V případě Vettela hrozila penalizace především za jeho extempore po dojezdu závodu a kolizi s Lance Strollem. Nešlo o samotný střet, ten komisaři nadále trestat nehodlali, ale v přeneseném slova smyslu o Sebastianův odjezd do depa na voze Pascala Wehrleina. Nakonec mu to ale prošlo (viz odkaz níže).
Závažnější byla otázka, nakolik byla po tomto incidentu poškozena Němcova převodovka. Komponent putoval ke kontrole do Maranella, odkud zasvítilo pro Vettela zelené světlo. Podle vyjádření techniků přišel náraz v rychlosti asi 50 km/h, takže převodovka bude do Vettelova vozu nasazena v tréninku a její činnost se tak prověří přímo v Suzuce.
Dalším na řadě byl Kimi Räikkönen. Nic mu nebylo platné druhé místo na startu s odstupem 0,045 na Hamiltona. Do závodu vůbec nenastoupil a tým horečně zkoumá, co se vlastně s pohonnou jednotkou finského pilota stalo. Iceman si nejdřív stěžoval na vybitou baterii, Ferrari se domnívalo, že by mohlo jít o stejnou závadu jako v případě Vettela v kvalifikaci.
Analýza nakonec byla pro Kimiho příznivá, motor žádný zásah nepotřebuje. Räikkönen už má vyčerpané maximální počty turba a MGU-H, ale v případě motoru s vnitřním spalováním, MGU-K, baterie a řídící elektroniky ještě disponuje jednou rezervou.
Sedmatřicetiletý rodák z Espoo se tedy penalizace v Suzuce neobává a zvlášť ho netíží ani fakt, že v posledních dvou závodech získal Mercedes 68 bodů a Ferrari pouhých dvanáct. Fin se dle vlastních slov zaměřuje na vlastní výkon vozu.
"Máme dobrý balíček, ale musíme ho umět využít. Byly to opravdu hodně těžké dva víkendy, ale ten další je naší novou šancí. V posledních závodech bylo auto hodně dobré, takže se od této skutečnosti musíme odrazit. Suzuka je sice jiný okruh, ale jedeme tam jako na každý jiný závodní víkend a uvidíme, jak na tom budeme," dodal Räikkönen o vyhlídkách na Grand Prix Japonska.