To byla pro McLaren rána, protože mladý Belgičan měl startovat po deštivé kvalifikaci z osmého místa, kvůli závadě mu musela být vyměněna pohonná jednotka a on dostal 25. trestných míst, což ho odsoudilo k odsunu na 18. příčku na roštu. S penalizacemi u Fernanda Alonsa se v Monze počítalo, ne však u Vandoornea, jenž si je odbyl v Belgii.
Ve Velké ceně Itálie pak překvapivě jezdil dlouhou dobu na bodech, než týmu ohlásil, že nemá žádný výkon, a 20 kol před koncem musel s poruchou zamířit do garáže. Na vině byl stejně jako v sobotu nefunkční motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
"Motor se sice nepokazil, ale určitě nefungovalo MGU-K. Mohlo jít o stejnou závadu jako v Sobotu. Hnací hřídel nebyla úplně pokažená," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa. Proč, to zatím netuší - šlo totiž o díl, který toho ještě moc ujeto neměl.
"Jde o díl, který vydrží velmi málo kilometrů, proto jsme v sobotu ráno nasadili novou hřídel. Měla za sebou 200 km. V neděli šlo o díl skoro se stejnou vzdáleností. Může jít o výrobní vadu nebo o vadu dávky. Normálně vydrží přes 800 km," pokračuje šéf Hondy.
Hnací hřídel MGU-K podle něj můžou před Velkou cenou Singapuru beztrestně vyměnit. Vadné díly odešlou k bližšímu prošetření zpět do továrny v Sakuře. Honda doufá, že se jim tam podaří zjistit přesnou příčinu problému.