Má právo na fundovaný názor, protože Kimi Räikkönen je služebně i věkově nejstarším pilotem startovního pole. Opět s výhradou, že monackou epizodu Jensona Buttona odložíme stranou. Kdo tedy Icemana nejvíc oslovil a komu předpovídá v F1 světlou budoucnost? Kimi do jisté míry zůstává patriotem, protože se zalíbením spočinul na jezdeckých schopnostech devatenáctiletého Charlese Leclerca.
V jeho osobě také roste šance, že se po šedesáti letech opět objeví ve startovním poli zástupce Monaka. V roce 1958 se naposledy o start na domácí půdě pokoušel legendární Louis Chiron. I když anály F1 jsou poněkud komplikované a některé prameny uvádějí za občana miniknížectví i Oliviera Berettu, který ve voze Larrouse absolvoval v sezóně 1994 devět závodů. Ovšem v té době byl označován za Francouze.
To je ale pouze historická hříčka. Nás zajímá rodák z Monte Carla, který je suverénem letošního ročníku F2, kde po sedmi závodech vede o 50 bodů před Britem Oliverem Rowlandem z konkurenční stáje DAMS. Leclerc se stal členem Akademie pilotů Ferrari v loňském roce, měl možnost si vyzkoušet vůz Ferrari už ve svých sedmnácti letech. Charles, který oslaví ve středu dvacáté narozeniny, se rovněž čtyřikrát posadil do vozu Haas v pátečním tréninku a na Hungaroringu v sezónních testech pilotoval rudého maranellského oře v prvním testovacím dni. Dle jeho vlastních slov mu ohromně pomáhá, když může sledovat při práci Sebastiana Vettela i Kimi Räikkönena.
"Je jenom dobré, když ho těší, jak mu celý tým pomáhá. Vždy je hodně složité pilotovat auto odlišné od těch, na které jste zvyklí. Ale čas je na jeho straně, při svých výkonech prokázal dostatečný pokrok a v budoucnu určitě dokáže velké věci," zhodnotil jeho schopnosti právě Räikkönen.
Psali jsme
Není proto divu, že se prezident Ferrari Sergio Marchionne vyvíjí aktivitu, aby mohl pro mladého pilota italského týmu Prema Racing najít místo, kde by se po závodní stránce "otrkal". Podobné to je i s Antoniem Giovinazzim. Hovoří se o Sauberu jako "juniorce" Ferrari.
"Jak už jsem podotkl, je zřejmé, že potřebuji zapůsobit na co nejvíc lidí, dělám proto, co se dá. S testy jsem spokojený, ale abych byl upřímný, při nich nebyl mým hlavním cílem někoho ohromit. Když se pak na konci roku objeví příležitosti, chňapnu po ní oběma rukama, ale zatím se chci soustředit především na své výkony ve Formuli 2," střízlivě hodnotí své šance Leclerc.