Jenže právě ambiciózní a úspěšný Francouz - pamatujete ještě, jak se před sezónou spekulovalo, zda se s přechodem do takového týmu výkonnostně vyrovná? - působí jako rudá muleta v rukou toreadora před býkem. A tím je v tomto případě Sergio Pérez. Oba piloti už měli několik incidentů a nakonec po Grand Prix Belgie došla vedení trpělivost a sáhlo se k preventivním opatřením.
Od té doby se jak Esteban, tak "Checo" zklidnili, i když nejspíš pouze na povrchu. Ostatně to dokládá i situace z Grand Prix Japonska, kdy se oba piloti opět sešli ve startovním poli a dokonce ze strany Péreze, který byl za Oconem padl víceméně zdvořilostní dotaz, jestli by tedy nemohl trochu přiložit pod kotel, vedení nadále trvá na svém rozhodnutí. Dokdy?
"Až budeme mít jisté čtvrté místo v Poháru konstruktérů, tak se ohledně této záležitosti společně posadíme a budeme zvažovat, zda spolu mohou oba naši piloti závodit," objasnil situaci provozní ředitel týmu Otmar Szafnauer. Jenže není vyloučen i docela jiný scénář, který by nastal v případě, že se obě horké hlavy opět dostanou do komplikované situace. Pokud tedy Ocon a Pérez neprojeví kolegialitu, může zákaz vzájemných soubojů trvat i na začátku příští sezóny.
"V první řadě je tu vždy tým. Jestli nám oba ještě v této sezóně dokáží, že mohou společně korektně závodit, pak jsem si jistý, že zvážíme odvolání zákazu. Nico a Checo spolu takhle bojovali a nikdy u nich nedošlo ke kolizi. Kdyby tento scénář opět začal fungovat, není důvod ze strany týmu jejich souboje nějak ovlivňovat. Oba jsou dost chytří, tak doufám, že jim tato lekce otevře oči. Naše filozofie vždy měla za cíl maximalizovat týmový potenciál, proto pro něj musí oba udělat vše. Z tohoto hlediska obvykle povolíme vzájemné souboje, ale když spolu příliš kolidují, tak to pochopitelně je pro tým ztrátou, proto musíme k původnímu záměru volit jinou cestu. To jsme také udělali. Rozhodně budeme raději, když spolu budou moci bojovat než aby se drželi zpátky, rádi to také povolíme, ale dosud o tom nejsme přesvědčeni," dodává Szafnauer.