Testovací jezdec Renaultu Franck Montagny je nyní spojován s kokpitem Tiaga Monteira, jenž v letošním roce debutoval ve Formuli 1 coby pilot Jordanu. Hovoří se o Grand Prix Kanady.
Z jakého důvodu by ke změně mohlo dojít, je otázka, která se nabízí první. Slabší výkony asi nejsou jednoznačně správnou odpovědí, neboť proti Karthikeyanovi výrazněji neztrácí.
Nabízí se však prozaičtější příčina, a to hned ze dvou důvodů. Prvním je vytrvalý tlak francouzské veřejnosti na angažování francouzského jezdce ve F1.
Francie je známa svým patriotismem, ale Renault si dnes může mezi špičkovými jezdci vybírat, a takový zatím zemi galského kohouta chybí.
Druhým důvodem, a dost možná rozhodujícím, může být taková drobnost, jako hnací agregát. Konstrukcí prvního šasi Midlandu je pověřena italská Dallara. Původně chtěl Alex Shnaider místo Toyoty motory od Ferrari, ale Italové nyní podepsali s Red Bull a cena asi není příliš přitažlivá.
Dallara však spolupracuje velmi úzce právě s Renaultem při konstrukci a servisu monopostu pro šampionát GP2. Tato úspěšná spolupráce přímo vybízí k rozšíření v dalším projektu.
A nejednou jsme již psali o tom, že konstruktéři Dallary tlačí na vedení týmu Jordan / Midland kvůli motoru. Bez něj se monopost úspěšně navrhnout nedá.
Foto: Jordan Grand Prix
Nahradí Renault Toyotu?
V zákulisí se objevila neověřená zpráva, jež vybízí k zajímavé spekulativní úvaze.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball