Kanada, Ázerbajdžán, Rakousko, Velká Británie. To je přehlídka Kvjatových neúspěchů, mezi nimiž najdeme i "bratrovražedné" střety s týmovým kolegou. Po nich se jeho konto trestných bodů zastavilo na čísle devět a ocitá se tak v ohrožení, že případný další vážnější incident může vést k nucené pauze. K jeho poslednímu incidentu se ještě v předvečer závodního víkendu v Maďarsku vrátil šéf týmu Franz Tost.
Pokud byl vedoucí činitel Toro Rosso poněkud shovívavý a vinu nakonec rozdělil mezi své svěřence, daleko ráznější byl Jacques Villeneuve jr., dle jehož hodnocení by tým se sídlem ve Faenze měl raději ruského bohatýra nechat doma (více zde). Přes všechny tyto okolnosti Kvjat tvrdí, že se necítí být pod nějakým extrémním tlakem.
"Žádný tlak necítím ani mu nepodléhám, především proto, že šlo o dva zcela odlišné typy havárií. Koneckonců, neměním svůj přístup, jsem tu proto, abych závodil a ne se vyhýbal kolizím. Před posledními dvěma závody se vyskytly určité problémy, a když startujete pod tlakem, nikdy to nedopadne dobře. Obvykle se po takových závodech jenom zhluboka nadechnete a pokračujete," vysvětluje Kvjat.
Pořád je tu ale devět trestných bodů, které pro pilota představují určitý stupeň ohrožení a mohou ovlivnit jeho závodní výkony a přinutit ho, aby byl na trati opatrnější. Kvjat si ale nic takového nepřipouští a nabízí srovnání s mnohem slavnějším kolegou.
"Limitovat mě to nebude, podívejte se na Vettela a jeho licenci. Pořád to není jedenáct bodů, takže můžete konat svou práci. Není to nic, co by mě mělo nějak znepokojovat," prohlásil Kvjat, který měl v minulosti právě s Vettelem dva incidenty, přičemž druhý do značné míry ovlivnil jeho návrat z Red Bullu zpět do Toro Rosso.
Po zmíněném týmovém rozboru za přítomnosti Sainze jr. a šéfa Franze Tosta Kvjat naznačil, že ze strany vedení nedošlo k žádnému direktivu, po němž by se měl jeden či druhý upozadit. Důraz byl kladen, aby se maximálně vyhnuli potížím a jeden druhému nepřekáželi, jinak mají volné pole pro závodění.
"Nešlo o žádnou schůzku toho druhu, abychom jeden druhému ustupovali, požadavek týmu byl v tom směru, abychom závody dojížděli s oběma vozy. Můžeme spolu závodit, ale bez podobného ohrožení, to bylo jediné doporučení, které ze strany týmu zaznělo," dodává Kvjat.