Jak by se vám líbilo spojení Daniel Ricciardo a Renault? Není to utopie nebo snaha o další kombinaci v už tak nabitém seznamu změn. Francouzská automobilka opravdu usilovala o získání australského pilota do své stáje pro sezónu 2018 jako součást jednání o ukončení dodávek motorů pro tým Toro Rosso. Nabídka se stala součástí komplikovaných jednání, která nakonec vedla k výměně pohonné jednotky Honda z McLarenu právě k Toro Rosso.
Renault usiloval o dobrého týmového kolegu k Nico Hülkenbergovi a vycítil příležitost získat jednoho z kvalitních pilotů ze stáje Red Bullu jako reciprocitu, že umožnil týmu z Faenzy přejít na motory japonského výrobce. Red Bull souhlasil s odchodem Carlose Sainze jr. z Toro Rosso pro sezónu 2018 - s klauzulí, že si ho bude moci po tomto roce stáhnout zpět, pokud to bude považoval za nutné. Sainzovo angažmá u Renaultu tak lze brát fotbalovou terminologií za určitou formu hostování, ovšem rovněž se prokázalo, že Španěl nebyl jediným, kdo se ocitl v hledáčku zástupců Renaultu.
Ve chvíli, kdy dohadování o změně pohonných jednotek dospělo do kritické fáze, pokusil se Renault získat Daniela Ricciarda. V jeho prospěch hovořila stálejší forma než jakou v současnosti má Max Verstappen, navíc mu příští rok končí smlouva s Red Bullem. Rakouská stáj však o kvalitách Ricciarda velmi dobře ví, proto dala jasně najevo, že nemá absolutně zájem, aby kamkoli odešel, proto se Renault vzdal svého úsilí a zaměřil se na příchod Sainze jr.
Rovněž se opět debatovalo, zda se budou měnit posty ještě v průběhu letošní sezóny, zejména Grand Prix Malajsie se jevila jako možný bod prohazování pozic v týmu. Sainz jr. už by si vyzkoušel Renault, na jeho místo by nastoupil Pierre Gasly a na Palmera by zůstal černý Petr. To ale britský pilot rezolutně odmítl s tím, že tým mu zaručil setrvání až do konce letošní sezóny.