Velká cena Spojených států má bohatou historii, protože se jela již na 10 různých okruzích (Austin, Dallas, Detroit, Indianapolis, Las Vegas, Long Beach, Phoenix, Riverside, Sebring a Watkins Glen). O víkendu se bude závodit v Austinu na 5,5km trati, která si vybrala to nejlepší ze světových okruhů (zatáčky 3 - 5 připomínají Silverstone; 12 - 15 Hockenheim; 16 - 18 Istanbul).
McLaren má na loňský rok dobré vzpomínky, protože zde bodoval s oběma vozy: Jenson Button skončil devátý a Fernando Alonso dokonce pátý - proto je optimistou a věří, že se jim podaří skórovat také letos, byť se zde nachází 1090m dlouhá rovinka, kde budou kvůli výkonnostnímu deficitu své pohonné jednotky Honda ztrácet.
"Doufám, že v Austinu budeme moci stavět na našem tempu, které jsme v zákulisí nabrali, jak je nám známo - byť jsme to nedokázali přetavit ve výsledky v konečných výsledkových listinách. Myslím, že máme potenciál získat body, pokud dáme vše dohromady," říká Alonso.
"V úvahu je třeba vzít spoustu faktorů a v tomto závodě se může stát cokoliv. V posledních letech jsme viděli hodně dramat jak na dráze, tak i mimo ní. Já však věřím, že můžeme prožít dobrý víkend, pokud dokážeme maximálně využít každou příležitost," domnívá se Španěl.
Jeho mladší týmový kolega, který se na Austin v továrně pilně připravoval, je podobného názoru: "I když jsem na této dráze reálně nikdy nezávodil, tak jsem na simulátoru odjel spoustu kol ve virtuálním světě. Proto se těším, až v pátek rovnou začneme práci na nastavení a auto co nejdříve pro tento okruh vyladíme."
"Po několika pozitivních závodech pro mě se Japonsko pro nás prokázalo být těžším a trápili jsme se s posunem dopředu v neděli po nešťastném startu. Austin by měl pro nás být o něco lepší, pokud jde o citlivost na výkon [motoru]. I když se na něm nachází široká škála zatáček, každá s odlišnou výzvou, tak klíčem bude vyvážit nastavení pro celé kolo. Také by tam mělo být více příležitostí k předjíždění, proto věřím, že můžeme prožít lepší víkend," pokračuje Stoffel Vandoorne.
Šéf Hondy Jusuke Hasegawa očekává, že jim bude okruh sedět: "Pro nás bude důležité řádně vyladit pohonnou jednotku pro všechny sektory, abychom zajistili dobrou ovladatelnost. Myslíme si, že trať našemu balíku vyhovuje a že nám poskytne nejlepší šanci ze zbývajících podniků. McLaren Honda tady loni odjel dobrý závod s oběma vozy na bodech. Doufáme, že letos dokážeme totéž a skončíme v první desítce."