Sainz po přestupu k Renaultu překvapil sám sebe, volá po zlepšení motoru

Carlos Sainz během zastávky v boxech v Austinu | foto: Renault Sport F1

Carlos Sainz sám nečekal, že bude hned po přestupu k Renaultu tak konkurenceschopný. Svými výkony potěšil také vedení francouzského týmu.

Španělský mladík u Renaultu nahradil od Velké ceny Spojených států Jolyona Palmera a v kvalifikaci hned předčil Nica Hülkenberga, což se jeho tehdejšímu týmovému kolegovi letos ani jednou nepovedlo. Do cíle závodu dojel sedm, následnou Velkou cenu Mexika po závadě řízení ale nedokončil.

Na otázku, zda byl sám překvapen, jak mu to dobře u nového týmu jde, Sainz odpovídá: "Trochu ano. Věděl jsem, že když jsem v minulosti v nižších kategoriích přecházel mezi týmy nebo když jsem v F1 v roce 2013 testoval, že bych se mohl velmi rychle přizpůsobit čemukoliv, co mi dáte. Věděl jsem, že jsem v tom dobrý, ale nečekal jsem, že budu od počátku až tak konkurenceschopný."

"V tomto smyslu byl začátek pozitivní. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty. Myslím, že Nico je stále o několik kroků napřed, ale stahuji to a doufám, že ho do konce sezóny doženu," uvádí španělský mladík na adresu svého nového týmového kolegy Hülkenberga.

Carlos Sainz je u Renaultu spokojený, věří v další pokrok týmu | foto: Renault Sport F1

A co by doporučil Renaultu? "Myslím, že největší pokrok musí nastat u pohonné jednotky a spolehlivosti. To by ihned pomohlo našim šancím skončit výše v pořadí. Vzhledem k veškeré té infrastruktuře a zdrojům v Enstone to vidím tak, že od teď může tým udělat pouze pokrok."

"Všichni se zdají být pozitivní a motivovaní, a to je příjemné pozorovat. Je to fajn dorazit do týmu, kde jsou všichni spokojení a motivovaní," pochvaluje si Sainz prostředí u Renaultu, kterému v šampionátu patří sedmá příčka, ale na šesté Toro Rosso ztrácí už jen 5 bodů.

V Mexiku Sainz po smyku a technické závadě závod nedokončil | foto: Sahara Force India

Do konce roku za něj odjede další dva závody, nasbírá tak další cenné zkušenosti s vozem a lépe pozná, jak funguje: "Teď mám pro toto auto také cit. Pro příští rok se pokusím, aby mi více vyhovovalo. Bylo 16 závodů vyvíjeno kolem určitého jezdce - i kokpit, komfort sezení, všechno. Musí to být vyvinuto kolem někoho jiného."

"Je to super důležité a může nám to poskytnout dobrý základ pro rok 2018, když tedy budu mít ty čtyři závody možnost poskytnout vazbu o tom, co bych před příštím rokem chtěl. Nebudu muset po zimních testech přijet, a až potom říkat tyto věci. Dělám to teď, abych měl náskok," vysvětluje Sainz.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy