Monako představovalo obrat, Mercedes po něm dle Allisona své potíže vyřešil

Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci v Monaku až 14. nejrychlejší čas | foto: Daimler AG

Špatná výkonnost ve Velké ceně Monaka podle technického ředitele Jamese Allisona pomohla Mercedesu k tomu, aby se zaměřil na své slabiny a zlepšil svůj letošním monopost.

I když Stříbrné šípy do květnového závodu v Monaku vyhráli tři z pěti závodů, tak se na pomalém městském okruhu dle očekávání trápili - Valtteri Bottas dojel čtvrtý a Lewis Hamilton dokonce až sedmý poté, co v kvalifikaci skončil na 14. místě. Ferrari tam vybojovalo první a druhou příčku a dostalo se do vedení v šampionátu konstruktérů.

Mercedes pak usilovně pracoval a vyřešil své potíže s nastavením a provozem pneumatik v optimálním rámci - vyhrál tři z následujících čtyř závodů a během letní přestávky má před Scuderií náskok 39 bodů.

"Monako bylo okruhem, kde jsme ukázali jen velmi málo dobrých částí na voze, většina z nich byla špatných. A opravdu nám v tomto ohledu pomohlo, protože naše mysli zaměřilo tím směrem, kde se nacházely potíže. Bylo velmi, velmi užitečné," popisuje pro Autosport Allison.

Valtteri Bottas dojel čtvrtý se ztrátou 5,5 vteřin na vítězného Sebastiana Vettela | foto: Daimler AG

"Před Monakem jsme několik závodů vyhráli. Ve všech kromě jednoho jsme získali pole-position. Očividně jsme měli rychlé auto. Pak se můžete chlácholit tím, že všechno bude v pořádku. Ale Monako nám pomohlo vidět problémy, s nimiž jsme se museli vyrovnat, protože se nám nelíbilo to, co jsme tam zažili," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"Čistota, s jakou nám byly v Monaku předloženy, zjednodušila určení těch největších faktorů a toho, jak na ně, takže to bylo užitečné ve dvou směrech: jako podnět a jako diagnostika," poukazuje na potíže, které Mercedes u svého monopostu odhalil na nejpomalejší trati kalendáře.

Pochopení vozu mělo podle Allisona větší přínos než kterýkoliv z nových dílů: "Po Monaku jsme zatím nezažili opravdu slabý závod. A do Kanady po něm jsme nepřivezli žádná vylepšení."

Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W08 EQ Power+ během Velké ceny Monaka | foto: Daimler AG

Podle sportovního ředitele Tota Wolffa prožil Mercedes po Monaku "zřejmě nejužitečnějších 10 dní" této sezóny. "V Minulosti jsme zažili podobné okamžiky, například v Singapuru [v roce 2015]," vzpomíná.

"Pracují celou dobu na velmi vysoké úrovni, ale když se přihodí takové věci jako v Monaku, kdy se najednou celá vaše výkonnost propadne, pak je kladen ještě větší důraz na to, abyste se pokusili zjistit, co se stalo. Hodně na mě zapůsobilo to, jak se s tím tým popral a celou situaci zvládl. Ale tak to máme každý víkend," chválí Wolff své lidi.

"Každý víkend se snažíme identifikovat problémy, nalézt řešení, pokoušíme se zjistit, jak optimalizovat výkonnost. Neustále čelíme obtížím, většinou veřejnosti nejsou viditelné," dodává sportovní ředitel Mercedesu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy