Massa ve svém sloupku vysvětluje ztrátu rychlosti v Japonsku, lituje letošní ztráty 30 bodů

Felipe Massa v GP Japonska | foto: Williams F1 Team

Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za Velkou cenou Japonska. Vysvětluje ztrátu své rychlosti a nastiňuje očekávání před posledními čtyřmi závody sezóny i to, co by rád dělal příští rok.

Pozitivní pocity po splnění cíle v posledních 2 závodech
Celkový pocit po návratu z dvojice závodu v Malajsii a v Japonsku je pozitivní. Williams si upevnil svou pátou pozici v šampionátu konstruktérů, což je pro mě a pro tým hlavním cílem v posledních závodech roku.

V Sepangu jsme do cíle s oběma vozy na bodech, zatímco v Suzuce se nám podařilo dojet na důležitém 10. místě. To bylo klíčové, protože naši nejbližší soupeři neskórovali.

Náhlá ztráta Massovy rychlosti vysvětlena
Velká cena Japonska byla i tak velmi obtížným závodem. Po velmi dobrém startu jsem se během první 10 kol hodně trápil s udržením rychlosti. V té době jsem nevěděl proč, ale po projetí cílem tým přišel na to, že jsme přišli o aerodynamickou výkonnost odpovídající 25 bodům přítlaku.

Felipe Massa ve Velké ceně Japonska | foto: Williams F1 Team

Zjištění příčiny náhlé ztráty rychlosti bylo dobrou zprávou, protože to během závodu bylo opravdu těžké. Jen tvrdá defenzivní jízda mi ke konci pomohla za sebou udržet Fernanda Alonsa a 10. místo.

Získali jsme jeden bod, ale já vím, že nebýt problémů s autem, tak jich mohlo být více. Šlo nicméně o dobrý pocit, že jsme udělali krok kupředu, jelikož všichni naši soupeři s výjimkou Haasu na body nedosáhli.

Cíl pro poslední čtyři závody
Finální bitva o páté místo v šampionátu se zintenzivňuje a přitvrzuje. Tak to očekáváme i v posledních čtyřech závodech, kdy budeme mít za cíl dojíždět s oběma vozy na bodech.

Williams chce obhájit pátou příčku v šampionátu konstruktérů | foto: Williams F1 Team

S tím musíme začít v Austinu, což je okruh, který toho má hodně společného s Japonskem a s Malajsií - mohlo by se nám tam tedy dařit. Silné stránky našeho balíku jsou ve srovnání s ostatními vozy malé, takže musíme udělat vše správně.

Obavy z Renaultu posíleného o Sainze
I když je nám v pořadí blíže Toro Rosso, tak spíš sleduji Renault. Jejich tým je v této fázi sezóny ve skvělé formě, doplácí ale na potíže se spolehlivostí. Novinkou pro ně v Austinu bude i to, že se k nim přidá Carlos Sainz. Je skvělým jezdcem, který jim toho může určitě dát hodně. My jsme však připraveni a náš tým má důvody k tomu, aby se cítil povzbuzen.

V Japonsku jsme nasadili nové zadní křídlo. Na dráze fungovalo velmi dobře y my uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom náš balík pro poslední závody sezóny zoptimalizovali.

Felipe by chtěl pokračovat v závodění za Williams i příští rok | foto: Williams F1 Team

"Jsem připraven u Williamsu zůstat i v roce 2018"
Za sebe můžu říct, že se cítím být fit a motivován. Jsem v dobré fázi své kariéry, spokojený s vozem a s týmem. Letos lituji pouze toho, že jsem kvůli nešťastným okolnostem přišel o 30 bodů.

Williams přesně ví, co můžu týmu přinést, a pokud mě požádají o to, abych v roce 2018 zůstal, pak jsem připraven a rád budu pokračovat v mých dobrodružstvích s obvyklými úrovněmi nadšení a motivace.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy