MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Byl to pro nás silný víkend, pro mě a tým. Kluci odvedli skvělou práci a jsem moc vděčný za tu tvrdou práci, kterou odvedli. Sebastian dobře zabojoval, ale jsem říkal, že tento závod je můj a zvládl jsem to.
Valtteri Bottas, 5. místo
Dnešní závod je velké zklamání. Je to pro mě náročné. Bylo by pěkné být na pódium a získat dost bodů. Po restartu jsem byl na měkkých, ale ti co mě předjeli, ti byli na ultraměkkých. Nemohl jsem s nimi soupeřit a trápil se. Restart je vždy rizikem, že ostatní použijí jinou sadu. Během normálního závodu bychom měli optimální strategii. Tohle bylo náročné, takže se z toho musím poučit, protože jsem nebyl dost rychlý. Musím se z chyb poučit a být silnější.
Niki Lauda, šéf týmu
Dnes bych nechtěl být v kůži jezdců, od prvního do posledního kola jeli naplno, nebyl tam žádný prostor pro chybu, pro nic. Museli dělat vše správně. My jsme se rozhodli dobře pro měkké pneumatiky ke konci, jelikož jsme vyhráli. Jsem zklamán za Valtteriho. Po restartu tam měl trochu problém, přišli jsme o pár bodů.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
Kdybychom skončili v kvalifikaci vpředu, pak bychom mohli využít rychlosti a zůstali vpředu! Byl jsem překvapen, jak blízko jsem byl Hamiltonovi po celý závod, takže jsem na sebe trochu naštvaný, protože když byl závod restartován, byl jsem pravděpodobně v první zatáčce moc blízko za Lewisem. Snažil jsem se zmenšit rozdíl za Eau Rouge, ale byl to těžký kompromis. Vidíte vozy za vámi a víte, že se budete muset bránit, přitom se ale je třeba soustředit na útok. Vím, že na rovinkách nejsme tak rychlí jako Mercedes.
Nejsem nijak zvlášť šťastný, ale nakonec to byl pro tým dobrý víkend. Nemusíme se bát žádného okruhu, věřím, že co do vývojových balíčků máme nejlepší vůz. Ještě něco postrádáme, ale všichni v Maranellu jsou hodně motivovaní, myslím, že zvládli největší zlepšení a pokročili hodně vpřed. Teď obrátíme list a vyrazíme do Monzy, uvidíme, co se tam přihodí.
Kimi Räikkönen, 4. místo
Celkově jsme s tímto víkendem spokojeni. V závodě byl vůz na měkkých pneumatikách dobrý, zatímco v případě ultraměkkých pneu jsem několik kol bojoval se zadní částí vozu. První kola ještě byla dobrá, ale pak začala záď klouzat. Když jsem viděl žluté vlajky, byl jsem na rovince, na její pravé straně a jsem si jist, že jsem nejel nijak rychleji než v jiném kole.
Potrestání nebylo ideální, ale naštěstí vyjel safety car a tak se dalo leccos zachránit. Předjel jsem Bottase pak jsem se pokoušel přiblížit Ricciardovi, ale neměl jsem dostatečnou rychlost, jeho vůz byl v podivuhodně dobré kondici, na správných místech byl dostatečně rychlý. Myslím, že výsledek mohl být horší, ale také jsem očekával víc. Musíme si vybrat to dobré, poučit se z tohoto závodu a pokusit se být lepší příští týden.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
V tomto závodě, alespoň papírově, to nevypadalo, že by nám měl okruh nějak zvlášť vyhovovat. Ale i přesto jsme dokázali bojovat o vítězství až do posledního kola. Restart po výjezdu safety caru zvládl Sebastian velmi dobře, byl opravdu velmi blízko.
Je škoda, že byl Kimi potrestán, stálo ho to skoro půl minuty, ale dokázal se do závodu vrátit a po restartu se mu povedl hezký předjížděcí manévr. SF70H se jeví jako schopný závodní vůz a tým, na trati i v Maranelu, pracoval s velkým soustředěním a odhodláním. Nicméně se musíme nadále zlepšovat. Další závod v Monze bude pro nás setkáním s našimi fanoušky.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo
Je to vždy pěkné být na pódiu. Obzvlášť po včerejšku, když jsem věřil že jsme měli na víc. Sice měl Max problém a Kimi udělal chybu, ale věřím, že jsme udělali pokrok. Ukázali jsme slušnou rychlost a s výsledkem jsem spokojen, protože jsme využili příležitost a to maximálně. Ale je mi líto Maxe. A bohužel ne svojí vinou je to pro něj sezóna jako na houpačce. Určitě je frustrující, když se to stane během domácího závodu.
Max Verstappen, nedokončil
Nevím, co znamená příliš mnoho nedokončených závodů. Mé pocity? Frustrovaný a zklamaný a ne spokojený. Na špičkový tým by se tohle nemělo stávat. Na začátku se dá říci smůla, může se to stávat. Ale pokud je to pošesté v roce, nemůžete to už uvalit na smůlu. Fanoušci si kupují drahé vstupenky, aby viděli závod a já ujedu osm kol. Také je to demotivující, kvůli tvrdé práci, máte skvělou kvalifikaci a těšíte se a potom skončíte po pár kolech. Nevím, co na to říci, je to těžký rok.
Christian Horner, šéf týmu
Daniel zajel fantasticky. Zvolili jsme správnou strategii a po restartu to proti Bottasovi fungovalo. A potom dostal i Kimiho a dojel třetí. Bohužel co se Maxe týče, je to frustrující. Vyjel si skvělý start, a ne svojí vinou měl problém s motorem. Nemělo by se to stávat a sám Alain Prost se mu omluvil. Chtěli bychom se také omluvit všem holandským fanouškům, kteří sem přijeli. Je to skvělý talent a z tohoto období odejde jako silnější jezdec. I přes zklamání, které teď cítí a penalizaci věřím, že v Monze bude chtít ukázat maximum.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 6. místo
Byl to solidní den. Jsem šťastný a příjemně překvapen. Měl jsem špatný start, ale byl jsem schopen ho v první zatáčce napravit a pak při sjezdu dolů do Eau Rouge jsem předjel Checa Péreze. Vůz se choval lépe než včera a byli jsme opět čtvrtým nejrychlejším týmem, což nám umožnilo být šestí.
Sváděl jsem skvělé boje s Fernandem a Estebanem, často jsme byli bok po boku. Fernanda jsem zdolal díky jízdě v závěsu a za pomoci DRS, s Estebanem to bylo po dlouhém souboji přes tři zatáčky a já si říkal "Bože, tohle neskončí dobře". Naštěstí to bylo skvělé závodění a určitě to bylo zajímavé sledovat z diváckého pohledu. Mám před Monzou dobré rozpoložení.
Jolyon Palmer, 13. místo
Myslím, že závod mohl pro mě dopadnout lépe. Věděli jsme, že penalizace znamená začít na použitých pneumatikách, zatímco všichni kolem budou mít čerstvé, což nás sráželo dozadu. Přesto jsem měl slušný start a auto bylo mnohem lepší, když jsme vyměnili pneumatiky. Pak nás také zdržela jízda uprostřed balíku pilotů, což bylo po většinu závodu. Měl jsem pár dobrých soubojů, bylo to zajímavé, jen je škoda, že z toho nic nebylo. Kdybych začal sedmý, určitě bych měl dnes body na dosah.
Cyril Abiteboul, výkonný ředitel
Tým absolvoval celkově dobrý závod a skončil na bodech, tam, kam patřil jako čtvrtý nejlepší jak v kvalifikaci, tak v závodě. Nico vyrovnal nejlepší umístění v sezóně a po prvním obtížném kole byl schopen se vrátit do boje o pozice a využil velmi dobré strategie, která byla dokonale zvládnuta. Jolyonovy výsledky byly pro něj zklamáním, penalizace pět míst na startu a z toho plynoucí výsledek neodpovídá jeho výkonu o tomto víkendu. Stačí si všimnout, jak se změnilo jeho tempo od soboty do neděle.
Chtěl bych se zmínit o Red Bullu. Jejich závod je typickým kontrastem: na jedné straně Daniel Ricciardo prokázal solidní tempo a vyjel další pódium, na druhé straně Verstappen opět odpadl. Jádrem problému se zdá být otázka elektronických systémů. Osobně se Red Bullu omluvím, konkrétně Maxovi a jeho fanouškům, kteří jsou zklamáni stejně jako my. Budeme s Red Bull Racing úzce spolupracovat, abychom definovali problémy a vytvořili plán pro odstranění příčin, jakou byla ta dnešní, která způsobila, že Max nemohl využít svůj balíček.
HAAS
Romain Grosjean, 7. místo
Byl to pekelný závod. Věděli jsme, že bychom se mohli umístit někde kolem desátého místa, ale nemysleli jsme, že skončíme tak vysoko. Po několika kolech bylo auto v pořádku, neměl jsem dobrý start, ale tvrdě jsem usiloval o zlepšení. Ultraměkké pneu nám vyhovovaly, jeli jsme na jednu zastávku.
Před námi byla Force India, která měla mít o zastávku víc, ale vypadalo to, že se nám příliš nevzdaluje, takže to pro nás bylo dobré. Po safety caru jsem se snažil dostihnout Renault, ale byl přeci jenom trochu rychlý. Jsem jako tým šťastný, velmi pyšný. Po prvním tréninku jsem si myslel, že to bude těžké, ale opravdu se nám dařilo. Co se týče výkonnostního okna u pneumatik, stačilo dobré nastavení a byli jsme od počátku víkendu ve hře.
Kevin Magnussen, 15. místo
Studené brzdy, zablokoval jsem všechna kola a v poslední zatáčce před restartem jsem se vezl mimo trať. Byla to moje chyba a musím se týmu omluvit. Tento víkend jsme mohli zakončit bodovanými pozicemi v případě obou vozů. Příští týden musím být tvrdší, abych uspěl. Je jasné, že budu rád, že Romain získal body, ale teď se to těžko tráví. Snad se to povede příští týden.
Myslím, že jsem sváděl dobré souboje s Massou, byl jsem ve stintu před výjezdem safety caru rychlejší. Myslím, že bych s ním dále bojoval, ale nestalo se tak, jsem tím opravdu frustrovaný. Myslím, že jsme měli dojet oběma vozy na bodech, jsem skutečně naštvaný. Auto opravdu funguje dobře, jeli jsme na trati, kde jsou běžné vysoké rychlosti a příští týden to bude stejné. Doufám, že na ní budeme také silní. Je vždy zklamáním, když neuspějete, což se dnes stalo.
Günther Steiner, manažer týmu
Myslím, že jsme nakonec šťastní, že jsme tu získali šest bodů. Je škoda, že Kevin při restartu probrzdil a zničil pneumatiky. Ale máme bodový přísun, pořád nám přibývají. Druhou polovinu sezóny jsme začali bodovanou pozicí, takže doufáme, že nadále budeme skórovat. Oba vozy byly velice dobré, myslím, že můžeme být spokojení s tím, co jsme tady předvedli.
WILLIAMS
Felipe Massa, 8. místo
Dnes jsem byl se závodem velice spokojen, bylo to jako vítězství. Skvělý start, skvělé předjíždění, vůz měl dobré tempo, ačkoliv jsme s ním včera bojovali, takže jsem opravdu šťastný, také že mi vozidlo vydrželo až do konce. Myslím, že to byl dnes hodně náročný závod, ale jsem šťastný. Vím, osmé místo není nic velkolepého, zvláště s ohledem na to, co jsem v kariéře dosáhl, ale dnes jsem jel s vozem a v závodě se choval tak, že to bylo určitě téměř jako vítězství. Pořád je toho na autě hodně co dělat a vylepšovat, zvláště to, co v posledních dvou závodech nefungovalo, ale jsem spokojen s perfektním závodem, který se mi dnes povedl.
Lance Stroll, 11. místo
Jistě to je lepší než včera, ale skončil jsem mimo body, což je nepříjemné. Měli jsme štěstí, že vypadly některé jiné vozy, dnešek byl rozhodně mnohem lepší. V závěru se projevilo poškození mého vozu, které jsem utrpěl při předjíždění Magnussena při restartu. Ulomil se mi kousek předního křídla, ale musel jsem s tím vydržet až do konce. Nebýt toho, mohl bych možná útočit na Sainze a na body, ale byl to dobrý závod, ve kterém se toho hodně událo a já se tím bavil. Bylo skvělé cítit, že vůz v závodě pracuje lépe než v kvalifikaci.
Paddy Lowe, technický ředitel
Blahopřeji Felipemu za skvělý závod a čtyři body. Po problémech v posledním měsíci a faktu, že nejel závod v Maďarsku je skvělé, že se vrátil na tak náročném okruhu a přivezl velice dobrý výsledek. Jsem si jistý, že není nikdo šťastnější než on sám. Lance nevyužil jednu či dvě příležitosti, takže z jeho strany nešlo o dokonalý závod, ale dojel těsně za bodovanými pozicemi, takže to je kvalitní výsledek. Pro tým to byl až do konce velmi obtížný víkend, takže jsme opravdu rádi, že jsme využili to, co nám dnešní závod poskytl.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 9. místo
První incident, to bych ještě pochopil, že mě neviděl a natlačil do zdi. Ale ten druhý, to už bylo příliš. Jaký to mělo smysl mě nacpat do zdi ve 300 km/h, ohrozit můj život? Přišli jsme o hodně bodů. Měl by být [Pérez] profesionálním jezdcem.
Promluvím s ním a řeknu mu pravdu. Má-li dojít na chlapská slova, pak na ně dojde. Plně chápu vedení, které nám chce zakázat spolu závodit. Byl to stupidní manévr, zcela nesmyslný. Musíme šéfům ukázat, že jsme profíci. On v F1 závodí už 7 roků, měl by více přemýšlet o tom, co dělá.
Sergio Pérez, 17. místo
První incident s Estebanem [Oconem] byla 100% moje chyba. Odstartoval jsem pozdě, zvolil jsem špatný mód, měl jsem k dispozici jen 50% výkonu, byla to mela. Neměl jsem tu správnou energii a vůbec jsem ho neviděl.
Při tom druhém byl příliš velký optimista, nebylo tam místo pro dvě auta. Je škoda, že k tomu došlo, protože jsme si oba zničili závod. Nemělo by k tomu docházet. Jsem zklamán sám sebou, je to poprvé, co jsem udělal něco špatně - u té první kolize. S tou druhou to bylo na hraně, Esteban tam neměl místo.
Musíme si promluvit, táhne se to od Baku. Musíme hledět vpřed jako tým. Dnes jsme přišli o hodně bodů na naší silné trati.
Vijay Mally, šéf týmu
Byl jsem s výkonem během letošní doposud velmi spokojen a bohužel ať už jakkoliv podporuji soutěžení a těsné závodění, opakované incidenty se stávají velmi znepokojujícími. A za těchto podmínek budu nucen přijmout opatření k obraně páté pozice v tabulce šampionátu.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 10. místo
Do Spa jsme jeli s tím, že bodovat bude hodně složité, takže je to pro nás příjemné překvapení. Měli jsme dobré tempo. Spa je okruh kde jsem se již od juniorských kategorií cítil dobře, je skvělé, že se mi povedlo odjet dobrý závod.
Byl to zábavný závod plný skvělých soubojů, dnes jsem si to opravdu užil a je vynikající, že jsem skončil na bodech, které jsme tento víkend opravdu nečekali! V pátek jsme měli skutečně dobré tempo, ale po včerejší kvalifikaci jsme vůbec nevěřili v to, čeho jsme dnes dokázali dosáhnout. Po těžkém startu jsme přešli na alternativní strategii - ztratil jsem pár míst kvůli tlačenici v zatáčce 1, potom se nám podařilo vrátit do závodu. Grand Prix provázelo mnoho událostí, my jsme jako tým udělali správné rozhodnutí v pravou chvíli. Dnešní bod je pro nás velkou odměnou, chutná jako vítězství! Z Belgie odjíždíme spokojeni s výsledkem.
Daniil Kvjat, 12. místo
Dnes to byl dobré zlepšení, když vezmu v úvahu, že jsem startoval ze samého chvostu. Závod to byl těžký, nastupoval jsem k němu, aniž bych toho v tréninku najel nějak moc... Ale podařilo se mi to. Byly to dobré souboje.
Pokaždé, když jsem měl volno, podařilo se mi krátit odstupy, ale pak jsem zase uvízl mezi dalšími vozy v nevhodných chvílích, zejména v druhé polovině závodu po první zastávce. Koneckonců, po náročném víkendu je to dobrý výsledek. Teď se připravujeme na Monzu, nečekáme, že by to byla naše nejsilnější trať, ale nikdy nevíte, co se stane a my se pokusíme dosáhnout co nejlepších výkonů a chceme zažít bezproblémový víkend vedoucí k dobrému výsledku.
Franz Tost, šéf týmu
Ve Spa jsme prožili těžký víkend. Nečekali jsme, že to bude snadné, což se také potvrdilo zejména v kvalifikaci. Mohli jsme doufat pouze v Carlosův start ze středu pole. Daniil měl už od prvního tréninku problémy, které jsme nezvládli vyřešit, takže nakonec jsme mu vyměnili kompletní pohonnou jednotku, což vedlo k penalizaci a posunu na roštu. Po startu byly oba vozy uprostřed tlačenice v první zatáčce, takže ztratily několik pozic. Naštěstí se Carlos poté chytil a získal bod za desáté místo. Myslím, že je to maximum, čeho jsme dnes schopni dosáhnout. Jeho první stint byl velmi silný, zvládl jízdu na ultraměkkých pneu zvláštním způsobem, který mu pomohl pobyt na trati prodloužit.
Daniil byl schopen získat několik pozic během ubíhajícího závodu a dojel dvanáctý. Myslím, že safety car naší strategii nepomohl, zejména při našem výběru pneumatik. Mohli jsme jinak mít ke konci závodu větší výhodu. Nyní můžeme doufat, že příští týden na Monze získáme nějaké body, abychom obhájili naší pozici v Poháru konstruktérů.
MCLAREN
Stoffel Vandoorne, 14. místo
Byl to náročný závod. Měli jsme dobrý start, ale potom to byl celkem frustrující závod. Z naší startovní pozice to bylo od začátku jasné, že to bude náročné. Navíc jsem cítil, že i když jsme udělali pokrok co se rychlosti týče, ale na rovinkách jsme prostě neměli šanci. Nemohli jsme se bránit ani předjíždět. Je to víceméně maximum, co jsme mohli docílit. Dojeli jsme do cíle a to je asi jediné pozitivum. Věděli jsme, že to bude těžké a prokázalo se to.
Fernando Alonso, nedokončil
Obecně to byl dobrý víkend. V kvalifikaci to byla dobrá týmová hra, měl jsem skvělý start - bylo to správné rozhodnutí jet venkem - a po prvním místě jsem byl sedmý. První tři nebo čtyři kola to byla hodně dobrá jízda. Pak jsem se pokoušel bránit svou pozici, ale na rovinkách mě auta předjížděla, aniž by aktivovala DRS. Určitě není snadné takhle závodit, protože nesvádíte žádný souboj kolo na kolo.
Bylo to obtížné odpoledne a v tomto závodě jsme nebyli konkurenceschopní. Vůz byl na rovinkách moc pomalý a bylo nemožné svádět nějaké souboje, takže dnešní možnost bodovat byla také nemožná. Nakonec jsem musel zastavit kvůli poruše motoru. Situace je taková, jaká je, potřebujeme se co nejdříve zlepšit tak rychle, jak to jenom půjde. Vím, že tým na progresu vozu pracuje dnem i nocí a doufám, že to na výsledcích bude brzy vidět.
Eric Boullier, závodní ředitel
Dnes to bylo velké zklamání. I přes maximální úsilí a skvělé starty obou, kdy jsme se odvážili snít o postupu, ale bohužel to bylo jen krátkodobé. Věděli jsme, že to bude náročné, ale po pozitivním startu jsme věřili v lepší výsledek. Ale bohužel náš balík nebyl tak konkurenceschopný, čehož jsme se obávali. Fernando do toho dal vše, stejně tak Stoffel, nakonec dojel na svém oblíbeném okruhu čtrnáctý, daleko za body. I tak jel solidní závod a zvládl maximum.
SAUBER
Marcus Ericsson, 16. místo
Věděli jsme, že v tomto závodě nebudeme příliš konkurenceschopní. Byly tu některé dobré momenty, zejména v prostředním sektoru. Nedostatek lineární rychlosti v prvním a prostředním sektoru však pro nás tento závod udělal hodně obtížným. Ačkoliv trať na Monze bude podobně náročná, zejména co se týče nároků na pohonnou jednotku, uděláme vše, co bude v našich silách, abychom vybojovali nejlepší možný výsledek.
Pascal Wehrlein, nedokončil
Byl to pro mě těžký víkend. Měl jsem problém se zavěšením mého vozu, takže jsem bohužel musel ze závodu odstoupit. Nyní se soustředím už na další podnik a těším se na to, že na Monze dostanu novou příležitost a dosáhnu lepšího výsledku.
Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Bohužel byl závod pro Pascala příliš krátký. Musel odstoupit už ve třetím kole kvůli zavěšení. Marcusův první stint byl v pořádku, bojoval se svými přímými soupeři - nicméně poslední část závodu byla velkým zklamáním. To už jsme věděli, že auto je poškozené. Nyní pracujeme na zlepšení výkonu pro další závody.