Japonský výrobce do letošní sezóny po kompletní přestavbě vstoupil v oblasti výkonu s horším motorem než loni, v oblasti spolehlivosti také značně pokulhává - oba jezdci McLarenu již využili 10 turbodmychadel a motorgenerátorů tepelné energie (MGU-H) místo povolených čtyř.
Drobné zlepšení sice přišlo se specifikací č. 3 nasazenou v Baku, která tam dle zástupců Hondy dělala v časech na kolo několik desetin, stále však zůstává jasně nejhorším ze současných čtyř výrobců pohonných jednotek.
"Od počátku sezóny jsme zlepšili pohonnou jednotku nejen v oblasti výkonnosti, ale také spolehlivosti. Poté, co jsme představili specifikaci 3.5, tak si myslím, že je úroveň výkonnosti velmi blízko Renaultu. Nemůžu říct, že je lepší než Renault, důležité je však to, že se spolehlivost hodně zlepšila," uvádí Hasegawa.
Skutečnost na dráze je ale odlišná, jak bylo například vidět ze snadného objetí Alonsa Hülkenbergovým Renaultem na rovince Kemmel v Belgii. Na rovinkách pravidelně patří k nejpomalejším navzdory nízkému přítlaku, který je McLaren nucen volit na svých vozech.
Na otázku, zda je nyní Honda podle něj opravdu nejblíže svým soupeřům od svého nepovedeného vstupu do F1, odpovídá: "Ano, myslím, že ano. Nejsme dostatečně blízko, ale ztráta je ve srovnání s loňským a prvním rokem velmi malá."
Japonská automobilka pro příští rok navzdory tvrzení bulvárních médií zachová stejný koncept, s nímž nastupuje v letošní sezóně. Věří, že se ji ho podaří dále rozvinout a stáhnout rivaly na špici. "O současném konceptu není pochyb. Zvolili jsme ho velmi podobný konceptu Renaultu, Ferrari a Mercedesu. Není důvod, proč bychom se současným konceptem nemohli dosáhnout stejné úrovně výkonnosti."
V domácím závodě se chtěla vyhnout penalizacím a předvést co nejlepší výkon, v pátek po trénincích však objevila únik hydrauliky v Alonsově motoru, proto se rozhodla mu vyměnit kompletní pohonnou jednotku místo pokusu o opravu. Její šéf z toho sice byl frustrovaný, podle něj se ale nejednalo o žádný klíčový problém.
"Měli jsme problém v pátek, nešlo ale o fundamentální potíž spalovacího motoru. Tým se mohl soustředit na nastavení pro víkend, což bylo pozitivní," dodává šéf Hondy.