MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Mám to tady v Itálii moc rád, miluji tu vášeň zdejších fanoušků, jsou fantastičtí. Jsem moc šťastný, odvedli jsme dobrou práci, tým pracoval skvěle. Síla Mercedesu je lepší než Ferrari, tento týden to fungovalo. Start byl náročný, přilnavost byla nízká, ale je to skvělý den a skvělý výsledek. Vděčím za to týmu, poskládali vše dohromady a dostali jsme z auta vše. Dnes bylo snem závodit.
Poslední dva závody byly silné a získáváme na síle. Auto bylo fantastické. Stále je ještě kus cesty před námi. Ferrari by na následujícím okruhu mělo být silné s větším přítlakem, takže boj pokračuje.
Valtteri Bottas, 2. místo
Stejně jako Lewis jsem měl těžký start. Musel jsem se soustředit a dostat pozice zpět krok za krokem. Auto dnes bylo silné, bylo úžasné, jak rychlí jsme byli a byla to zábava závodit.
Toto Wolff, šéf týmu
Byl to bezchybný závod z naší strany, bez problémů. Jsme nadšeni rychlostí a získali cenné body, což bylo před Singapurem důležité. Probíhá to celou sezónu - některý okruh vám sedí, někde se trápíte. Ferrari to nesedlo tady, ale Singapure se zase nebude líbit naší krásce. Ale uděláme maximum. Když se podíváte na minulý týden, každý si myslel, že Ferrari bude ztrácet víc, ale prohnali nás a s těmito novými auty je to o učení a pochopení. Ferrari dnes chybí odpovědi a nám se to stalo jinde. Po startu to vypadalo na další náročný závod pro Valtteriho, ale nakonec to zvládl a dojel druhý. Esteban a Lance si prošli těžkým závodem, ale zajeli skvěle. My jen se zvědavostí sledovali, zda Daniel dojede Sebastiana. Možná tu Ferrari nenašlo ten správný bod na fungování pneumatik.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel týmu
Nikdy jsem nic takového neviděl. Jsem opravdu šťastný. Těch 36 vteřin náskoku na Vettela je pro nás moc dobrá zpráva. Celý tým odvedl neuvěřitelnou práci. Lewis má nyní náskok 3 bodů. Fantastické, nemohlo to dopadnout lépe. Bylo to tu jak na Silverstone, prostě jsme byli nejrychlejší. Šlo to skvěle.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místo
Byla to zábava. Můj start nebyl tak dobrý a trošku mi trvalo, než jsem vozu začal věřit. Potom jsem byl trošku izolovaný. Neměli jsme rychlost těch dvou prvních jezdců. I když byl tento závod náročný, vím, že máme silné auto a bude tomu tak až do konce roku.
Kimi Räikkönen, 5. místo
Celý závod jsem se trápil s vyvážením a nikdy jsem se necítil, jak bych měl. V některých kolech to bylo lepší, ale většinou chyběl přítlak a nebylo to lehké, bojovali jsem tu s podmínkami a trápili se na suchu a ještě víc na mokru. To musíme napravit. Výsledek je zklamáním, protože něco takového jsme nechtěli. Je jasné, že tento okruh nám úplně nevyhovuje, bohužel to byl domácí závod. Byl bych překvapen, kdyby se to v příštím závodě opakovalo. Singapur by pro nás měl být lepší. Teď už tam jen odjet a udělat maximum.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Byl to těžký víkend a okruh nám rozhodně nesedl. Dav úžasných fanoušků nás podporoval a rád bych jim poděkoval. Po nepovedené kvalifikaci Sebasitan zvládl dostat se před auta před ním a získal pódium. Kimi měl náročnější den kvůli vyvážení, které bylo nekonzistentní. I když všichni udělali maximum, nemůžeme být s výsledkem spokojeni. Budeme bojovat a v příštím závodě předvedeme opět maximum s naším obvyklým odhodláním.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 4. místo
Přibližovali jsme se pódiu. Stíhali jsme Seba sekundu za kolo, ale potom na to šlápl a já už neměl pneumatiky. Byla to zábava, rozhodně jsem měl pár dobrých předjetí. Musím kvitovat Kimiho férové a čisté závodění, ale ten manévr bych udělal na kohokoliv. Věděl jsem, že čím blíž budu čelu, tím obtížnější předjíždění bude. Jsem moc rád, že se to podařilo.
Max Verstappen, 10. místo
Můj závod v podstatě skončil po třech kolech a potom jsem doháněl. I tak to byl slušný závod, takže jsem spokojen. Sice jsem bojoval vzadu a Daniel dojel čtvrtý. Snad to v Singapuru bude lepší a budeme bojovat o pódium.
Christian Horner, šéf týmu
Doufám, že se nás Ferrari bude muset obávat. Mají opravdu dobré šasi. Mercedes musel proměnit svůj výkon, protože další závody boudou teritoriem Ferrari a snad je budeme moci stíhat. Nevzdáme to, budeme se snažit. A myslím, že některé z dalších okruhů nám v tom pomohou. Budou se nyní i objevovat penalizace a to může hrát velkou roli i v boji o titul. Mercedes má úžasný motor, Ferrari velmi dobré auto a bude to jako na houpačce.
Co se Daniela týče, neměl skvělý start a potom se začal probojovávat skvělými manévry. Protočila se mu kola a propadl se, potom musel bojovat, ale zvládl to skvěle. V předjíždění je jedním z nejlepších v současném poli. Jeho schopnost brzdit pozdě a stále to zvládnout na vrchol zatáčky. Bylo to tak mansellovské. Měli jsme dnes dobré auto, strategie fungovala. Je působivé dojet 4 sekundy za Sebastianem, když jsme na začátku ztráceli dvacet. A co se penalizace týče, museli jsme ji vzít zde. Bude to pro nás výhoda v Singapuru, který by nám měl sedět víc.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 6. místo
Mám smíšené pocity. Samozřejmě jsem za P6 rád, ale chtěl jsem dnes dosáhnout na pódium, což se mi nepodařilo. Opravdu jsem po něm prahl, ale i tak jsme dnes odvedli maximum. Ferrari byly prostě rychlejší, měl jsem s nimi pár dobrých soubojů a myslel jsem si, že bych třeba Kimiho mohl udržet za sebou. Nakonec zrychlil i Red Bull a P6 v závodě a P3 v kvalifikaci bylo opravdu maximum.
Sergio Peréz, 9. místo
Nejdříve bych chtěl poděkovat celému týmu za skvěle odvedenou práci, jelikož museli na mém voze měnit převodovku. Byl to pro nás velmi náročný víkend a když vezmeme v potaz naše potíže z pátku a následnou kvalifikaci, kdy jsem se nedostal do Q3, tak jsme věděli, že nás čeká těžký závod. Dnes ale auto fungovalo dobře a během prvního stintu jsem jel velmi dobře i přes to, že jsem si na začátku závodu poškodil vůz. Po zastávce v boxech se ale věci zkomplikovaly. Dostal jsem se mezi pomalejší vozy a musel jsem zpomalit. Tím jsem ztratil pár vteřin, které nám scházeli na Williams. Jeli jsme naplno, ale na konci již nebyl čas. Kdybychom měli ještě taková 2 kola, tak by se to dalo. To je ale závodění. Čekal jsem o něco lepší výsledek, ale i tak jsme dovezli nějaké body, což je dobře
Robert Fernley, zástupce šéfa stáje
Byl to úspěšný víkend tady na Monze. Obě auta skončila na bodech a ukázaly jsme, že jsme konkurenceschopní, za což patří velký dík celému týmu. Již od začátku bylo jasné, že strategie s jednou zastávkou bude nejvýhodnější. Esteban se po startu dostal na druhé místo, ale rychlost Mercedesu a Ferrari byla bohužel vyšší. Musel se tak soustředit na souboj s Williamsem. Checo zajel velmi dobře na super-měkké směsi a dostal se až k Williamsům. Nakonec z toho bylo 9. místo. Je skvělé, že po evropské části jsme na tom dobře a do Asie přijedeme v pozici čtvrté nejlepší stáje.
WILLIAMS
Lance Stroll, 7. místo
Bylo to dobré, ale mohlo být lepší. Pár částí závodu nebylo perfektních. Lewis neměl moc dobrý start a to mě zablokovalo a musel jsem ustoupit a ztratil pozici vůči Estebanovi. Rychlost byla dobrá a je škoda v těch boxech. To byla příležitost dostat se před něj. Ale sedmé místo je skvělé. Poškodil jsem si pneumatiku, ale závodění je závodění, hodně jsem si to užil. Dny jako dnes a Baku jsou dny, kdy cítím, že se stávám lepším a lepším, hodně se učím. Kvalifikace byla skvělá, zvládl jsem to a v takových podmínkách.
Felipe Massa, 8. místo
V druhé zatáčce byl kontakt mezi mnou a Sergiem. Prostě tam nebylo místo, tak jsme se šťouchli. Nešlo ale o nic zásadního. Pak jsem se v první zatáčce potkal s Maxem, když se mě snažil předjet. Já jsem nestihl zabrzdit a nezbyl tam pro něj prostor, takže nechápu, proč se mě nepokusil předjet v jiném místě. Ťukli jsme se a on si poškodil auto. Nakonec proběhl souboj ještě s mým stájovým kolegou, kdy jsme se na rovince dotkli koly. Naštěstí se nic nestalo. Pro obě auta to byl dobrý závod. Mámě nějaké body, což je důležité, jelikož zápolíme s dalšími týmy.
Paddy Lowe, technický ředitel
Dnes to bylo jiné než včera. Svítilo sluníčko a ukázal se dav italských fanoušků. Takže to vypadalo na dobrý závod. Bylo to zvláštní být v první řadě. Oba jezdci měli dobrý start, ale bohužel Lance ztratil pozici vůči Oconovi a potom se to ustálilo. Myslím, že jsme byli o něco silnější než Force India. Možná jsme se mohli dostat před Ocona, ale netypicky jsme měli menší problém v boxech. Lance se i tak snažil a nakonec dojel před Felipem, který byl osmý. Je to cenných deset bodů a gratuluji týmu.
HAAS
Kevin Magnussen, 11. místo
Dneska se toho hodně odehrálo, ale mě to moc neovlivnilo, jelikož oba Red Bully již byly přede mnou, Prostě nám scházela rychlost. P11 byla asi nakonec nejlepší pozice, jakou jsme mohli získat. Docela naštve, když celou dobu jedete na bodech a nakonec vás předjedou. Max byl prostě mnohem rychlejší. Neměl jsem moc šanci. Musíme se ale dál snažit.
Romain Grosjean, 15. místo
V první zatáčce jsem si poškodil přední křídlo a kvůli tomu jsem byl během závodu omezen. Vyzkoušeli jsme nějaké nové věci a nabrali další data o voze. Nebylo to nakonec až tak zlé.
Günther Steiner, šéf stáje
Slušný konec náročného víkendu. Nedosáhli jsme sice na body, ale bojovali jsme o ně. Všichni před námi dojeli, takže jsme skončili jedenáctí. Bojovali jsme hlavně s Toro Rosso a Renaultem. Oni na body také nedosáhli. Takže jsme stále sedmí. V Singapuru to bude úplně jiné- Uvidíme, co tam dokážeme.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 12. místo
Byl to náročný závod. Zápolili jsme hlavně s Haasem a Renaultem. Na body se dosahovalo těžko, lépe na tom byly týmy s agregáty Mercedes. Dostal jsem se před Hulka, ale pak jsem se zasekl za Magnussenem. Bylo těžké držet se v přímém závěsu. Snažil jsem se ho předjet, ale měl před sebou čistý vzduch. Nebylo to prostě možné. Na víc jsme dnes neměli. Je čas začít přemýšlet o Singapuru, ta trať nám sedí lépe. I tak ale bude náročné bojovat o body.
