Gesto dobré vůle: FIA odlehčí od dluhů Manoru

FIA | foto: MiZ, F1NEWS.cz

Sezóna 2017 mohla mít jedenáct týmů a s největší pravděpodobností by bylo zajímavé registrovat souboje týmů Sauber a Manor na konci startovního pole. Nestalo se tak, Manor skončil a po necelém roce s ním FIA definitivně vyrovnává své účty.

Ještě před letošní sezónou byl Manor ve hře a předpokládalo se, že pokud se mu podaří získat strategické partnery, bude v závoděch F1 nadále pokračovat. Proto zaplatil v listopadu 2016 poplatek 522 322 $ (včetně extra částky 6 194 $ za bod, který získal Wehrlein v Rakousku), ale nakonec se záměry týmu nezdařily. Přispěl k tomu i fakt, že stáj Sauber, přímý konkurent Manoru v souboji o desátou příčku Poháru konstruktérů, v předposledním závodě získal dva body za deváté místo a tím mu vyfoukl nekolikamilionovou odměnu.

Takhle se závodní program pro tým stal příliš velkým soustem. Do hry vstoupila společnost FRP Advisory a v rámci konkursního řízení se pokoušela najít na zkrachovalou stáj kupce. Zaměstnanci setrvali na svých místech až do konce ledna, ale když záměr nevyšel, celý podnik byl dán do dražby. Předmětem byly čtyři šasi a jeden model určený pro aerodynamický tunel v provedení sezóny 2017.

Zmenšený model vozu Manor MRT06 pro rok 2017 pro testování v aerodynamickém tunelu, který byl rovněž součástí dražby | foto: Manor Racing

Vstupní poplatek většinou zůstává i nadále uložen na aktivách FIA, ale vrcholný orgán se rozhodl pro "gesto dobré vůle" a zmíněnou částku de facto navrátí, aby bylo možné uhradit dluhy, které dnes už zaniklou stáj nadále provázejí.

"Společnost Just Racing Services Ltd. působící ve skupině Manor a byla zodpovědná za provoz týmu, vstoupila v lednu letošního roku do nucené správy a o měsíc později přestala být obchodovatelnou. Tým tak nenastoupil k šampionátu 2017. FIA se proto rozhodla vrátit vstupní poplatek, po odečtení administrativních nákladů vynaložených FIA, na účet subjektu Manor Group jako gesto dobré vůle, které pomůže při splacení neuhrazených pohledávek," praví se v oficiálním zdůvodnění FIA.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy