Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo | foto: McLaren

McLaren a potažmo Alonso s Vandoornem si letos užili penalizací až až. Právě pro Singapur se tým připravil, aby mu žádný postih nehrozil, nakonec si při závodě bez vlastní viny málem zadělal na další problém.

Kolize s Räikkönenem a následná vzdušná pirueta Alonsa vedla nemohla zůstat bez následků, i když Španěl ještě zkoušel na trati setrvat - naděje trvala pouhých osm kol a pak byl konec. Poškozený výfukový systém a selhání elektroniky byly příčinou už devátého Fernandova odstoupení v letošní sezóně, i když tentokrát se na něm nepodepsal tým ani pilot.

Honda se po závodě oprávněně obávala, že po kontaktu, následném "skoku" a další jízdě mohlo dojít k přílišnému namáhání poškozené pohonné jednotky. Japonský dodavatel motorů se obával, že bude nutné vyměnit určité komponenty a to se neobejde bez velmi nepopulárních trestu v podobě posunu na startovním roštu. Před Grand Prix Malajsie ale Jusuke Hasegawa přinesl na základě prověrky motoru pro fanoušky McLarenu dobré zprávy.

"Obávali jsme se, že některé části pohonné jednotky budou poškozeny neopravitelným způsobem, ale po důkladné prohlídce v továrním komplexu Sakura můžeme potvrdit, že agregát je v takovém stavu, že ho budeme moci znovu použít," uvedl Hasegawa.

Penalizace se netřeba obávat, vzkazuje ze Sakury Hasegawa | foto: Honda Racing F1

Tým si je vědom, že nešťastná událost v Singapuru připravila přinejmenším Alonsa o velmi slušné umístění. V Malajsii už nemůže čekat, že bude mít výhodnou pozici, protože trať v Sepangu má dlouhé rovinky, což není pro McLaren správný šálek kávy.

"Konfigurace okruhu bude hrát v náš neprospěch, ale samozřejmě nesložíme ruce do klína. Zbývá ještě šest závodů a pořád vydáváme maximální energii, abychom každý závod dokončili na co nejlepší pozici. Sepang pro nás bude obtížnější v oblasti nastavení, protože rovinky vyžadují dobrou rychlost a výkon, ale tato trať je směsí různých charakteristik, takže uvidíme, co dokážeme vytěžit v pomalejších zatáčkách. Těším se už na rok 2018, kdy budou auta rychlejší, což bude určitě zábavné a doufám, že se nám budou dramata vyhýbat a dočkáme se solidních závodů," dodává Fernando Alonso.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy