Alonsovi letos končí kontrakt u McLarenu a po včerejším fiasku v kvalifikaci, kdy Alonsa opět zklamala pohonná jednotka od Hondy a Španěl do rádia opět řval své tradiční "NO POWER".
Zajímavé příležitosti ale pomalu mizí a naděje, že by Alonso skončil v týmu, který bude v příštím roce papírovým favoritem na titul, je mizivá. Ferrari si nechává Icemana a Vettela, u Mercedesu se změny též neočekávají a Red Bull své piloty také měnit nebude.
Pokud tedy Alonso bude chtít změnit své působiště, bude se pravděpodobně muset spokojit s týmem ze středu pole. "Dostal jsem několik nabídek. Na 60 % z nich jsem rovnou řekl, že ne. Zbylých 40 % je pořád ve hře. Se svým rozhodnutím budu čekat co nejdéle," řekl Španěl pro agenturu Reuters.
"Plán mám více či méně jasný. Nechci udělat rozhodnutí, do kterého bych musel vkládat přehnané naděje. Chci něco jistého. Chci být konkurenceschopný od prvního dne a chci mít možnost vyhrávat," dodal rodák z asturijského Ovieda.
Paddy Lowe, technický šéf Williamsu, přiznává, že špičkový pilot by byl pro tým velkou vzpruhou. "Když máte v týmu špičkového jezdce, všichni jsou více motivováni a pracují tvrději. Je tu spousta pilotů a my se vždy snažíme získat ty nejlepší. Abychom mohli vyhrávat, potřebujeme skvělý vůz a skvělého pilota. Je to jednoduché, čím lepší máte vůz, tím lepší piloty můžete zaujmout."
Současný monopost Williamsu má do skvělého vozu ještě daleko. Včera oba piloti tradiční britské stáje vypadli v první části kvalifikace. V poháru konstruktérů je pak tým sponzorovaný firmou Martini pátý se 41 body. Force India je navíc v nedohlednu a Toro Rosso je Williamsu doslova v patách - rozdíl dvou bodů.