Prohlášení po kvalifikaci: Hamilton si užívá vyrovnání Schumacherova rekordu

Lewis Hamilton | foto: Daimler AG

SPA-FRANCORCHAMPS - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO KVALIFIKACI; Jak hodnotí jezdci a šéfové týmů své výkony v kvalifikaci na Velkou cenu Belgie?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1.
Nemůžu tomu uvěřit. Musím moc poděkovat svému týmu, odvedl úžasnou práci. Být tady před Ferrari je ohromný pocit. Tohle je jeden z mých oblíbených okruhů, takže přijet tady a dát dohromady takové kolo, to je sen. Mám tu nejlepší práci na světě.

Vyrovnání Schumacherova rekordu je výjimečné. Slyšet zprávu od Rose - musím moc poděkovat. Myslím na Michaela a modlím se za něj neustále. Měl jsem tu čest s ním závodit a vždy jsem ho obdivoval a stále obdivuji. Je mi zkrátka ctí mít teď stejný počet vyhraných kvalifikací, on ale stále zůstává jedním z největších jezdců všech dob.

Valtteri Bottas, 3.
Bylo by samozřejmě hezké, kdybychom oba startovali z první řady, ale i tak nemám špatnou výchozí pozici. Dnes jsem cílil na pole position, ale co si budeme nalhávat, Lewis odvedl naprosto perfektní práci. Já zatím stále zápolím s tratí i vozem a nejsem schopen dostat se tak blízko. Ještě se na to budeme muset podívat. Teď už se soustředím na zítřek.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel stáje
Fantastické, jsem rád, že získal pole position. Odvedl skvělou práci. Motor funguje, auto funguje. Udělali jsme vše dobře, ale rozdíl mezi námi a Ferrari jsou dvě desetinky, takže je to těsné. Bottasovi utekl závěr, ale sám říkal, že mu nějak nesedí auto.


FERRARI

Sebastian Vettel, 2.
V Q1 jsem měl dobrý pocit, ale trochu jsem o něj přišel. V posledním kole bylo auto živější. S Kimim, který musil své kolo přerušit, jsem měl trochu štěstí. Poskytl mi velmi příjemný aerodynamický stín, díky kterému jsem si trochu víc věřil na Valtteriho.

Kimi Räikkönen, 4.
Vibrace mi moc nepomohly. Celý víkend byl dobrý, ale pak se nám takhle nepovedla kvalifikace. Jsem z toho hodně zklamaný. Všichni jsme jezdili podobné časy a byl to těsný souboj. Nejsem teď zrovna nadšený, ale zítra to můžeme napravit.


RED BULL

Max Verstappen, 5.
Bylo to dobré, užil jsem si kvalifikaci, jezdil jsem na limitu. Dal jsem dohromady všechny sektory, což se vám nepodaří v každé kvalifikaci. Ferrari s Mercedesy bude těžké porazit, ale tady se může přihodit ledacos, takže uvidíme zítra. Vidět tolik svých fanoušků kolem je skvělou motivací.

Daniel Ricciardo, 6.
Nelituji toho, že mě Max v kvalifikaci předčil. Mercedesy a Ferrari byly dnes rychlé. Zlepšili jsme nastavení, začali jsme na to více tlačit, ale objevilo se více problémů - zřejmě to bylo o něco lepší, když jsme byli konzervativnější.

Zítra budeme mít větší šanci s tím, jak se budou opotřebovávat pneumatiky. Nikdy nevíte ani za sucha, objevují se puchýře, s pneumatikami se toho může stát hodně. Vypadáme OK, jsem dostatečně blízko. Uvidíme, jak dopadne první kolo, pokusíme si to užít.

Christian Horner, šéf týmu
Max byl celkem blízko, ale v Q3 nemáme takové módy pro vyšší výkon, jako oni. V závodě jsme konkurenceschopnější. V 1. zatáčce a v 1. kole to bude zítra zajímavé.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 7.
S kvalifikací jsem spokojen, přestože jsme nedokázali úplně dobře nastavit vůz, ale i tak jsem dokázal získat P7, což je důležité. Na nastavení jsme hodně pracovali, ale nebyli jsme schopni dostat auto, do ideální pozice. Byl jsem tak příjemně překvapen se svým výsledkem. Tým pracoval tvrdě a zítra nás čeká celý závod. A já pojedu na maximum.

Joylon Palmer, 10.
Byl to docela pozitivní den, doufal jsem v sedmé místo, ale nakonec jsem skončil desátý. První i druhá část kvalifikace šla jak po másle, bohužel Q3 již nevydrželo auto. Je to škoda. V autě jsem se cítil dobře, což se mi v poslední době nestávalo. Těším se na zítřejší závod.

Alan Permane, sportovní ředitel
S celkovým výsledkem týmu jsme spokojeni. Je to již třetí víkend v řadě, kdy jsme měli čtvrté nejrychlejší auto a to je skvělá zpráva pro zbytek sezóny. Joylonovi nastavení sedlo hned od prvních kol, Nico měl trochu problémy s vyvážením, ale s tím se v kvalifikaci dokázal vypořádat.

FORCE INDIA

Sergio Peréz, 8.
Jsem zklamaný svým kolem z Q3. Byl jsem na tom podobně jako Kimi v prvním sektoru, pak v druhém sektoru své kolo vypustil a já již neměl aerodynamický pytel, což mě stálo pár desetin. Věřím, že jsme měli rychlost na to, abychom byli dnes před Renaultem, ale i tak jsme v dobré pozici. Spa je místem, kde se může stát cokoliv, takže bude důležité zůstat mimo případné maléry. V prvním kole to může být drsné, pak je tu ještě Les Combes, kde se většinou pole sjíždí. Věřím, že budeme silní a přivezeme dobrý výsledek.

Esteban Ocon, 9.
Myslím si, že jsme dnes měli na víc. V Q2 jsem začal ztrácet přilnavost, to musíme ještě zanalyzovat. V Q2 jsem byl o tři desetiny rychlejší než v Q3, takže jsem nejel na maximum. I tak ale věřím, že zajedeme dobrý závod. Máme rychlé auto, hlavně pak v prvním a posledním sektoru. Tahle trať je vhodná pro pořádné závodění a já věřím, že zítra bude spousta příležitostí k předjíždění a čekají nás nějaké dobré souboje.

Otmar Szafnauer, zástupce šéfa stáje
Dosáhli jsme našeho cíle: dostat oba vozy do první desítky, což nás staví do dobré pozice. Ale nemyslím si, že naše poslední kola v Q3 byla optimální. V autě se skrývá ještě potenciál. Důležité je, že jsme si to dobře rozehráli pro zisk bodů. Musíme se nyní soustředit na nastavení a doufejme, že se vše zítra povede. Předpověď by měla být stejná jako dnes, takže pokud dobře odstartujeme, máme dobré šance na zisk slušných bodů.

MCLAREN

Fernando Alonso, 11.
Přestala mi fungovat baterie a ztratil jsem 6 desetin mezi 11. a 12. zatáčkou, jel jsem ale o 2 desetiny lépe než v minulém kole, v posledním sektoru bych se zlepšil o další 2 desetiny. Bez problémů bychom se dostali do Q3, ale 11. místo a nové pneumatiky není špatný výchozí bod.

Stoffel Vandoorne, 15.
Dneska to byl jednoznačně pozitivní den, celý víkend vím, že budu startovat zezadu. Dnes to bylo hlavně o tom, abych pomohl Fernandovi a abychom dostali obě auta do druhé části. To se nám nakonec povedlo. Bohužel Fernando nedokázal postoupit do Q3, ale musíme se soustředit na zítřek. Vím, že startuji až z 20. místa, takže mám co dohánět.

Eric Boullier, závodní ředitel stáje
Dnes tým ukázal nevídanou sílu a ducha. Měli jsme složitý začátek dne. Jsem pyšný na všechny kluky a holky v garáži. Odvedli skvělou práci a připravili dokonalou strategii, takže zítra musíme vše zúročit.

Během noci jsme objevili problémy na Stoffelově pohonné jednotce, kvůli čemuž jsme museli jeho motor měnit, což pro naši belgickou hvězdu znamenalo další propad na startovním roštu. Jeho tým ale odvedl skvělou práci a chtěl bych jim za to poděkovat. Navíc oba kluci odvedli skvělou práci v kvalifikaci, což je skvělé a oběma to pomohlo dostat se do Q2.

V druhé části se pak Stoffel obětoval, aby Fernandovi poskytl rychlostní výhodu na tomto náročném okruhu, který se vyznačuje svými vysokými nároky na výkon. Skvěle, Stoffele. Věřím, že se ti to jednou vrátí.

Přes všechnu práci týmu nakonec Fernando do Q3 nepostoupil, byl ale velmi blízku, bohužel se objevil problém během jeho posledního kola a nemohl svůj čas posunout. Jedenácté místo nakonec není tak špatné, dává nám více prostoru pro volbu strategie. Historie jasně dokazuje, že nás čeká náročný závod, ale pokud budeme mít štěstí, budeme tvrdě pracovat a pomůže nám počasí, budeme schopni belgickým fanouškům přinést dobrou show.

HAAS

Romain Grosjean, 12.
Včera jsme zkoušeli několik úrovní přítlaku a nakonec jsme sáhli po moc nízké a auto se chovalo dost záludně. Jsem s naším výkonem spokojen. V kvalifikaci jsem zajel slušné kolo, s vzduchovou kapsou bych si vedl ještě lépe, ale nebyl jsem v závěsu za žádným vozem, což mě zpomalilo na rovinkách. Udělali jsme maximum, nastavení bylo OK. Snažil jsem se tvrdě, ale tyhle okruhy nám nesedí. Zítra to bude náročné a může se toho hodně stát. Nikdo nemá informace o degradaci gum na vozech s plnou nádrží. Už se těším.

Kevin Magnussen, 13.
Kvalifikace byla OK. V posledním kole jsem to neposkládal moc dobře, což je škoda. Stejně by to asi moc nezměnilo, ale i tak. Nakonec se ukázalo, že rozdíl je stejně propastný. Romain na to ale měl. Nejsme úplně ve špatné pozici a můžeme se pokusit bojovat o body. Muselo by se toho ale hodně semlít. Nevíme, jak se auto v závodě bude chovat. Uvidíme. Já očekávám, že to bude dost podobné dnešku.

Gunther Steiner, šéf stáje
Včera bychom tento výsledek přivítali, ale vždycky chcete víc. Ráno to vypadalo dobře, mnohem lépe než včera. Všichni odvedli skvělou práci. Startujeme z P12 a P13 a na 11. místo toho moc nechybělo. Zítra máme volnou ruku, co se týče pneumatik. Uvidíme, jak to dopadne.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 14.
Byl jsem jsem osmý, ale pak nastaly problémy s pneumatikami. Dnešek nebyl zrovna dobrý den, snažili jsme se, ale byli jsme si také vědomi, že něco takového se může stát. Zbytku pole se daří dostat z auta více výkonu a přítlaku, jde nám to zatím dost průměrně.

Daniil Kvjat, 17.
Tento víkend jsem toho moc nenajezdil, nebylo to vůbec jednoduché. Ráno během tréninku jsme měli problém s motorem a musím říct, že kluci odvedli skvělou práci a stihli vše vyměnit ještě před kvalifikací. Chtěl jsem zajet dobré kolo, ale necítil jsem se v autě moc dobře a bylo z toho až P17. Navíc jsem nebyl schopen najet žádné závodní simulace, takže nevím, co od zítřka očekávat. Navíc mě čeká penalizace a startuji zezadu, budu se snažit a uvidíme, jak to dopadne.

James Key, technický ředitel
Dnešek nebyl dnem, ve který jsme doufali. V pátek a během dopoledního tréninku to nevypadalo špatně - alespoň co se týče Carlose. Vyřešili jsme včerejší Daniilův problém, ale dnes se objevil problém s motorem, takže neměl tolik příležitostí k přípravám, za což se mu omlouváme. Samozřejmě se budeme snažit zajet co nejlepší výsledek i přes naší penalizaci. Mechanici odvedli skvělou práci, když připravili Daniilův vůz na kvalifikaci, za což jim patří velký dík.

U Carlose jsme použili podobné nastavení jako včera a vše vypadalo OK. V kvalifikaci zvládl první část, ale pak jsme nebyli schopni dostat z auta více. Budeme se na to ještě muset podívat a zjistit, co se stalo. Naše myšlenky již směřují na zítřek, jsme na tom o něco hůře, než jsme předpokládali, ale musíme to přijmout.

WILLIAMS

Felipe Massa, 16.
Nejsem zvyklý, že bych vypadával v Q1, ale to je prostě naše současná situace. S kolem jsem byl spokojen, ale nebylo dost dobré na to, aby uspělo. Jsem zklamaný, že jsem vypadl tak brzy. Navíc to ukazuje, že zbytek pole se posouvá. Potřebujeme nyní zabrat a zlepšit vývoj.

Lance Stroll, 18.
Měl jsem problém s předním křídlem. Bylo to smolné, ale občas se to prostě stane. Bohužel jsem nemohl odjet další jízdu a skončil jsem v Q1. Potřebujeme lepší auto - a to jak v zatáčkách, tak na rovinkách. Musí být prostě rychlejší. Chybí nám přítlak a nejsme schopni jezdit tak rychle jako zbytek.

Paddy Lowe, technický šéf stáje
Zklamání. Felipe samozřejmě šel do kvalifikace s vědomím, že ho čeká penalizace 5 míst. Vypadl v Q1 na 16. místě a smůlu měl i Lance, na jehož voze byl problém s předním křídlem, které jsme byli nuceni vyměnit v omezeném čase a bohužel se nám nepodařilo vlézt do limitu.

SAUBER

Marcus Ericsson, 19.
Věděli jsme, že dnešní kvalifikace bude náročné, jelikož tato trať je hodně o výkonu. Navíc jsem měl technické potíže ve třetím tréninku a odjel jsem jen pár kol. Tým nakonec odvedl skvělou práci a připravil vůz. Jelo se mi dobře, ale musíme ještě zlepšit rychlost. Do závodu může zasáhnout počasí, takže se uvidí.

Pascal Wehrlein, 20.
Nakonec to nebyl až tak špatný den. V třetím tréninku jsem odjel spoustu kol, ale problémem je rychlost, prostě nejsme tam, kde bychom chtěli být. Musíme se ještě podívat na data a najít cestu, jak se do zítřka zlepšit.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy