, ale v kvalifikaci mi jednoduše scházela přilnavost. Nevím, co se pokazilo, teď to budeme muset pochopit. Když nejste spokojeni s krátkou jízdou, tak nebudete spokojeni ani s dlouhým výjezdem, ale uvidíme zítra.

Christian Horner, šéf týmu
Dnes jsme viděli nejlepší Danielovo kvalifikační kolo letošní sezóny. Vše zvládl a na konci Q3 to zajel skvěle. Max startuje šestý, nebyl celý víkend spokojen s vyvážením auta a i když se to během kvalifikace zlepšovalo, stále to nebylo ono. Čeká nás poslední závod roku a rozhodně do toho dáme vše. Bude skvělé ukončit ročník pozitivně a snad se nám to tak zítra podaří.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 7. místo
Vím, že to je jenom kvalifikace a v závodě se může přihodit cokoliv, ale myslím, že se nacházíme v dobré pozici. V Q2 jsem zajel jedno z nejlepších kvalifikačních kol v celém ročníku a tudíž jsem byl velmi spokojen. V Q3 už jsem musel trochu víc bojovat, protože teplota trati klesala, ale to tu zažíváme každý rok. Dlouhodobý výkon mi připadal celkem dobrý a ve voze jsem se cítil komfortně. Důvěřuji mu, jak to v této fázi jde. K zítřejšímu závodu chceme přistoupit jako ke každému jinému, ale doufám, že se sedmým místem budeme moci počítat.

Carlos Sainz jr., 12. místo
Musím podotknout, že z mého pohledu byl konečný výsledek menší zklamání, zvláště když jsem cítil rychlost ve třetím tréninku a Q1, dostatečnou, abych se dostal až do Q3. Bohužel prostřední část byla problematická ohledně zahřátí pneumatik - zajel jsem špatné kolo a nemohl jsem je dostat do pořádné provozní teploty, takže pokus o nejrychlejší kolo nebyl optimální. Prokázali jsme, že jsme dost rychlí na trati s dlouhými rovinkami, takže teď je třeba se zaměřit na závod a pokusit se bojovat o body. Nico je ve skvělé pozici a prosadil tým na dobré místo, což je velice důležité.

Alan Permane, sportovní ředitel
Nico v Q3 předvedl velice dobrý výkon, jeho kolo v Q2 bylo naprosto výjimečné a cítili jsme, že kdyby se mu ho povedlo zopakovat v poslední části, měli bychom vynikající výchozí pozici. Nakonec se to docela nepovedlo, ale i tak to stačilo na sedmé místo, které by bylo dobré zítra udržet. 

Carlosův výkon je do jisté míry zklamáním, zdálo se, že není schopen poskládat dohromady všechny aspekty pro kvalitní kolo. Bojoval s velkým provozem na trati a nepovedlo se mu zahřát pneumatiky tak, jak by bylo třeba, ale ani tak neztrácí kontakt s první desítkou. 

Potřebujeme v samotném závodě zajet dobře úvodní kolo a od toho se bude vše odvíjet. Nemyslím, že bychom byli schopni bojovat s první šestkou, ale doufám, že to bude dlouhý a nudný závod, který nám vynese body, které tolik potřebujeme.


FORCE INDIA

Sergio Pérez, 8. místo
Jsem s výsledkem celkem spokojen, i když nemůžeme být úplně, protože jsme na sedmé místo ztratili jen desetinu. V Q1 jsme to zvládli jen s jedním kolem, Q2 byla náročnější. Nico (Hülkenberg) ovlivni moje zahřívací kolo, úplně to pokazilo oběma kola. Ale naštěstí na výsledku to nic nezměnilo. V poslední části moje kolo nebylo dost dobré, takže jsem se při druhém pokusu musel snažit a celkově je to slušný výsledek. Zítra to asi bude zajímavé, protože ve středu pole je to těsné. Bude důležité na startu předjet Hülkenberga, protože předjíždění tu může být výzva. Pokud se to nepodaří, jsem si jistý, že nám může pomoci strategie, abychom se probojovali vpřed. Svoji roli bude hrát i počasí, jak se setmí, ochladí se a v některých zatáčkách hodně fouká. Bude to náročné, ale jsme v dobré pozici a chci ukončit ročník pozitivně.

Esteban Ocon, 9. místo
Tohle mě celkem naštvalo, jak jsem dopadl, protože jsem měl rychlost na sedmou pozici, ale z různých důvodů na ní nejsme. Nechci zacházet do detailů, ale nešlo o potíže s autem - o něco jiného. Zítra se mi snad podaří dobře odstartovat a hned je přeskočit.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je dobré mít oba vozy v první desítce. I když Estaban měl pocit, že Valtteri ovlivnil jeho šanci v Q3. Deváté místo však není špatné. Sergio zajel dobře, chybělo jen málo a ukazuje to, jak je to ve středu pole těsné. Znamená to osmé a deváté místo a skvělou příležitost ukončit pozitivně sezónu.


WILLIAMS

Felipe Massa, 10. místo
Bylo to dobré, takže jsem spokojen. Nevím, jak jsem se dostal do první desítky, byl jsem na limitu, ale spokojen se svými koly, dostal jsem z auta maximum. Kola byla téměř perfektní a to se počítá. Desáté místo je asi to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Zkoušel jsem vše, pozdě brzdit, jít brzy na plyn. Fungovalo to. I když je z toho bohužel až desáté místo, nicméně to kolo bylo perfektní. Je to dobrý způsob odchodu, dobré závody, dobré časy, s hlavou vzpřímenou a konkurenceschopný. Zítra se chci bavit a nemám co ztratit, takže budu riskovat. Bude to zábava! Každopádně bych nerad zase brečel, slz bylo dost v Brazílii.

Lance Stroll, 15. místo
Nebyl to perfektní den a kvalifikace. Nedostal jsem se do toho, nemohl jsem najít správné vyvážení a řízení auta, jak bych si přál. Bylo to těžké, protože máme nevýhodu ve starém motoru, po té výměně v Brazílii. Také jsem udělal dost malých chyb a nemyslím, že pneumatiky fungovaly optimálně. V posledním kole jsem zablokoval kola a ztratil tam čas a ve druhém jsem se dostal do provozu a byl pomalejší, než jsem plánoval v posledním sektoru. Musíme se na to přes zimu podívat a zlepšit naše soboty. Neříkám, že je to konec světa, protože zítra je další den a startovali jsme i z horších pozic a stále získali body.

Paddy Lowe, technický ředitel
Dnes bylo hlavní, že to byla poslední Felipeho kvalifikace. Je náročné bojovat ve středu pole a dostat se do první desítky a on odvedl skvělou práci. Bylo to tu kvůli podmínkám a teplotám, které se měnily, náročné, zajet perfektní kolo je těžké, ale Felipe odvedl skvělou práci, i když se podíváme jen na poslední zatáčku. Bohužel se nedokázal zlepšit a posunout se dál z desátého místa, ale i tak to bylo skvělé kolo. Lance měl náročný den a snažil se dát kolo dohromady. Dostal se do Q2, ale nedokázal se zlepšit. I tak závod je zítra a máme potenciál s oběma vozy získat body. To je cíl.


MCLAREN

Fernando Alonso, 11. místo
Tohle umístění jsme si zasloužili a jsem spokojen. Nemyslím, že jsme mohli být super rychlí a nestojí za to bojovat o Q3 a potom být jen devátý či desátý a potom vyrazit na ojetých pneumatikách, když ten za vámi má čerstvé gumy. A já zítra budu ten s výhodou a chci to využít. Vytěžili jsme maximum, ale když dojde na kvalifikaci, všichni snad mají magické kvalifikační tlačítko na motoru a my ztrácíme. Jsem také spokojen s vyvážením, byl dobrý celý víkend a ráno jsme byli sedmí a osmí, takže co se závodní rychlosti vypadáme konkurenceschopně a snad bude zítra příležitost získat body. Doufám, že to bude dobrá show a vzrušující závod, zvlášť, když opadl tlak na všechny a už se moc nebojuje, protože téměř všechny pozice jsou víceméně rozhodnuty. 

