MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Dnes to na trati bylo náročné - hodně začalo foukat a do první zatáčky to byl přímý vítr, v té rychlé části foukalo zezadu a potom v zatáčce číslo 9 zase zepředu - pořád se to během kola měnilo. Ale proto tenhle okruh miluji, je skvělý, především, když máte dobré auto jako já. Ale co se titulu týče, nemyslím, že je to zítra reálné. Ne pokud Seb neudělá hloupou chybu, což je nepravděpodobné, je čtyřnásobný mistr světa, boj bude pokračovat.
Valtteri Bottas, 3. místo
Jsem rozhodně zklamaný. Vypadalo to pro nás v určité chvíli dobře a s Lewisem docela těsně. Je to zklamání, ale ještě tady máme zítřek. Byl to hodně složitý boj, protože kvůli větru bylo potřeba jet každé kolo jinak, ale v podstatě jsem směřoval přímo k cíli. Během víkendu jsme udělali některé drobné změny, aby bylo auto rychlejší. Nedopustil jsem se žádných zásadních chyb, jen jsem nebyl dost rychlý. Většinu času jsem ztrácel v posledním sektoru, ale to není žádné překvapení, protože se tam jede pomalu, jsou to technické sekce. Naše závodní tempo vypadá slibně, takže by to měl být dobrý boj. Pořád mohou zítra vyhrát tři týmy, takže do toho musíme dát opravdu všechno.
Toto Wolff, šéf týmu
Bylo to poněkud neobvyklé ukončení kvalifikace, aniž by se některý z našich pilotů zlepšil, ale buďme spokojení s těmi pozicemi, které máme. Lewis byl v několika posledních závodech bezchybný a tohle bylo jeho další skvělé kolo - je to jeho silný okruh a po celý víkend si udržoval jistou výhodu. Valtteri se od včerejška hodně zlepšilo a byl mnohem rychlejší v kvalifikaci než ve včerejším tréninku, ale nedokázal udělat v posledním kole onen důležitý krok, takže ho z první řady vystrnadil Vettel. To jenom ukazuje ony jemné rozdíly, se kterými pracujeme, kdy je zásadní všechno správně složit dohromady. První a třetí místo jsou velice dobrými pozicemi, zítra to bude hodně silný závod.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel týmu
Lewis - nejlepší. Nemohl to zajet lépe. Odvedl perfektní práci. Ferrari jsou blízko, ale oni jsou vždy blízko. Jsem spokojen. Valtteri jezdí tento týden také dobře, vrátil se do dobré formy, ale Vettel byl o pár setin rychlejší. Tak to během této sezóny je - jednou nahoře, podruhé dole. Počkejme a uvidíme, co se stane zítra.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
Moje poslední kolo v Q3 bylo hodně dobré, vyneslo mě do první řady a nakonec jsme se dostali tak blízko, jak jsme ani nečekali. Auto je dobré a v závodním režimu obecně máme vyšší rychlost, takže zítra by to mělo být lepší. Jsem nakonec velmi spokojený, i když jsem kvůli větru občas vypadl z rytmu. Ale dal jsem to dohromady, když se to počítalo. Je to důležité získat první řadu, jelikož věřím, že máme opravdu dobrou závodní rychlost.
V kvalifikaci jsme po celý rok trochu pozadu. Gratuluji Lewisovi - odjel dvě dobrá kola. Těším se ale na zítřek. Postupujeme den po dni. Včera nám trochu ježdění scházelo, ale tým opět předvedl neuvěřitelný výkon při přestavbě mého vozu, pracovali na něm celou noc. Zítra potřebujeme především dobře odstartovat a pak musíme vyvinout tlak na naše konkurenty. Příliš mě neznepokojuje ani fakt, že začínám na méně pogumované straně trati - jak jsme viděli v dřívějších závodech, i odtud se dá zaútočit. Máme k tomu vhodné auto, takže můžeme bojovat.
