"Věděli jsme, že dvojice závodů po sobě ve Spa a v Monze pro nás budou náročné, ale tři odstoupení ze čtyř, to bylo fakt zklamání. Přesto jsme prokázali lepší rychlost, než jsme čekali, byť jsme ji nemohli přetavit v body," začíná Fernando Alonso, jenž nedokončil čtyři z posledních pěti závodů.
"Teď házíme evropskou sezónu za hlavu a obracíme svou pozornost k zámořským závodům, které označují finální část roku. Singapur je pro začátek skvělým místem, protože jde o jeden z okruhů v kalendáři, které našemu balíku vyhovují lépe než ostatní. Dává nám skutečnou šanci na pozitivnější výsledek," tuší Španěl, jenž by rád minimálně vyrovnal výsledek z Maďarska, kde skončil šestý.
"Potřebujete auto s dobrou trakcí v pomalých zatáčkách a nastavení pro vysoký přítlak, proto tam opravdu budeme mít větší šanci. Jen musíme zajistit, abychom měli také spolehlivost," upozorňuje Alonso, jenž často doplácí na nespolehlivost Hondy.
S tou se McLaren brzy rozejde, což oznámí tento týden ještě před začátkem prvních jízd na okruhu Marina Bay. Honda přejde ke své nelibosti k Toro Rosso, v rozbitém vztahu se zničenou důvěrou nemělo cenu pokračovat. Od příštího roku bude britský tým využívat pohonné jednotky Renault, což Fernanda Alonsa přimělo k tomu, aby ve Wokingu zůstal.
Vandoorne v Singapuru nikdy nezávodil, přesto věří, že bude mít více štěstí než v posledních podnicích. "Doufám, že v Singapuru budu naplno využívat silných stránek našeho balíku po celý víkend a že dokončím po všech stánkách důležitý závod v neděli vysoko."
Otázkou je, zda bude v pořádku jeho motor. Honda totiž zaznamenala dvě stejné poruchy s hnací hřídelí u motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K) v kvalifikaci i v závodě a McLaren na informaci o stavu Vandoorneovy pohonné jednotky stále čeká.
"Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se vyhnuli penalizacím, které by tam mohly zbrzdit náš pokrok, a doufáme, že po Stoffelově odstoupení v Monze už nebudeme muset měnit žádnou komponentu pohonné jednotky, byť to teprve musí být oficiálně potvrzeno," připouští závodní ředitel Eric Boullier.
"Letošní závod nabízí McLarenu - Hondě, aby hrál o všechno, a my se těšíme na to, že budeme bojovat co nejblíže se soupeři před námi," přeje si Boullier. "Singapur je pro nás druhým nejlepším okruhem po Budapešti. Za cíl bychom měli mít postup s oběma vozy do Q3."
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa hodnotí poslední vývoj: "Naposledy nás ve Velké ceně Itálie výsledek zklamal, pozitivní ale bylo to, že jsme na trati tak hladové po výkonu motoru měli dobré tempo. Okruh Marina Bay s tolika pomalými a úzkými zatáčkami je na výkonu motoru závislý méně, což nahrává našim silným stránkám, jak jsme dříve v této sezóně viděli v Maďarsku."
"Pro dobrý víkend je klíčové celkové vyvážení vozu mezi pohonnou jednotkou a šasi, naši inženýři proto tvrdě pracují na přípravě ideálního nastavení. Snad pilotům poskytneme dobrý balík, aby mohli jet o tolik potřebné body," dodává Hasegawa.
Vyhne se McLaren penalizacím a technickým problémům a zaboduje v Singapuru opět s oběma vozy?