Stoffel Vandoorne, 13. místo
Mám smíšené pocity. Poslední trénink byl hodně dobrý a vypadali jsme silně, byli jsme čtvrtý nejrychlejší tým, ale jak většinou vídáme, v kvalifikaci nám chybí ta extra rychlost na ostatní a ztrácíme. Čekali jsme, že to bude těžké, ale byl tu potenciál dostat se do první desítky. Trošku jsem si hrál s nastavením a zkusil to agresivně, ale nevyšlo to tak, jak mělo. Ale jsem relativně spokojen a snad to bude zítra dobrý závod. Je poslední a těšíme se, ale tým k tomu přistupuje jako ke každému jinému závodu. Stále tu jde o body. Snažíme se získat maximum, snad to bude dobré. Závodní rychlost vypadala slušně v čistém vzduchu, ale kvalifikace je důležitá, protože předjíždění je pro nás náročné, takže uvidíme. Víme, že strategie bude limitována, snad budeme mít dobrý start a čisté úvodní kolo. Dáme do toho vše, chci dokončit rok pozitivně.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jak jsme viděli už včera, střed pole je tu nesmírně vyrovnaný, takže bylo jasné, že to nepůjde jen tak dostat se do Q3, i když jsme doufali ve víc. Nicméně, jak jsme se obávali, ostatní vytáhli esa z rukávu a do první desítky jsme se jen těsně nedostali. I když je to frustrující, že jsme neukázali stejnou rychlost jako v trénincích, jsou tu i pozitiva. Oba piloti svůj čas využili s rozumem co se nastavení týče. Budou také těžit z možnosti volby pneumatik a i když se tu nepředjíždí lehce, jsou tu stále body, o které můžeme bojovat a budeme se snažit ukončit náš poslední závod jako McLaren Honda pozitivně.


HAAS

Kevin Magnussen, 14. místo
Myslím, že jsme tu překonali náš průměr. Pokud budeme srovnávat s Austrálií, Rakouskem, Silverstone, tak to je zhruba stejná pozice. Nemyslím, že by byla až tak špatná. Zvládli jsme dobře naši absenci v prvním tréninku, což se nám letos stalo několikrát. Od druhého přes třetí trénink byl náš vůz dobrý, udělali jsme několik užitečných kroků. Vyrovnali jsme se s klesající teplotou, když jedeme první a třetí trénink na slunci a druhý a kvalifikaci při soumraku, je zřejmé, že funkce pneumatik je tím hodně ovlivněna. Není vůbec snadné se s tím popasovat, ale nemyslím, že bychom odvedli špatnou práci. Zítra nemáme co ztratit, takže jdeme do toho a dáme do toho vše.

Romain Grosjean, 16. místo
Včera jsme toho v druhém tréninku moc nenajeli, takže kvalifikace byla o to těžší. Nemám ze svého umístění radost. Kevinovi se to možná líbí, ale mně ne. Snažil jsem se o optimální nastavení a pokoušel se dostat z vozu každičkou setinu, nemám pro svůj výkon žádné ospravedlnění, ale nějak mi vůz neseděl. Musíme ještě jednou tvrdě zapracovat a pokusíme se zjistit, co můžeme pro případné zlepšení udělat. Podobné to bylo posledních osm nebo devět závodů. Doufám, že v závodě s přibývajícími okruhy se bude všechno zlepšovat. Bylo by potřeba, aby nám závod trochu nahrál, ale stát se může cokoliv.

Günther Steiner, manažer týmu
Dosáhli jsme celkem průměrného výsledku. Myslím, že je chvályhodné, že jsme se vzpamatovali z druhého tréninku, protože včera jsme se s auty dost potýkali. Bude to zítra stačit na zisk bodů? Nevím. Přesto se stále nevzdáváme, protože v závodech jsme obvykle lepší než v kvalifikaci. Začínat na čtrnáctém, resp. šestnáctém místě ještě neznamená, že nelze skončit na bodech, takže uvidíme, co nám zítřek přinese.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 17. místo
Moje kvalifikační kolo bylo dobré a cítím se šťastný, že se mi všechno podařilo skloubit dohromady. Bylo to opravdu slušné kolo... Jedinou věcí, kterou samozřejmě nejsem nadšen, byl můj výkon, pochopitelně. Kvalifikvat se pouze na 17. místě není to, co bychom očekávali. Je to do jisté míry zklamání, že nebudeme bojovat o lepší pozice. Myslím, že jsme dnes využili většinu potenciálu, který máme k dispozici, což je důležité. Co bych si opravdu přál je udržet šesté místo v šampionátu, což bude obtížný úkol, ale nic není nemožné. Budeme stále tlačit na soupeře a uvidíme, jak nakonec dopadneme.

Brendon Hartley, 20. místo
Nejsem spokojen, nebyla to dobrá kvalifikace... Po celý víkend jsme se snažili navýšit rychlost na obou autech, především na tom mém. Těch změn bylo nejspíš víc, protože už nemáme co ztratit a tak jako tak budu startovat z konce celého pole... Ale z mé strany to byla příšerná jízda, nic prostě nesedělo... Jsem zklamaný, ale výsledek to nezmění. Ovšemže bych byl vynášen do nebes, kdybych zajel perfektní kolo, ale dnes to nefungovalo. Snad jediné pozitivum je z hlediska přípravy na příští rok. Zítra musíme vše podřídit tomu, abychom se posunuli vpřed - bude hodně těžké bodovat a stejně tak bude obtížné uhájit naši šestou příčku v Poháru konstruktérů, ale uděláme pro to všechno a až do poslední chvíle si chceme zachovat optimismus.

Jonathan Eddolls, závodní šéfinženýr
Kvůli problémům, které nás včera postihly, strávili naši inženýři hodně času analyzováním všech údajů týkající se pneumatik, aerodynamiky a mechanické oblasti, abychom zjistili, oč vlastně v prvním a druhém tréninku šlo. Navzdory těmto otázkám jsme připravili určitý plán pro dnešní trénink, abychom potížím předešli a pokryli práci na obou vozech, jejichž příprava se mírně lišila.

V kvalifikaci jsme udělali několik větších změn, zejména na Pierrově voze, proto byl jeho výkon o něco lepší, i když takto bychom vlastně postupovat neměli. Na Brendonově voze jsme volili kompromisní přístup, protože měl v třetím tréninku ve srovnání s Pierrem poněkud odlišné postavení. Můj pocit je, že v kvalifikaci nám chyběl výkon, ale i když už se zaměřujeme na příští rok, neznamená to, že všechno hodíme za hlavu - dokud neuvidíme zítra šachovnicovou vlajku, musíme hájit šestou příčku v šampionátu. Během závodu se může stát cokoliv, takže se domnívám, že tato možnost nadále trvá.


SAUBER

Pascal Wehrlein, 18. místo
Kvalifikace dnes proběhla v pořádku. Samozřejmě nejsem s výsledkem spokojen, ale věděli jsme, že budeme mít určité problémy s tím, abychom dostali pneumatiky na potřebnou teplotu, zejména kvůli ochlazování trati a okolí s ohledem na klesající teplotu v odpoledních hodinách. Závod proběhne ve stejné době jako kvalifikace, tak uvidíme, jaké budou naše možnosti. Udělám všechno pro to, abychom Grand Prix dokončili na co možná nejlepší pozici.

Marcus Ericsson, 19. místo
Byla to slušná kvalifikace. Nebyl jsem spokojen s vyvážením vozu ve třetím tréninku, takže jsme před kvalifikací provedli nějaké změny v nastavení. Cítil jsem se pak v autě mnohem lépe a bylo zřejmé, že kráčíme správným směrem. Při kvalifikaci jsem se každým kolem zlepšoval, poslední kolo bylo velmi dobré, ale nakonec to nestačilo, abych se dostal do Q2. Na závod se těším a samozřejmě budu maximálně bojovat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy