Nejlepší práci předvedl Red Bull, který stříbrného Verstappena v 21. kole odbavil za 2,29 sekundy. Na Ricciardově voze ale o 4 kola později pracoval přes 3,4 s.
Video: Nejrychlejší zastávka GP Japonska 2017
Druhá nejrychlejší zastávka byla k vidění u vítězného Mercedesu - to když Hamiltona v 22. kole přezul za 2,33 vteřiny. Jeho mechanici pracovali výborně také na voze jeho týmového kolegy - Bottase zdrželi jen 2,43 s.
Mezi piloty Stříbrných šípů se vlezl ještě neklasifikovaný Stroll, jenž v boxech Williamsu v 30. kole setrval pouze 2,42 s.
Třináct jezdců startovalo na super-měkké směsi, sedm na měkké. A třináct pilotů vsadilo na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířila trojice Gasly - Stroll - Vandoorne, třikrát se tam objevil Wehrlein.
Během závodu bylo v Suzuce mnohem tepleji (trať přes 40 °C) než v předchozích dnech, Hamilton vyhrál s využitím jednozastávkové strategie super-měkká - měkká směs. Bottas po penalizaci na roštu vyzkoušel alternativní strategii (dlouhý první stint na měkkých gumách), díky níž dojel čtvrtý.
Japonská trať patří kvůli svým dlouhým a velmi rychlým zatáčkám k těm nejnáročnějším z pohledu pneumatik. Brzký výjezd safety-caru a využití virtuálního safety-car trochu pomohlo snížit úroveň degradace a prodloužit úvodní stinty.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách (25 kol) odjeli Alonso, Räikkönen a Ricciardo; na měkkých vydržel Palmer 39 z 53 kol, na které byla vypsána Velká cena Japonska (tj. 73,6 % závodu).