Odpolední trénink začal za suchých podmínek a do svých kokpitů se vrátili Ericsson (Sauber), Magnussen (Haas), Hülkenberg (Renault) i Sainz (Toro Rosso), kteří dopoledne své vozy přenechali třetím pilotům. Teplota vzduchu dosahovala 31 °C, asfalt 43 °C, meteorologové ale věstili 60% pravděpodobnost přeháňky.
Jako první se na trať dostavily Saubery - Ericsson a Wehrlein, které stíhali Sainz, Grosjean a Gasly, jenž si u Toro Rosso zvyká na roli závodního jezdce místo ruského "torpéda" Kvjata.
Piloti se hned vrhali na měřená kola, přední pozice si vyhradili Räikkönen (1:33,486) s Vettelem (1:33,804) na měkkých pneumatikách, po 8 min od začátku je překonal nejrychlejší muž 1. tréninku Verstappen (1:32,739 min), zatímco Gaslyho vozu se v boxech zakouřilo kvůli úniku oleje.
Po čtvrthodině se na prvním místě objevilo znovu Ferrari, když Vettel zvládl kolo za 1:32,566 min (na rovince 319,9 km/h), čímž překonal traťový rekord v Sepangu. Scuderia do Malajsie přivezla nové díly včetně "ušatého" airbox a podlahu. Mechanici po prvních jízdách leželi pod Räikkönenovým monopostem a něco opravovali.
Bottas se na chvíli ocitl mimo trať, když objížděl pomalejší Williams Massy, jenž se zrovna zapojil do akce na dráze. Fin se po trávě dostal zpět a pokračoval. Krátce po něm dostal v zatáčce č. 8 smyk jeho týmový kolega Hamilton a pomalu se vracel do boxů. U Stříbrných šípů měli napilno - Britovi měnili přední zavěšení, u Fina opravovali podlahu.
Sainz se sice pohyboval v první desítce, ale bojoval s přetáčivostí a na chvíli se také ocitl ve štěrkové zóně: "Příšerné, ta ovladatelnost je naprosto příšerná," stěžoval si do rádia.
Po půlhodině jezdci přecházeli na super-měkkou směs a časy se dále lepšily - Ricciardo (1:32,099) o 0,357 překonal Vettela. Verstappen (1:32,509) byl sice v 1. i v 2. sektoru rychlejší, ale ten třetí se mu moc nepovedl - třetí příčka.
Velké zrychlení předvádí po obutí měkčí směsi Ferrari. Räikkönen (1:31,865) se jako první dostává pod hranici 92 vteřin, Vettel je ještě o 6 desetin rychlejší - 1:31,261 min! Stroll nedobrzdil do poslední zatáčky a sestřelil sloupek vymezující nájezd do boxů.
Ze zbytku světa za velkou trojkou je Renault - Hülkenberg (1:33,060 min) drží 6. místo - a Force India, McLaren s nekonkurenceschopnou Hondou ztrácí kolem 2,5 sekundy. Alonsovi patří 11. a Vandoornemu 13. pozice.
Video: Havárie Romaina Grosjeana, po níž byl zbytek trénink zrušen
V padoku vzbudil rozruch odchodu šéfa technického oddělení FIA Marcina Budkowského k Renaultu s pouze tříměsíční výpovědní lhůtou. To se týmům nelíbí, protože tento zkušený inženýr má přístup k důvěrným údajům všech týmů. Narušuje to jejich důvěru ve vedení FIA. Na dnešní schůzce jejím zástupcům sdělili, že v případě bývalého šéfa aerodynamiky McLarenu a Ferrari požadují minimálně rok nuceného volna.
Mercedesy se mírně zlepšily, Hamiltonovi (1:32,677) to ale stačí jen na 6. a Bottasovi (1:32,720) na 7. místo. Ztráta na Ferrari se zatím pohybuje kolem 1,4 sekund, Stříbrné šípy však mají rezervu. Slušného času dosáhl Alonso (1:32,564), jenž se zařadil před ně. Potvrzuje, že McLaren má špičkové šasi.
21 min před koncem tvrdě havaroval Grosjean poté, co najel v zatáčce pravým zadním kolem na zvednuté víko kanálu, jemuž se Massa a Räikkönen před ním těsně vyhnul - zřejmě ho zvednul Bottas před nimi. Nebezpečná situace, trénink byl přerušen. Traťoví komisaři sbírali rozbitý Haas.
Trénink pak už nebyl znovu obnoven, na čele tak zůstaly vozy Ferrari před Red Bully, pátý Alonso s novou podlahou (na rozdíl od Vandoornea, McLaren má jen 1 kus) pokořil oba Mercedesy, kteří se svým odpoledním výkonem spokojení nebyli. "Jeden z nejhorších pátků, jaké pamatuji," pronesl jeho sportovní šéf Toto Wolff.
Scuderia do Malajsie nepřivezla nové, čtvrté motory - ty dnes nasadili pouze zákazníci Mercedesu (Force India s Williamsem) a Hülkenberg u Renaultu. Slušný výkon předvedl Gasly, jenž skončil před zkušenějším Sainzem.
Přehled všech měřených kol dle pilotů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:31,261 / - |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:31,865 / +0,604 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:32,099 / +0,838 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:32,109 / +0,848 |
5. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:32,564 / +1,303 |
6. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:32,677 / +1,416 |
7. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:32,720 / +1,459 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:32,862 / +1,601 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:33,060 / +1,799 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:33,096 / +1,835 |
11. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:33,381 / +2,120 |
12. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:33,394 / +2,133 |
13. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:33,673 / +2,412 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:33,818 / +2,557 |
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:34,043 / +2,782 |
16. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:34,104 / +2,843 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:34,118 / +2,857 |
18. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:34,343 / +3,082 |
19. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:35,246 / +3,985 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:35,697 / +4,436 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