Verstappen o svém odstoupení, pokutě a co mu na simulátoru nehrozí

Max Verstappen s skupinou The Black Eyed Peas po kvalifikaci v Baku | foto: Red Bull Content Pool

Dvakrát měl velmi dobře rozjetý závod a dvakrát pro něj skončil předčasně. Místo stupňů vítězů a možná i toho nejvyššího čekala Holanďana smutná cesta do boxů. Max nyní pohovořil o svých dojmech a jak se s touto situací vyrovnává.

Verstappen o nemilé zkušenosti z Baku hovořil prostřednictvím aplikace Skype v holandské televizní show Peptalk. Přiznal svou rozladěnost po odstoupení ze závodu, ve kterém se podle svých představ mohl velice snadno stát vítězem.

"V průběhu závodu jsem vůbec neměl žádné obavy ohledně spolehlivosti, nemyslel jsem na ně. A pak jsem najednou cítil problém. Byl opravdu zcela zbytečný, když jsem jel na tak dobré pozici a navíc když si uvědomíme, co se stalo později. Tým pořád ten problém prověřuje, určitě se týkal motoru. Měl jsem potíže už v sobotní kvalifikaci, podobné jako jediný zástupce Renaultu. To je docela zvláštní. Teď už je připraven k použití nový motor," popsal dojmy z Baku Verstappen.

Max Verstappen zaznamenal v Baku čtvrté odstoupení, druhé po sobě | foto: Red Bull Content Pool

Holanďan byl povzbuzen konkurenceschopností vozu v Baku, pochopitelně už v méně pozitivní náladě opouštěl ázerbajdžánskou metropoli po závodě, po němž v průběžné klasifikaci zůstává na šestém místě, o bod před Sergio Pérezem.

"Co se týče rychlosti vozů, tak je během dosavadní sezóny velice slušná, ale to už neplatí v oblasti bodování. Tým očekává, že budu odvádět co nejlepší výkony a také já očekávám od Red Bullu perfektní práci a to samé od motoru. Je to velice těžké, protože šlo o potíže s motorem a rozhodně to nebylo poprvé," pokračoval Verstappen. 

Verstappena nyní čeká práce na simulátoru, a tak si devatenáctiletý mladík trochu zažertoval. "Ve středu budu na simulátoru, přinejmenším tam mi žádná porucha motoru nehrozí!"

Konspirace v týmu? Rozhodně ne

Verstappen rovněž vysvětlil důvody, proč po svém čtvrtém odstoupení v letošních osmi závodech neposkytl vyjádření pro světová média. I v tomto směru panují přísná pravidla a tvrdé sankce - Verstappena toto rozhodnutí stálo 25 000 eur. "V tom okamžiku jsem neměl pocit, že bych měl cokoli říci. Zůstal jsem na trati asi půl hodiny, abych probral s inženýry závod a nastavení vozu a pak jsem odešel. Myslel jsem, že je to ta nejrozumnější věc," okomentoval své rozhodnutí.

Maxi, příště musíš novinářům něco říci. Na vyhazování nemáme (Horner a Verstappen) | foto: Red Bull Content Pool

Vrátil se také k tvrzení některých pramenů z oblasti společenského tisku, kde se začalo probírat možné spiknutí jeho týmu proti němu samotnému, což se právě má projevovat v tom, že jeho vůz je extrémně náchylný k poruchám, zatímco Ricciardo má na svém kontě pouze dvě odstoupení (v Austrálii mu selhal motor, v Rusku brzdy).

"Absolutně nesouhlasím. Je vidět, jak naši chlapci ve dne v noci tvrdě pracují, aby vůz perfektně fungoval, jsou pak velice nešťastní, když se něco porouchá. Když se podívám na Ricciardovo vítězství, tak jsem ale ohromně zklamán, jak to jenom jde. Když si prohlédnete pozice v cíli, pak si snadno umím představit, že bych ten závod mohl vyhrát já," uzavřel debatu Verstappen.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy