Ferrari si chce udělat ze Sauberu svůj juniorský tým. A nejde mu jen o mladíky

Ferrari má plán na posílení svého vlivu v F1 | foto: Scuderia Ferrari

Prezident Ferrari Sergio Marchionne se v Maďarsku pochlubil svým záměrem učinit ze Sauberu svůj juniorský tým poté, co se s ním dohodl na dodávkách motorů pro sezónu 2018.

Sauber zrušil smlouvu na motory na rok 2018 s Hondou a rozhodl se místo ní spolupracovat s Ferrari, od kterého bude odebírat aktuální specifikace pohonných jednotek, zatímco letos jezdí pouze s roky starými verzemi, pro které již neprobíhá žádný vývoj (ani po stránce paliva či maziva).

Marchionne si tento krok prosazený novým šéfem švýcarského týmu Fredericem Vasseurem pochopitelně velmi pochvaluje: "Pro nás jde o velmi pozitivní věc, je to šance mít svůj juniorský tým. Máme pár výjimečných pilotů, které potřebujeme někde nasadit."

Dočkají se Leclerc i Giovinazzi? A co Wehrlein a Ericsson?
Koho tím prezident Ferrari myslí? Tím prvním je suverénní lídr Formule 2 Charles Leclerc, tím druhým jejich oficiální rezervní pilot Antonio Giovinazzi, jenž odjel v úvodu sezóny pár závodu za Sauber místo zraněného Pascala Wehrleina.

Dočká se Antonio Giovinazzi příští rok závodního debutu v F1 se Sauberem | foto: Scuderia Ferrari

V pátek se sice během tréninku s Haasem moc nepředvedl (auto jim rozbil), poté však putoval soukromým letadlem na simulátor do Maranella, kde po usilovné práci pomohl na dálku nalézt pro Sebastiana Vettela a Kimiho Räikkönena po slabším pátku velmi dobré nastavení pro kvalifikaci.

To by znamenalo, že Mercedes bude muset pro příští rok najít Wehrleinovi místo někde jinde. Otázkou je také, co bude s druhým pilotem Sauberu Marcusem Ericssonem, za kterým stojí současní majitelé z Longbow Finance.

Nejde jen o mladíky, ale i o moc v F1
Kromě mladých jezdců jde ale v neustále se měnícím prostředí Formule 1 ještě o jinou věc, a tou je boj o moc při vyjednávání o nové Concordské dohodě platné od roku 2020. Ferrari s Marchionnem pozorují sílicí vliv Mercedesu s Totem Wolffem v F1 v posledních letech, proto potřebují získat silné spojence. Se Sauberem by měli tři týmy, přivítali by přitom i nějakého dalšího nováčka.

Sergia Marchionneho jde v padoku vidět poslední dobou čím dál častěji, ze nové smlouvy se Sauberem má radost | foto: Scuderia Ferrari

"Poohlížíme se po tom, jak zvýšit počet zákazníků pro naše motory. Souhlasili jsme s Liberty a s FIA, že pomůžeme novým týmům se vstupem do F1. Čím více jich bude, tím lépe," vysvětluje Marchionne. Tím lépe pro vliv Ferrari, slušelo by se dodat.

Z tohoto pohledu by pro ně nemělo žádný smysl ztratit svého dlouholetého spojence a nechat ho odejít k Hondě. Nová smlouva se Sauberem s patřičnou slevou navíc poskytne prostor pro jejich mladé piloty, kteří by jinak příští rok neměli šanci, jelikož Haas už před časem oznámil, že si ponechá Romaina Grosjeana i Kevina Magnussena.

Jednoho z nich navíc zřejmě budou potřebovat pro svůj tým v sezóně 2019, kdy by v Maranellu mohlo dojít k nahrazení Räikkönena - toho si chtějí pro příští rok ještě ponechat, svou neměnnou sestavu pro příští rok mají potvrdit po letní přestávce na Monze.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy