3. trénink: Trápení Mercedesu pokračuje, nejrychlejší Räikkönen, Vettel a Ricciardo v závěsu

Kimi Räikkönen v tréninku v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

Ve třetím tréninku na rozpáleném okruhu Sepang dominovalo, stejně jako včera odpoledne, Ferrari. Red Bull je v závěsu. Najít se ale nemohou jezdci Mercedesu. Zdá se, že vysoká teplota je pro Stříbrné šípy stále problém.

Jako první se na trati objevují vozy Sauberu, Alonso a Romain Grosjean na Haasu, který včera havaroval a jeho tým dostal výjimku a mohl pracovat přes noc. První měřený čas zajíždí Pierre Gasly na měkké směsi - 1:37,083. Následně ho ale o více jak 4 vteřiny překonává Kimi Räikkönen na super-měkké směsi.

Svůj první měřený čas zajíždí i Räikkönenův krajan Bottas na trápícím se Mercedesu. Svým časem se nakonec řadí se ztrátou 7 desetin na jezdce Ferrari. Dále zajíždí časy i další z kandidátů na případné vítězství. Verstappen se řadí za Räikkönena, Hamilton je čtvrtý a Vettel je přesně o 200 tisícin pomalejší než Iceman, a jezdci Ferrari jsou zatím nejrychlejší.

Kimi Räikkönen za deštivého tréninku v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

A Vettel se i nadále dotahuje na svého kolegu a po 14 minutách na vedoucího Fina ztrácí 15 tisícin vteřiny. Nyní se ale do popředí dostává Lewis Hamilton s časem 1:32,650. A vypadá to na další zlepšení. Brit zajíždí absolutně nejrychlejší první sektor, ale po chybě v prostředním sektoru se zlepšení času nekoná.

Po chvíli se mu to ale daří a nejrychlejší čas má hodnotu 1:32,539. Překvapivě ale zajíždí rychlý čas i Riccardo a po všech nejrychlejších sektorech naděluje Hamiltonovi 448 tisícin.

Daniel Ricciardo za deštivého tréninku v Malajsii | foto: Pirelli

Na Ricciardův čas se snaží atakovat svým rychlým kolem Valtteri Bottas. V prvním sektoru ztrácí 46 tisícin. Druhý sektor znamená již ztrátu 246 tisícin. A na konci kola je z toho druhý nejrychlejší čas se ztrátou 238 tisícin a může si připsat nejrychlejší třetí sektor.

Závěrečný trénink se pomalu dostává do své své poslední třetiny, kdy týmy začnou testovat kvalifikační tempo, které by mohlo napovědět, jaké bude rozpoložení sil pro kvalifikaci, která začne v 11 hodin našeho času.

Vettel své rychlé kolo rozjíždí velmi dobře a v prvním sektoru je o chlup rychlejší než Red Bull. O něco lépe je na tom Iceman. A právě Kimi jde na čelo s náskokem 162 tisícin na Vettela, který  je druhý a Ricciardovi nadělil 50 tisícin.

Mercedesy sice zrychlují, ale na časy Ferrari stále Hamilton nemá. A po korekci v poslední zatáčce je z toho čas o necelých 8 desetin pomalejší než Ferrari.

Týmy ke konci spíše testují závodní tempo. Nakonec ale přichází drama. Vettel je pár minut před koncem nucen odstavit svůj vůz, jelikož se zasekl na jedničce a nemůže řadit. Následně Joylon Palmer trefuje záď Verstappenova Red Bullu. A je otázkou, zda se tyto události nepromítnou i v kvalifikaci.

GP Malajsie (Sepang International Circuit)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:31,880
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:32,042
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:32,091
4. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:32,329
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:32,539
6. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:32,579
7. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:33,209
8. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:33,240
9. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:33,290
10. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:33,321
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:33,530
12. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:33,538
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:33,787
14. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:33,871
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:33,924
16. 10 Pierre GASLY fraScuderia Toro Rosso1:34,206
17. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:34,475
18. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:34,914
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:34,936
20. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:35,045

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy