První sektor v Baku obsahuje pomalé 90° zatáčky a jednu delší rovinku s DRS zónu. Končí před zatáčkou č. 7, kde pomalou a úzkou částí začíná druhý sektor.
Po 13. a 14. velmi rychlé zatáčce následuje klíčové místo - zatáčka č. 15. Trať se zde zužuje, důležitý je ale velmi rychlý průjezd kvůli následující rovince, kde prostřední část končí.
Třetí sektor začíná těsně před pravoúhlou, pomalou zatáčkou č. 16. Pak následuje dlouhá rovinka, kde se vše včetně zatáček 18 a 19 projíždí na plný plyn. Těsně za zatáčkou č. 20 se nachází speed trap, ten však není příliš reprezentativní - o maximálních rychlostech lépe vypovídá závěr sektoru na konci 2,1 km dlouhé rovinky a další DRS zóny.
Hamilton po suverénním výkonu dosáhl na 66. pole-position své kariéry. Byl absolutně nejrychlejší ve všech sektorech, Bottase za sebou nechal o půl sekundy (hlavně kvůli jeho chybě v zatáčce č. 7) a loňský rekord překonal o 2 vteřiny. Mercedesy měly nad svými soupeři navrch, což Valtteri potvrdil druhou příčkou a náskokem 0,6 s na Ferrari.
Těžily zejména z nového aerodynamického balíku pro nízký přítlak, s velmi plochými křídly, aby byly rychlé na rovinkách. Hodně se zlepšily také v zahřívání pneumatik, což dokázali hned v prvním (výjezdovém kole), předtím potřebovaly alespoň dva.
V Q3 se podařilo poskládat své nejrychlejší sektory do jednoho kola pouze Pérezovi - pokud by to dokázal i Verstappen, pak by porazil obě Ferrari a startoval z druhé řady hned za Mercedesy. Mohla za to i převodovka, u níž zlobila synchronizace a žel pomaleji řadila.
V poslední části, kdy teplota dráhy oproti Q1 poklesla o 10 °C a piloti mohli těžit i z pogumovaného povrchu, se nedokázaly zlepšit oba Williamsy ani Ricciardo, jenž měl jinak minimálně na sedmou příčku, ale kvůli jeho havárii v Q3 v zatáčce č. 6 došlo na přerušení a červené vlajky, pak piloti stihli už jen jedno měřené kolo.
Na rovinkách dnes překvapil Ricciardo, který využívá motory Renault - na konci 3. sektoru mu bylo naměřeno 356,3 km/h, tj. o 2 km/h více než nejlepšímu zástupci pohonné jednotky Mercedes - Oconovi s Force Indií. Red Bull sází na nižší přítlak, čímž se snaží kompenzovat ztrátu francouzského motoru.
Magnussen s aktuální specifikací pohonné jednotky Ferrari skončil čtvrtý, když jel 344,3 km/h - o 1,9 km/h více než Sauber s loňským motorem, jenž za tím letošním zaostává o cca 40 koní.
Beznadějně poslední je Honda - ta pořád ztrácí strašně moc: přes 26 km/h. Novější verze, kterou včera testovali na zádi Alonsova McLarenu, sice je výkonnější, ale nakonec se rozhodli ji šetřit a vrátit se k předchozí specifikaci.
Pneumatiky a strategie
Opotřebení a degradace pneumatik jsou velmi nízké, což platí i pro super-měkkou směs. Je tedy zřejmé, že zítra budou sázet piloti především na jednozastávkovou strategii, při níž se budou snažit co nejvíce času trávit na těch nejměkčích pneumatikách.