Verstappen po startu zablokoval v nájezdu do 2. zatáčky kola a narazil zboku do Ricciarda, pro kterého závod předčasně skončil. Na Maxe byl hodně naštvaný a FIA pokračujícího holandského mladíky brzy potrestala 10sekundovou penalizací stop & go.
Podle Hornera šlo ale o zbytečně přísný trest za postartovní kolizi, obzvlášť když Valtteri Bottas z Mercedesu nebyl ve Španělsku za podobný kontakt penalizován, byť tím ukončil závod Verstappenovi i Kimimu Räikkönenovi z Ferrari.
"Myslím, že zřejmě byli trochu horliví, když se podíváte na Bottasův manévr v Barceloně. Hovoříme o tom, že dochází k závodním incidentům, a já to vidím jako závodní incident," uvádí Horner, kterému se rozhodnutí komisařů nelíbí.
"Ano, Max udělal chybu. Přiznal se k tomu, zvedl ruku a svému týmovému kolegovi se omluvil. Za posledních 12 měsíců jsme vlastně měli štěstí, když tak často startovali vedle sebe a nedošlo k vzájemnému kontaktu. Nebyl v tom očividně žádný záměr, bylo to zkrátka velmi frustrující," popisuje šéf Red Bullu.
Oba jezdci si o tom spolu promluvili, čehož si cení: "Je to ohromně důležité. Musíte se umět podívat druhé osobě do očí. Textová zpráva či telefonát není totéž."
Verstappen v Maďarsku i přes 10sekundovou penalizaci dojel do cíle se ztrátou jen 13 vteřin, 5 kol před cílem dokonce jezdil jen 10,5 sekundy za vítězným Vettelem. U Red Bullu si ale uvědomují, že by na vítězství bez onoho trestu stejně neměli.
"My jsme to viděli už z našich pozic na roštu, předjíždění je navíc velmi obtížné. Ale v závodě jsme rozhodně rychlostně na Ferrari a Mercedes nic neztráceli. Mohli jste vidět, že po penalizaci se v jednu chvíli dotáhl na odstup 10 vteřin za lídra a byl konzistentně nejrychlejším vozem na okruhu," upozorňuje Horner.
"Proto je frustrující, že jsme odjeli jen s 10 body, když jsme jich měli získat mnohem více," dodává zklamaně šéf Red Bullu, kterému v šampionátu patří se 184 body třetí příčka. Druhé Ferrari jich má před letní přestávkou o 134 více.