Carlos Sainz, 14. místo
Už předtím, než jsme sem přijeli, bylo jasné, že nás čeká velmi náročný víkend. A nezmýlili jsme se. Celý víkend nám chyběl rytmus. Na rovinkách to ještě šlo, ale v zatáčkách jsme byli naprosto nekonkurenceschopní. Dokonce více, než jsme čekali.
Doufám, že v Singapuru na tom budeme lépe. Týmy jako Force India či Williams by mohly být k poražení. Na druhou stranu, Renault nebo McLaren by tam mohly zrychlit. Znovu budeme v pozici, kdy budeme moci bojovat o body. Tady to nešlo. Jel jsem na maximum, ale na ostatní jsme prostě ztráceli i tak.
Franz Tost, šéf stáje
Kvůli charakteristikám okruhu jsme věděli, že to bude hodně náročné. Prostě nemáme dostatečnou rychlost na to, abychom tu dojeli na bodech. Nic neočekávaného se nestalo před námi a všichni dojeli. Naneštěstí jsme ani nebyli v pozici, kdy bychom mohli bojovat s první desítkou - a to jak včera, tak dnes. Snad to napravíme v Singapuru, máme dobrý přítlak, takže by nám tamní okruh měl sednout více.
RENAULT
Joylon Palmer, nedokončil
Dnešek vypadal docela dobře, sáhli jsme po dobré strategii a pak přišla penalizace 5 vteřin. I tak si myslím, že jsme měli dobrou rychlost. Škoda, že jsem na super-měkké směsi již neměl příležitost, abych mohl dohnat další piloty.
Nico Hülkenberg, 13. místo
Bohužel jsme se nedostali na body, protože jsme se v závodě trošku trápili. Jak jsme čekali, ztráceli jsme na nejvyšší rychlosti a nedokázali tak bojovat s auty před námi. Také jsem se trápil s vyvážením a celkově to byl těžký závod. Ale zároveň si nemyslím, že z toho musíme dělat přehnané závěry. Musíme se nyní zaměřit na Singapure.
Cyril Abiteboul, závodní ředitel
Čekali jsme těžký závod. Udělali jsme maximum, abychom dostali Nica na body, bohužel s naší dnešní rychlostí to nebylo možné. Vyvážení prostě nebylo správné. Bohužel jsme měli problém s transmisí na Jolyonově voze. Nakonec jsme se rozhodli odstoupit a neriskovat. Jeho rychlost byla povzbudiví a na rozdíl od Nica se cítil dobře, ale bohužel ze své pozice by body nezískal. I tak si můžeme odvést pozitiva - z našich nejbližších soupeřů bodoval pouze Williams. A musíme podtrhnout také úžasnou jízdu a probojování se v podání Daniela Ricciarda. Jeho umístění je tím nejlepším, který tu vůz poháněný motorem Renault předvedl od začátku V6 turbo hybrid éry. Pokrok je povzbudivý. Výsledek by mohl být ještě lepší, kdybychom se kvalifikovali výš. To ukazuje, že musíme dál tvrdě pracovat a doufáme, že nám další okruhy budou vyhovovat víc.
SAUBER
Marcus Ericsson, nedokončil
Bylo dobré, že jsme mohli startovat ze středu pole. Na začátku jsem měl pár dobrých soubojů, když se ale vše zklidnilo, bylo již těžké držet se konkurence. Věděli jsme, že tento typ tratě nám nebude vyhovovat. Navíc jsem si po startu lehce poškodil auto, takže se mi hůře ovládalo. Nebyl to úplně dobrý závod. Nyní se musíme soustředit na Singapur.
Pascal Wehrlein, 16. místo
Dělal jsem, co jsem mohl. Věděli jsme, že nás čeká náročný závod, ale celý tým odvedl skvělou práci. Nyní se již těším na Singapur. Ten závod mám obzvláště rád a doufám, že tam budeme více konkurenceschopní.
Frederic Vasseur, šéf týmu
V porovnání s předchozími dny bylo naše tempo přijatelné, i když to výsledky úplně neukazují. Pascal i Marcus odvedli dobrou práci a jeli slušně, když vezmeme v potaz naši situaci. Naneštěstí, Marcus musel těsně před koncem odstoupit poté, co data ukázala, že jeho vůz je poškozený. Nyní nás čeká Singapur, první zastávka asijské části.
MCLAREN
Fernando Alonso, nedokončil
Celý závod jsme měli problémy s řazením. Začalo to již v pátém kole. Začali jsme ztrácet vteřinu a půl na kolo. Bylo to náročné. V Singapuru nás čeká další výměna komponent. Ohledně mé budoucnosti si mohu říkat, co chci. A můžu jezdit v kategorii, jaké chci. Nyní jsem v McLarenu, který je druhým nejúspěšnějším týmem historie a chce se vrátit zpět na vrchol. A já jakožto člen chci to samé.
S Palmerem jsme projížděli šikanou a já to dal, on ne. Opustil trať a je jasné, že byl povinen vrátit pozici. Lidé z FIA si asi zrovna dávali Heinekena. Tohle se trestá 10 vteřinami. Je to jako vzít míč rukou. Do rádia jsem nic zvláštního neříkal, je jasné, že když bojujete o 16. místo, tak o nic nejde. Lidé ale platí za to, aby viděli normální závody a ne nějakou šaškárnu.
Stoffel Vandoorne, nedokočil
Přišel jsem o výkon a přišlo to až v tom kole, kdy jsem byl nucen odstoupit. Podobný problém jsme měli i včera. Je to škoda, jelikož jsme měnili přes noc motor. Šlo to docela dobře, ale pak přišel tenhle problém, což je frustrující. Doufejme, že to v Singapuru vyjde lépe.
Jen těžko si z tohoto víkendu odnesete něco pozitivního. Z mé perspektivy vše šlo docela dobře - co se týče jízdy a výkonu. Posledních pár závodů jsem se cítil opravdu dobře. Je hrozná škoda, že jsme museli zase odstoupit bez odměny. Navíc tu máme další problém, ale musíme jít prostě dál.
Asi nás čekají další penalizace v Singapuru, ale zatím nevíme, co se dnes přesně se stalo. Vypadá to ale jako včerejší problém, uvidíme.
Eric Boullier, sportovní ředitel stáje
Dnes, jako v mnoha dalších závodech této sezóny, jsme nemohli ukázat talent našich pilotů. I skrze malou pravděpodobnost jsme doufali v dobrý závod. Nakonec to ale opět nevyšlo a štve nás to. Oba piloti měli skvělý start a drželi se zbytku pole a to i na trati, která nám nesedí. Na konci šestého kola jsme byli třináctí, respektive čtrnáctí a drali jsme se dopředu, jak další vozy později zajížděli do boxů.
Po pár kolech ale Fernando začal mít problémy s převodovkou, za které mohl pravděpodobně senzor. Inženýři tak Alonsa museli během závodu navádět, aby dokázal problém odstranit. Kvůli problémům se senzorem bylo ale náročně cokoliv dělat a museli jsme vůz stáhnout. Alosno byl vzadu a navíc měl problémy s rychlostí, jelikož nemohl pořádně řadit. I tak ale jel skvěle a bojoval s nástrahami. Škoda, že nemohl dojet.
Pro Stoffela to bylo srdcervoucí. Celý víkend jezdil parádně a dnes byl dokonce v první desítce. V jednu chvíli byl dokonce sedmý, a to startoval z P18. Znovu mu ale zmařil plány nespolehlivý motor. Nemohl kvůli penalizacím startovat z osmé příčky a navíc měl šanci bojovat o body. Vše nakonec přišlo vniveč. Včera v Q3 přišel o výkon a my si myslíme, že dnes to byl stejný problém, musel tedy skončit.
Pro celý tým, který tvrdě maká, aby nám dal šanci bojovat na těchto tratích, je to frustrující situace a smutný konec VC Itálie a celé evropské části.