Kimi Räikkönen, 5. místo
Dneska bylo auto rozhodně lepší než doposud během tohoto víkendu. Po pátečním tréninku jsme udělali několik změn a z kvalifikace mám dobrý pocit. Snažil jsem se být co nejlepší, ale páté místo je maximem. Myslím, že toho dnes šlo dosáhnout více, ale některé úseky byly opravdu hodně složité. Snažil jsem se ve všech zatáčkách najít rytmus, některá kola byla velmmi dobrá, v jiných jsem se trápil s časy, nedařilo se mi zajet úplně čisté kolo, na druhou stranu to zase nebylo vyloženě špatné. Jak dopadne zítra bitva s Red Bully, to vůbec netuším. I když to byla slušná kvalifikace, spokojen být nemohu. Zítra to bude zpočátku hodně těsné, bude nutné se dobře odlepit na startu, pak uvidíme, čeho budeme schopni dosáhnout...
RED BULL
Daniel Ricciardo, 4. místo
Byl jsem opravdu šťastný, když jsem projel cílem a viděl, že jsem čtvrtý. Když jsem pak viděl, že jsem na Valtteriho ztrácel setinu, tak mě sice štěstí neopustilo, ale napadlo mě: setina není vlastně skoro nic. Ale udělal jsem maximum, opravdu všechno, co šlo. Q1 mi moc nevyšla, dokonce jsem byl pomalejší než v posledním tréninku dnes ráno. Hodně problémů mi dělal vítr. Trať je hodně otevřená a ze všech stran fouká, takže vítr je hodně silný. Když to zkombinujeme s jistou nerovností a faktem, že to tu poněkud klouže, je celkem jasné, že letošní časy nejsou vysloveně ohromující. Ale v závěru kvalifikace se nám podařilo ještě vydolovat nějaké rezervy, takže jsem rád, že jsem skončil v druhé řadě - je to dobrý odrazový můstek pro zítřejší závod.
Smlouvu mám ještě na příští rok, takže doufám, že budeme i nadále bojovat. Jinak o mé budoucnosti žádné oznámení brzy neočekávejte. Tento okruh mám moc rád. Je náročný, ale přesto si to tu maximálně užívám. Líbí se mi i ta pruhovaná vlajka s hvězdami. Boty vypadají skvěle a doufám, že je budu moci vzít zítra na pódium.
Max Verstappen, 6. místo
Dnes nešlo nic podle plánu. Vyvážení vozu bylo dobré, takže bylo určitě možné jet rychleji, ale v Q3 jsem udělal pár chyb. Nejsem spokojen, takže kvalifikaci považuji za nepovedenou. Nejsem se svým výkonem spokojený, tohle pro mě byla jedna z nejhorších kvalifikací roku. V posledním sektoru jsem ztratil dost času, což je opravdu frustrující. Mohl jsem být na třetím místě za Sebastianem, proto jsem tolik zklamaný.
Měl jsem nový motor a ten byl v pořádku, potřebuji si projít data, ale zdálo se, že všechno fungovalo dobře. Kvalifikoval jsem se na superměkkých pneu, takže uvidíme, co s tím můžeme zítra podniknout. Máme dobrý vůz, takže i když začínám až vzadu, budu se snažit předjet co nejvíc soupeřů a posunout se v poli dopředu. Chtěl bych se vrátit na šesté místo, cokoliv výše bude jenom dobré. Na dlouhých rovinkách se cítím dobře, takže uvidíme, jak to bude s opotřebením pneumatik.
Christian Horner, šéf týmu
Myslím, že Daniel zajel skvělé kolo, podařilo se mu přilepit na Kimiho a vybojoval si tak druhou řadu. Z auta dostal vše. Max bohužel chyboval v posledním sektoru, ale v podstatě to je pro něj bezvýznamné, protože věděl, že zítra stejně odstartuje až z konce startovního pole. Naše rychlost při dlouhých jízdách byla v posledních několika velkých cenách velmi konkurenceschopná. Viděli jsme Mercedes a Ferrari nedokážou jezdit s těmi vysokými módy motoru po celý víkend. Pokud to tedy tak bude, pak bychom měli být schopni s nimi držet tempo. COTA nabízí hodně příležitostí k předjíždění a naši piloti se této výzvy nebojí, takže budeme doufat, že oba naši piloti tu předvedou něco výjimečného.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 7. místo
Dneska jsem s výsledkem spokojen. Tým opět odvedl fantastickou práci a v každé části kvalifikace jsem byl dost silný. Máme skvělou šanci zítra získat velké množství bodů. Kvalifikace ale nebyla vůbec snadná, protože jsem se necítil nejlépe. Poměrně dost mě bolela hlava a měl jsem problémy se žaludkem. Takže jsem rád, že jsem to nakonec zvládl a ještě s tak dobrým výsledkem. Teď si musím odpočinout a zkusit se dát dohromady, abych byl zítra připraven na závod.
Sergio Pérez, 10. místo
Jsem extrémně rozčilený - mohl jsem se kvalifikovat na osmém místě, možná i na sedmém. V Q1 byly moje kvalifikační možnosti hodně narušeny jednáním Magnussena, když mě zablokoval, takže jsem musel použít další sadu pneumatik, což znamenalo, že jsem do Q3 šel pouze s jednou sadou. To bylo opravdu nepříjemné. Nemyslím, že by mi Kevin vjel do cesty úmyslně, ale ať už on nebo Haas mají občas špatné informace. Myslím, že by se v tomto směru měli nad sebou zamyslet. Nemohu čekat na zítřek, zítra se chci co nejvíc zlepšit, protože vím, že na místo, kde se nacházím, ve skutečnosti nepatřím.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Další výborný výsledek obou vozů, které se dostaly do Q3. Po Verstappenově trestu z toho nakonec pro nás vyplývá šesté a deváté místo, což nám dává skvělou příležitost bodovat. Včera jsme opravdu tvrdě pracovali a dnes ráno bylo auto připraveno pro zdejší okruh - bylo to těžší než v Malajsii a Japonsku - ale tým to zvládl fantasticky a noční práce vedla k dobrému rozhodnutí před kvalifikací. Sergiovi v ní chybělo trochu štěstí a nemohl využít plně potenciál vozu, ale naše tempo je před zítřkem povzbuzující. Esteban během jízd trochu doplatil na měnící se povětrnostní podmínky, ale zúročil dobrým výsledkem snažení nejen svoje, ale i celého týmu.
RENAULT
Carlos Sainz jr., 8. místo
Hodně jsem si to užil. Nebylo to lehké, protože jsem nevěděl, jak bude auto reagovat na změny. Ale dokázal jsem se přizpůsobit a jsem nesmírně hrdý na to, čeho jsem dosáhl. Pokrok Renaultu jsem sledoval bedlivě po celý rok a na spojení s týmem jsem se hodně těšil, protože se hodně zlepšili a jejich pozice jim dává šanci bojovat s Force Indií. Přijít do nového týmu uprostřed sezóny je vždy výzva, ale všichni, na trati i v továrně, mi tu situaci maximálně ulehčili.
Co se kvalifikace týče, nebylo to vůbec jednoduché, protože se měnily teplotní a větrné podmínky, také jsem nevěděl, jak bude auto reagovat, ale odvedli jsme dobrou práci, postupně jsme se zlepšovali a jak se zvyšovala teplota trati, odráželo se to v našich časech. Zítra doufám, že absolvuji čistý závod. Vůz je schopen vyšší rychlosti a já mohu být také rychlejší, jde jen o to se přizpůsobit tomu, abych mohl dojet v první desítce a dosáhl lepšího umístění, než je místo, ze kterého budu startovat.
Nico Hülkenberg, 15. místo
Pro závod mám penalizaci 20 míst, takže bez ohledu na to, jak jsem se kvalifikoval, budu stát na samém konci startovního roštu. Rozhodli jsme se volit pružnější strategii, protože díky tomu můžeme vybírat pneumatiky pro start. Do Q2 jsem nenastoupil pouze z toho důvodu, abychom ušetřili motor a vůz od absolvování dalších kilometrů. Auto dnes působilo hodně konkurenceschopně, bylo jasné, že bychom i na základě jediné jízdy v Q1 měli šanci na první desítku. Tato trať umožňuje předjíždění, takže zítra se nabízejí zajímavé možnosti. Těším se, že to bude dobrý závod.
Alan Permane, sportovní ředitel
Kvalifikace byla dnes tak trochu hořkosladká. Nejdříve gratulace Carlosovi, předvádí se v prvním víkendu u Renaultu fantasticky. Prošel pohodlně do Q3 a výsledkem bylo čisté kolo a osmé místo. Nakonec bude startovat sedmý. U Nica jsme se rozhodli absolvovat jenom Q1, protože jeho trest stejně znamená, že začne až z konce startovního pole bez ohledu na výsledek z kvalifikace, takže máme volný výběr pneumatik pro závod. Ohledně zítřka jsme optimisté, doufáme, že se oba piloti dostanou na bodované pozice. Auto funguje velmi dobře, v pátek jsme udělali několik změn a dosáhli pokroku v oblasti aerodynamiky, cítíme, že jsme tím dosáhli na voze určitého pokroku.
MCLAREN
Fernando Alonso, 9. místo
Kolo v Q2 bylo asi mé nejoblíbenější. Řekl jsem i týmu, že to bylo pravděpodobně maximum, co jsem mohl dokázat. Po penalizaci Verstappena je z toho osmé místo, to je skvělá příležitost získat body. V Singapuru nám o uteklo kvůli incidentu v první zatáčce. V Japonsku to bylo blízko s Felipem v posledním kole i když jsme startovali s penalizací. Zítra, pokud vše půjde dobře, snad konečně získáme body.
Předtím, než jsme dorazili do USA, jsme měli určité obavy, jak dost jsme konkurenceschopní, ale podařilo se nám dobře připravit vozy a okamžitě jsme se dostali do TOP 10 při každém tréninku - to bylo překvapení. Naše aktualizace, které jsme udělali, fungují dobře. Dnes jsem se ve voze cítil opravdu skvěle. Podmínky byly hodně těžké - bylo opravdu horko a foukal silný vítr, přítlak byl o něco nižší, než jsme očekávali. V těchto podmínkách se ale náš vůz choval opravdu hodně dobře, takže naše kolo v Q2 bylo dostačující a dokázal jsem se dostat do poslední části kvalifikace.
Díky Verstappenově penalizaci začnu z osmého místa, takže podle mého názoru je šance získat body hodně velká. Jsem si vědom toho, že stále máme ve srovnání s jinými týmy deficit v rychlosti na rovinkách, takže v prvním kole můžeme mít ve skupince ostatní pilotů určité problémy, ale až se startovní pole srovná, tak by se mohl odstup v rychlé sekci zvětšit a to by pro nás mohlo být příznivější.
Rozhodně jsme šťastní, že se můžeme předvést před americkými fanoušky a doufám, že zítra uvidí skvělý závod.
Stoffel Vandoorne, 13. místo
Výsledek je asi odrazem toho, co můžeme očekávat, celý víkend jsem tak trochu s vozem bojoval. V druhém tréninku jsem se vůbec necítil dobře a dnes to bylo opravdu těžké. První trénink byl asi nejlepší - věnoval jsem se aerodynamickému programu včetně nového předního křídla a byl jsem pátý. Pak jsem se vrátil k původnímu modelu a poněkud jsme se propadli zpět, bojoval jsem především s nastavením vozu a to mě provázelo až do kvalifikace.
Nemohl jsem najít správné vyvážení v zatáčkách, nebyl jsem schopen dát vůz dohromady podle svých představ, ale vzledem k tomu, že mám penalizaci pěti míst bylo logické přenechat nový spoiler Fernandovi, protože bude mít větší šanci skončit na bodech. Kvůli trestu opravdu nejsem v ideální pozici, ale tak to je a chci doufat, že zítra budu mít lepší den. Trať je náročná a závod dlouhý, doufám, že s ohledem na opotřebení pneumatik se mi naskytne nějaká šance.
Je uklidňující vidět Fernanda jak prošel do Q3 s novým křídlem, zdá se, že funguje opravdu dobře. Před zítřkem je potřeba udělat ještě důkladnou analýzu ohledně vývoje situace, ale myslím, že jsme schopni zvládnout spíše delší stint než kratší. Pokud se ohlédnete na dosavadní sezónu, bylo pro nás těžké předjíždět, ale koneckonců uvidíme. Starty jsou vždy velmi obtížné, je tu široká první zatáčka a strmý úsek do kopce, ale pokud se nám povede dobře vyrazit, můžeme získat důležité pozice.
Fanoušci jsou tady úžasní a kamkoliv jdeme, vždy nás hlasitě povzbuzují, je to opravdu dobré vnímat a doufám, že se jim zítra odvděčíme dobrou show.
Eric Boullier, sportovní ředitel
Dnes oba piloti dokázali maximalizovat veškerý potenciál, který měli k dispozici. Fernando měl nové přední křídlo, Stoffel kvůli penalizaci nikoliv. Věděli jsme, že nám náš balíček dává šanci šanci postoupit do Q3. Zajel dobrá kola a posunul se až na samou hranici svých možností, jsme moc rádi za deváté místo.
Stoffel to měl náročnější a spolu s inženýry doufal, že najedou lepší vyvážení. Od druhého tréninku nebyl schopen přiblížit se svým výkonům z prvního tréninku s aktualizovanými díly, ale za těchto okolností jel dobře a kvalifikoval se jako třináctý.
Naštěstí oba piloti budou těžit z penalizací ostatních a vypadá to na dramatický start a dost možná i první kola. Stoffel v konečném důsledku nakonec přijde o jedno místo, nikoli o pět a Fernando odstartuje osmý. I když to bude zejména pro Stoffela náročné, zaměříme svou pozornost především na strategii, pokusíme se vytěžit maximum a získat body s oběma vozy.
WILLIAMS
Felipe Massa, 11. místo
Zajel jsem čisté kolo. Rozdíl mezi týmy byl malý, bohužel jsme skončili vzadu. Musíme vše ještě zanalyzovat. Moje kolo bylo bezchybné, na Q3 ale nestačilo. S autem jsem spokojený, akorát jsem čekal, že se o něco více zlepšíme.
Lance Stroll, 17. místo
Byl to špatný den. Měl jsem problém s motorem. To mě stálo tak osm desetin na rovinkách a nemohl jsem tak zajet dobré kolo. To se stává, není to lidská chyba. Prostě smůla. Motory jsou složité a občas může nastat problém - nešel nahodit kvalifikační mód. JSem samozřejmě zklamaný. Uvidíme, co s tím do zítra uděláme. Je to další závod, bohužel startujeme z chvostu.
Paddy Lowe, technický ředitel
Je zklamáním, že jsme nedostali ani jedno auto do Q3. Potenciál tam byl. Lance měl problém v Q1, když při svém druhém kole nemohl nastavit mód pro kvalifikaci. Přišel tak o osm desetin, což by bylo více než dost na to, aby se dostal do Q2, bohužel to nevyšlo a vypadl z P17. Co se týče Felipeho, tak tam to byla těsná bitva, nakonec se do první desítky nedostal o půl desetiny. Takže skončil jedenáctý. Budeme těžit s penalizací, takže budeme blíže boji o body. Už se těšíme na závod.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 12. místo
Jsem s dnešní kvalifikací velmi spokojen. S malým množstvím informací po zmeškání velké části ranního tréninku jsme odvedli dobrou práci s nastavením vozu. V posledním kole jsem myslím s vozem zajel maximum a tak můžeme být spokojeni. Inženýři odvedli fantastickou práci a ve voze se cítím dobře. Pokusíme se z toho získat zítra body. Může se stát cokoliv a tak musíme být klidní, starat se o pneumatiky, držet strategii a dát do toho vše.
Brendon Hartley, 18. místo
Bylo to ok. Věděli jsme, že dostanu penalizaci, ale i tak bych by rád trošku výš. Hodně rychle se toho musím hodně naučit a nepodařilo se mi dát kolo stoprocentně dohromady, ale příliš zklamaný být také nemohu. Myslím, že máme šanci získat pár míst. Rád bych čistý závod. Start z chvostu bude náročný, ale chtěl bych se trošku posunout.
Jody Egginton, šéf výkonnosti vozu
Celkově to dnes bylo náročnější, než to mělo být kvůli problémům v ranním tréninku u Daniila, ale odvedli jsme dobrou práci. Změny nastavení fungovaly podle očekávání, ale povětrnostní podmínky znamenaly změnu ve vyvážení vozu a jezdci si museli zvyknout. Zvolili jsme tři pokusy a Daniil z toho dostal maximum, Brendon se také velmi dobře zlepšoval a pokud by měl ještě jeden pokus, dostal by se dál. Daniilův poslední pokus by čistý a kvůli penalizacím ostatních se posune a tak jsme přímo ve středu. Teď se soustředíme na strategii a cílem se dostat oba vozy co nejvíce dopředu. S Brendonem kvůli penalizaci zvažujeme možnosti a pokusíme se využít případné možnosti získat pozice. U Daniila bude přístup trošku jiný, musíme zamezit soupeřům dostat se před nás. Cos e pneumatik týče, můžeme se adaptovat. Páteční závodní rychlost byla slušná a základní balík funguje podle očekávání, takže máme šanci získat body. Ale je to hodně těsné a tak se musíme soustředit a nedělat chyby.
HAAS
Romain Grosjean, 14. místo
Byl to těžký víkend až po dnešní kvalifikaci. Než jsem do ní vyjel, nezkoušel jsem vůbec ultraměkké pneu. Včera se nám nepovedla kvalifikační simulace, dnes jsem se v posledním tréninku otočil, než jsem se k nim dostal. Incident se Strollem byl nečekaný, ocitl jsem se náhle hodně blízko. Měl jsem štěstí, že jsem se na trávě neroztočil, to by byla katastrofa a konec kvalifikace.
Prošel jsem do Q2, což bylo s ohledem na náš vůz maximum. Opravdu jsme hodně tvrdě tlačili, abychom stáhli mezeru ze sedmi desetin na dvě, které nám na soupeře chyběly, ale tento víkend se nakonec příliš nepovedl. Myslím, že v tomto prostředí máme s ohledem na dobrý výkon šanci. Musíme se snažit a doufat, že zítra nabídneme fanouškům něco speciálního.
Kevin Magnussen, 20. místo
Něco nebylo v pořádku. Myslím, že problémy nás provázely celý víkend, ale já najednou vůbec neměl přítlak. Netuším proč, je to velké zklamání. Připadalo mi, jako by mé pneumatiky snad ani nebyly nové, měl jsem pocit, jako by šlo o použitou sadu - i když byly nové, měl jsem z nich špatný pocit. Pérez byl ve svém rychlém kole, ale mně bylo řečeno, že bude zajíždět do garáže a tak jsem ho nepustil. Chápu, že je naštvaný. Já jen mohu říci, že to byla chyba a že se omlouvám. Rozhodně jsem ovlivnil jeho kolo, za což je penalizace, takže ji očekávám.
Günther Steiner, manažer týmu
Dnešek pro nás vůbec nebyl jednoduchý. Vypadalo to, že Kevin není schopen najít správné nastavení pro rychlé kolo. Romain odvedl to nejlepší, čeho bych schopen, povedlo se mu rychlé kolo. Začne po změnách na startovním roštu na 12. místě, takže u něj budeme očekávat bodované umístění. Pro Kevina to bude podstatně těžší, ale když se podíváme na starty v posledních závodech, tak nikdy nemůžete vědět, kam se kdo může dostat. Připravíme se na zítřek a budeme se snažit odvést co nejlepší práci.
SAUBER
Marcus Ericsson, 16. místo
Byl to pro nás pozitivní den. Během třetího tréninku jsme provedli několik drobných úprav. To nám pomohlo dostat z vozů co možná nejvíc. Na konci Q1 se mi podařilo opravdu hodně dobré kolo, takže je to uspokojivý výsledek, zvláště v porovnání s posledními Grand Prix, které jsme absolvovali. Do závodu půjdu s dobrým pocitem.
Pascal Wehrlein, 19. místo
S dnešní kvalifikaci vůbec nejsem spokojený. Včera to všechno vypadalo dobře, ale dnes jsem se ohledně nastavení vozu necítil vůbec dobře, už ve třetím tréninku. Na začátku kvalifikace jsem začal docela dobře, ale v posledním kole Q1 jsem nezvládl závěrečné zatáčky vyjel jsem z trati. Je potřeba se nyní podívat na data, abychom mohli být v zítřejším závodě rychlejší.