Brit upozorňuje na to, že definice v pravidlech je v tomto případě hodně nepřesná a Mezinárodní automobilová federace by ji měla konkretizovat. Pokud není vidět drážky, lze takovou pneumatiku vyměnit. Takto hovoří pravidla a počítá se s tím, že k výměně dojde pouze za zvláštních podmínek neboť měnit gumy v závodě je zakázané.
„Je si potřeba uvědomit, že pokud by byl výklad FIA takový, že by bylo povoleno měnit pneumatiky bez viditelných drážek, dalo by se toho snadno zneužívat. Stačí prudké brzdění a zablokování kol, drážky budou pryč, jezdec si může vyměnit pneumatiky a získá tak výhodu, jak to FIA posoudí?“
Podle Heada by pak musela FIA šetřit, zda k poškození gumy nedošlo při závodě úmyslně a jestli z toho tým netěžil.
Williams byl vždy proti zákazu výměny pneumatik v boxech. Pokud by je teď FIA zase povolila, přineslo by to řadu nutných změn.
„Přesto musím souhlasit s faktem, že letos jsou závody díky novým pravidlům zajímavější. Je to náročná oblast a FIA se jí určitě neustále zabývá, rozhodně ale nechtějí riskovat zdraví jezdců.“
Foto: Michelin / DPPI
Head: Otázka pneumatik je složitá
Spolumajitel stáje BMW Williams Patrick Head se zastal FIA v otázce zda měnit či neměnit pneumatiky.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball