FERRARI
Sebastian Vettel, 1. místo
Na začátku se mi trošku protočila kola, takže jsem si pomyslel, že jsem promeškal příležitost, ale myslím, že Valtteri se trápil ještě víc a tak jsem do vzal vnitřkem a trošku jsem ho asi překvapil. Bylo to klíčové a potom jsem na to tlačil. Snažil jsem se získat náskok a kontrolovat si závod.
Jsem moc rád a je to odměna všech v týmu za tvrdou práci v posledních týdnech a je skvělé mít tu obě auta. Měl jsem dobrý start, ale byl to těžký den a závod. Měli jsme víceméně stejnou rychlost a tak nebylo místo pro žádnou chybu a bylo to náročné.
Kimi Räikkönen, 3. místo
Měl jsem trošku problém s vyvážením na první sadě pneumatik, ale postupně se to zlepšilo a auto ve druhém stintu bylo velmi dobré. Mohl jsem je dojet, ale není tu možné předjíždět, když je rychlost mezi vozy tak těsná. Lewis se dostal blízko, ale já se dostal blíž Sebastianovi a Valtterimu, takže jsem se moc neobával. Výjezd z poslední zatáčky jsem měl dobrý.
Jock Clear, šéfinženýr
Výkon jsme vždy měli. V kvalifikaci i v závodě. Myslím, že věci, které se staly v Malajsii a Japonsku znamenaly, že jsme museli začít dohánět, ale rychlost jsme vždy měli a dnes jsme měli rychlejší auto a dokázali jsme zůstat před Bottasem a udržovali si rychlost. Závodění není jen o rychlosti, ale je to o tom zajet všechna kola co nejrychleji to jde. Dnes si výhru užijeme. Je to dobré povzbuzení pro zimu a návrat do dalšího roku ještě silnější.
MERCEDES
Valtteri Bottas, 2. místo
Nechtěl jsem být v italském sendviči. Startoval jsem z první pozice, takže cílem bylo vítězství. Je zklamání, že jsme to na startu ztratili. Potom to bylo hodně těsné, snažil jsem se na něj tlačit, ale k ničemu to nevedlo. Lewisovi se také podařilo probojovat se polem a získal dost bodů. Teď už do Abú Zabí.
Lewis Hamilton, 4. místo
Byla to zábava. Připomnělo mi to mé dny z motokár, kdy jsem vždy startoval zezadu. Včera jsem to podělal, dostal se do té nejhorší možné pozice. Byl jsem dostatečně rychlý na to, abych závod vyhrál z pole-position, na to jsem se ale nedostal, takže jsem si práci hodně ztížil.
Když jsem se dnes ráno probudil, tak mým cílem bylo napravit včerejší chybu, naplnit tým hrdostí a pokusit se získat body zpět. Snažil jsem se dostat zpět na třetí místo, ke konci mi ale došly pneumatiky.
Na chyby není prostor, když pracujete na tom, abyste byli nejlepší. Samozřejmě se ale stávají a jsou součástí našeho růstu. Kvůli tomu nepracujete. Letos jsem prožil velmi čistý rok, neměl jsem žádné havárie a staral jsem se o auto.
Včerejší den je za mnou a dnešek je pozitivní. Musím být velmi vděčný a spokojený s tím, že jsem se dostal zpět na 4. příčku. Děkuji všem fanouškům, kteří mě zvolili Pilotem dne. Doufám, že jste si show užili a přísahám, že jsem do toho dal ze srdce a z auta všechno.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Myslím, že jde o dobrý výsledek. Vettel byl nejrychlejší, o tom není pochyb. Lewis odvedl neuvěřitelnou práci. Žel nakonec na 3. místo nedosáhl, ale udělal pro to všechno. Nemůžeme si stěžovat. Valtteriho je velmi těžké soudit. Vettel neměl potřebu jen tak kroužit. Sehrál to správně. Valtteri si druhé místo zasloužil.
RED BULL
Max Verstappen, 5. místo
Hodně jsme ztráceli na rovinkách, neměli jsme na nich šanci, bylo to těžké. Prvních 10 až 15 kol ve stintech jsme byli konkurenceschopní, ale možná jsme toho po pneumatikách chtěli příliš. Ke konci jsme se obávali o dojezd do cíle, vždy je to 50:50 a stát se může cokoliv.
Daniel Ricciardo, 6. místo
Na startu se to nějak sjelo dohromady, šel jsem na vnějšek, kde je to vždy riskantní. Byl jsem trochu naivní. Narazilo do mě jiné auto. Naštěstí jsem neměl poškození. Probil jsem se polem a se závodem jsem spokojený, i když to nebylo tak rychlé jako Lewis.
Jeho větší část byla zábavná. V posledních 15 kolech jsem jen už šetřil pneumatiky, protože mi tým řekl o problémech Maxe. Takže zábavu jsem si po 1. kole užil v 75 %.
Po startu jezdíme naplno, jak jen to je možné. Pak to trochu šetříme. Doufám, že Lewis dnes jel celou dobu naplno, protože jeho rychlost byla skvělá.
Christian Horner, šéf týmu
Bylo to dlouhé odpoledne, abych byl upřímný. Zkusili jsme s Maxem dlouhý stint a trápili pneumatiky a když jedete tvrdě závod na jednu zastávku v boxech, bohužel ke konci stitnů prostě pneumatiky odešly. Je to škoda.
Co se motorů týče, byli jsme opatrní, samozřejmě spolehlivost je otázkou. Tento okruh nám sedl méně než Mexiko, chyběla rychlost v prostředním sektoru. Slyšeli jsme, že Renault dělá pokrok. Pokud se to před zimu podaří - a co je důležité, pokud zlepší spolehlivost, jsem si jistý, že našim jezdcům dáme příští rok dobré auto.
WILLIAMS
Felipe Massa, 7. místo
Byl to pro mě závod plný emocí hlavně díky veškeré té podpoře, co tady mám. Chtěl bych vám moc poděkovat za vše, co jsme společně prožili, za vaši podporu a energii. Snažil jsem se zajet co nejlepší závod a jsem za svůj výsledek moc rád. Z vozu jsem dostal maximum. Moc děkuji všem fanouškům a lidem, kteří se mnou pracovali.
Lance Stroll, 16. místo
Tenhle víkend bylo vše špatně. Bylo to náročné, jelikož jsme měli motor po třetím tréninku a neměli jsme žádný kvalifikační mód, takže jsem jel s jeho straší specifikaci a ztrácel jsem každé kolo. Nebylo to k tomu. Byl přede mnou Grosjean na staré směsi a nebyl jsem ho schopen ho schopen předjet. Byl to prostě náročný víkend a už se těším do Abú Zabí.
Paddy Lowe, technický ředitel
Byl to skvělý závod a počasí bylo třešničkou na dortu. Felipe měl dobrý start a byl šestý před výjezdem safety car. Pak ještě předjel Alonsa a vyhnul se podseknutí. Alonso se celý závod dotahoval, ale nebyl to schopen dotáhnout. Pak za ním byl ještě Pérez. Felipe zajel perfektní závod, vše dokázal kontrolovat, hlavně pak gumy a skončil na nejlepším možném místě.
Lance měl včera problémy s převodovkou a museli jsme se vrátit ke třetí pohonné jednotce. Není tam takový výkon, takže bylo pro Lance těžké bojovat o body. Startoval z P16 a pak se zasekl za Grosjeanem a po útocích si oddělal pneumatiky. Pro poslední tři kola musel zajet pro super-měkké. Dnešek je hlavně velkým dnem pro Felipeho a my jako tým jsme šťastní, že jsme mu poskytli dobrou podporu a on přivezl ve svém posledním závodě skvělý výsledek. Gratulace.
MCLAREN
Fernando Alonso, 8. místo
Musel jsem dostihnout Massu, ale stalo se to samé jako v Mexiku, kdy za mnou byl Hamilton. Checo se blížil a já věděl, že když Massu předjedu, tak ho budu mít jako štít, abych mohl aktivovat DRS. Je škoda, že jsme byli o tolik pomalejší.
Je k neuvěření, že po aktivování všech systémů rekuperace a DRS nám ujíždí na rovinkách. Včera jsme ztráceli tak 25 km/h, dnes to s DRS bylo tak 40 až 50 km/h. Je neuvěřitelné, že někdo skončil až za námi.
Stoffel Vandoorne, nedokončil
Rozhodně to nebyl zápas, který bych si přál. Start byl vlastně velmi dobrý, potom jsem bojoval s Oconem a Grosjeanem a málem se před ně dostal. Bylo to kolo na kolo a málem kolize. A potom ve druhé zatáčce jsem se dostal mezi Magnussena a Ricciarda a neměl kam jet. A to byl bohužel konec.
Z mého úhlu pohledu jsem neměl kam uhnout a nemohl se incidentu vyhnout. Rozhodně si myslím, že jsme promeškali příležitost získat body. Závodní rychlost vypadala slibně a cítil jsem, že teplejší podmínky a dobrý start by mohli znamenat zisk bodů. Škoda.
Eric Boullier, sportovní ředitel
Fernandův výkon je ukázka, jak je stále konkurenceschopný. Když dostal o stratégů zelenou a mohl zaútočit na Massu, byl neústupný, jel každé kolo jako by bylo kvalifikační a kolo za kolem snižoval ztrátu. I když předjetí by bylo těžké, vzhledem k omezení našeho balíku, to ho nezastavilo a jsem si jistý, že by se to mohlo stát, kdyby měl k dispozici více kol.
Jel fantasticky kontrolovaně a bylo skvělé to sledovat a věřím, že si to užil i z kokpitu. Stoffel měl neuvěřitelnou smůlu, měl skvělý start, ale potom přišla kolize, kde byl obětí. I tak si do té doby užil solidní víkend a bude zpět v Abú Zabí.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 9. místo
Začalo to docela komplikovaně, když mě Alonso vystrčil v druhé zatáčce. Dostal jsem se na trávu a ztratil jsem pozici na Massu. To mě stálo závod, jelikož pak jsem se snažil jen získat ztracený čas. Měli jsme rychlost na to být sedmí, ale teplota trati vše zkomplikovala.
Každý útok znamenal obrovskou degradaci. Zkoušeli jsme měnit strategii, ale nestačilo to. V posledních kolech jsem se dostal blízko, ale Massa měl rychlé poslední sektory a Alonso využíval DRS. Kdybychom měli kolo navíc, tak bych to možná dal. I tak jsem šťastný, ale ne maximálně.
Esteban Ocon, nedokončil
Nejsem rád, že jsem musel odstoupit. Věděl jsem, že takový den jednou přijde, ale nečekal jsem, že to bude dnes. Je to škoda, naposledy jsem ze závodu s vozy s otevřeným kokpitem odstoupil před třemi lety. Nemohl jsem nic dělat. Romain ztratil kontrolu a naboural do mě.
Udělal chybu a já jsem na ní doplatil - poškodil jsem si nápravu a nemohl jsem zajet do boxů. Je to frustrující, jelikož náš vůz byl rychlý a mohl jsem bojovat se Sergiem. Takové věci se stávají, doufám, že to znovu vydržím alespoň tři roky.
Robert Fernley, zástupce šéfa stáje
Je škoda, že Estebanova série dokončených závodů skončila hned v úvodním kole. Dostal se do hodin, když předjížděl Grosjeana v 6. zatáčce. Nemohl nic dělat. Byl obětí cizí chyby. Checa zase šťouchl Alonso a společně s Massou ho předjeli ještě před vyjetím safety caru.
Checo dobře pracoval s pneumatikami a dostal se blízko, ale nakonec neměl možnost je předjet. Měli jsme čtvrté nejrychlejší auto a nebyli jsme schopni využít jeho maximální potenciál. Snad v Abú Zabí ukončíme tuto úspěšnou sezónu lepším výsledkem.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 10. místo
Je dobré od Spa získat zase body, i když se toho pro mě v závodě nic moc nedělo. Ztratili jsme pozice na startu potom proti Hamiltonovi a Ricciardovi bylo těžké se posouvat polem. Na druhou stranu, je dobré dokončit závod, i když nám dnes trošku chyběla rychlost. Jel jsem naplno, takže je to škoda, že to nešlo lépe. Nyní se budu soustředit na závěrečný závod sezóny.
Carlos Sainz, 11. místo
Docela nudný závod. Už od startu jsem jel celou dobu za Nicem. Jsem rád, že jsme odjeli 71 kol bez potíží, a nabral jsem tak nějaké zkušenosti. Je to škoda, měl jsem dobrý start, ale v druhé zatáčce mě předjeli z vnějšku. Pak už bylo jasné, že budu jen držet pozici.
Cyril Abiteboul, závodní ředitel
Naším cílem dnes byla spolehlivost a viděli jsme tři auta s motorem Renault dokončit závod v první desítce. A pět jich vidělo cíl. Tato lepší spolehlivost bohužel přišla na úkor výkonu a rychlosti, kterou jsme nevyužili naplno. Náš závod byl dán prvním kolem, kdy jsme ztratili pozice a potom už se neobjevili další příležitosti.
TORO ROSSO
Pierre Gasly, 12. místo
Myslím, že tohle byl nejlepší závod a můj nejlepší výkon od Malajsie. Věděli jsme, že to bude kvůli penalizacím na startu náročné, ale myslím, že to nakonec bylo pozitivní. Start byl klíčový a zkusil jsem to vnějškem a vyšlo to.
Předjel jsem asi tři auta a po kolizích jsem já jel stále naplno a snažil se všem vyhnout. Výkonnostně jsme z vozu získali maximum. Na začátku prvního stintu jsem byl blízko Carlosovi, ale potom jsem nabral na rychlosti. Brzdilo nás však opotřebení pneumatik. Ale nemyslím, že jsme mohli dnes dopadnout o moc lépe.
Brendon Hartley, nedokončil
Je škoda, že jsem musel odstoupit. Ale s částí závodu, který jsem odjel, jsem spokojen. Měl jsem dobrý start, takže to jsem si odškrtl. Dostal jsem se před Strolla, ale vše šlo dobře. Během prvního kola mě předjel Pierre, což naštve, ale potom jsem jel myslím dobře.
Nefungovalo rádio, a to celkem dlouho, takže to bylo náročné, především během restartu. Zkoušel jsem si vybavit vše, co musím udělat. Myslím, že jsem mohl dojet hned za Pierrem, pokud by se neobjevil problém s únikem oleje. Věděli jsme o tom problému již dříve, ale zkoušeli jsme to. Ale obával jsem se, že to do cíle nepůjde. Snad to v Abú Zabí bude lepší.
Franz Tost, šéf týmu
Od začátku víkendu jsme měli řadu problémů, nenajeli jsme toho moc v trénincích a oba vozy startovali z chvostu kvůli penalizacím. Ale závod byl pro nás celkem pozitivní, protože Pierre stáhl ztrátu a ukázal dobrou rychlost. Bohužel Brendona jsme museli zavolat do garáže kvůli oleji a na to se musíme podívat. Kvůli tomu bohužel nedokončil závod. Těšíme se nyní do Abú Zabí a snad tam ubráníme naši šestou příčku v tabulce konstruktérů.
SAUBER
Marcus Ericsson, 13. místo
Byl to zábavný závod. Start byl docela divoký, ale nějak jsem to zvládl a získal pár pozic. Bohužel jsem zápolil s vyvážením během prvního stintu na měkké směsi. Když jsem přešel na super-měkké, tak to bylo v pohodě. Tenhle stint byl již lepší, jen škoda, že jsem se zasekl za Strollem. Nemohl jsem ho předjet. I tak jsem s druhou polovinou závodu spokojený.
Pascal Wehrlein, 14. místo
Je škoda, že jsme neskončili na lepších místech. V posledních týdnech děláme posuny a jsme schopni bojovat s horší polovinou středu pole. Dnešní okolnosti ale nedovolily zajet lepší výsledek. Měl jsem problémy s pneumatikami, hlavně pak ke konci závodu. S rychlostí jsem byl spokojen, snad to bude v Abú Zabí lepší.
Fréderic Vasseur, šéf stáje
Měli jsme slušnou rychlost. Je škoda, že Pascal nezískal více pozic v prvním kole. On je spíše ztratil kvůli incidentu s Danielem a Stoffelem. Cíl pak bylo dojet na měkké sadě, což asi bylo moc optimistické. Marcus odjel dobrý závod a nebyl daleko konkurenci. Vypadá to, že se zlepšujeme, na výsledcích to ale ještě není vidět.
HAAS
Romain Grosjean, 15. místo
Jediné, co se dá říci o úvodním kole je, že jsem dostal obrovskou ránu v první zatáčce. Měl jsem defekt na zadní levé pneumatice a v šesté zatáčce bylo to, asi za to mohla ta pneumatika. Penalizace navíc - nejsem z toho vůbec nadšený. Chci se podívat na záznamy. Pozitivní je, že poslední stint na super měkké sadě byl velmi dobrý. I když jsme měli hodně poškozenou podlahu, auto bylo dobré. Nyní se musíme podívat, proč bylo dobré a soustředit se na Abú Zabí.
Kevin Magnussen, nedokončil
Musím se podívat na opakovaný záznam. Z mé strany jsme byli tři vedle sebe při nájezdu do zatáčky. Byl tam kontakt s Vandoornem, ten potom narazil do Ricciarda a já si rozbil přední zavěšení, takže to nebylo nejlepší. Kdybych věděl, že Ricciardo jede vnějškem vedle Vandoorne, možná bych tam nechal více místa, ale když jsem ho uviděl, už bylo pozdě. Už jsem byl rozjetý. Je to těžké a frustrující, když se něco podobného stane, ale to je závodění.
Günther Steiner, šéf týmu
Výsledek je zklamáním. Na začátku auta i jezdci byli dost motivovaní, aby to dopadlo mnohem lépe. Ale v prvním kole se to pokazilo. Závodní incidenty se stávají. Kevin se snažil udělat maximum, Romain to samé, nakonec však dostal i další penalizaci a s tou nesouhlasím. Nicméně ve výsledku to moc nezměnilo, stejně jsme nebyli v pozici získat body. Snad to v Abú Zabí napravíme.